Pro Superbike 2012

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Ljungquist och Watz på sjukhus

Scandinavian Touring Car Championship
Enligt teampersonal från respektive team är alla PSB-förare utom fara. Team CaWalli har meddelat att Falemo är klar för omstart. Freddie Watz har en förmodad hjärnskakning. TIllsammans med Björn Ljungqvist är han under observation. Ljungqvist har hört av sig till teamet och undrat hur det är med hojen, ett bra tecken!

Last edited:

Phas

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2011
Hoj
just nu utan
Resultat från tävlingen får man inte läsa om men när det sker en otäck avåkning då ska aftonblaskan fasen skriva :dummer

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Nu vill jag inte vara så där tråkig & negativ.. Men undrar verkligen om jag var på samma race som beskrivs här nedan av STCC. Det var ju för f-n helt tomt på läktarna! När det var (världens tråkigaste) lunchpaus så gick vi runt i depån & det var långt ifrån trängsel om man säger så..
Ljuger STCC eller var det fullt av nakna brewdar nånstans (som vi uppenbarligen missa) :va

http://www.stcc.se/2012/07/07/sommarrace-gick-hem-hos-publiken/ skrev:
Det blev ett skönt sommarrace på Mantorp Park när STCC gästade banan i helgen. Mer än 5 000 personer var på plats för att se motorsport på hög nivå.

–STCC tillsammans med sina supportklasser Camaro Cup, Carrera Cup och Pro Superbike lockar publiken, säger Tony Bryntesson en av huvudmännen bakom Camaro Cup. Mantorp Park i semestertider är ett oprövat kort och det här visar att konceptet med en bra produkt, effektiv PR- och marknadsföring fungerar.

–Jag var överraskad av hur mycket folk det var, säger teamchefen för Chevrolet Motorsport Sweden, Nicklas Karlsson. Det har varit en jättebra helg med bra väder, hård racing och härlig stämning.

–Vi lägger en ny grund för hur vi kommer att arbeta med marknadsföring av våra evenemang och det är glädjande att det ger resultat, säger Patrik Blomqvist, marknadschef på STCC AB. Vi visste att Mantorp Park mitt i sommaren skulle bli tufft och den här helgen överträffar våra förväntningar.

Bifogat

• IMG_2514.jpg
    IMG_2514.jpg
    221 KB · Visningar: 163
  • IMG_2515.jpg
    IMG_2515.jpg
    221.4 KB · Visningar: 153
  • IMG_2516.jpg
    IMG_2516.jpg
    228.6 KB · Visningar: 167

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Henrik, vit lögn kallas det nog. 5000 på plats är inte 5000 i publik. Det är nog alla personer inklusive personal, funktionärer, förare och familjer till dom, sen publik.

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Nu vill jag inte vara så där tråkig & negativ.. Men undrar verkligen om jag var på samma race som beskrivs här nedan av STCC. Det var ju för f-n helt tomt på läktarna! När det var (världens tråkigaste) lunchpaus så gick vi runt i depån & det var långt ifrån trängsel om man säger så..
Ljuger STCC eller var det fullt av nakna brewdar nånstans (som vi uppenbarligen missa) :va

Var det på Lördagen du var där?

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Henrik, vit lögn kallas det nog. 5000 på plats är inte 5000 i publik. Det är nog alla personer inklusive personal, funktionärer, förare och familjer till dom, sen publik.

Kanske dessutom summan av personer fredag + lördag.
Det gäller väl att visa att det är en populär tillställning man har.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka