Någon som vet hur Fredde mår?
Ärligt talat, jag är inte den känsliga eller gnälliga typen. Men är det bara jag som tycker Mantorp känns väl farlig? Det verkar ju som om varenda kotte som kanar av dundrar in i något staket. Varit väldigt många stygga krascher där dom senaste åren. Tur att alla överlevt.
Jag håller med, finns riktigt otäcka räcken på åtminstone fyra ställen!
1 Vänstern där Svensken och Lund vurpat och slagit sig
2 Watz-räcket efter parisarn
3 depåmuren vid depåinfarten.
4 startkurvan där både jag och Ljungqist dammat in i räcket senaste året. Niki Lindfors bröt väl nacken där också?
Det klagades på säkerheten på Sviestad efter SM där för några veckor sedan men jag tycker att det helt klart är sämre på Mantorp. Tre av de räckena borde heller inte va så dyra/svåra att flytta några meter samt anlägga sandfållor och softfence istället för gräs och stålräcke!
Man ser tydligt på http://goo.gl/maps/XJPQ hur nära räcket är på flera ställen.
Japp!4 startkurvan där både jag och Ljungqist dammat in i räcket senaste året. Niki Lindfors bröt väl nacken där också?
Japp!
Sen har jag för mig att en kille som körde Rookie 1000 drog rakt in i räcket på dragstrippen runt 2005-2006. Gick rakt fram genom chikanen. Kan han ha hetat Oscar?
Det är väl först när någon omkommerHur många ska skadas allvarligt när dom går av in i räcken innan någon reagerar?
Hur många ska skadas allvarligt när dom går av in i räcken innan någon reagerar?
Jag håller med, finns riktigt otäcka räcken på åtminstone fyra ställen!
1 Vänstern där Svensken och Lund vurpat och slagit sig
2 Watz-räcket efter parisarn
3 depåmuren vid depåinfarten.
4 startkurvan där både jag och Ljungqist dammat in i räcket senaste året.
Det klagades på säkerheten på Sviestad efter SM där för några veckor sedan men jag tycker att det helt klart är sämre på Mantorp. Tre av de räckena borde heller inte va så dyra/svåra att flytta några meter samt anlägga sandfållor och softfence istället för gräs och stålräcke!
Man ser tydligt på http://goo.gl/maps/XJPQ hur nära räcket är på flera ställen.
"problemet" är väl att minsta man flyttar räcke eller kompletterar med sandfolla eller liknande ingrepp så är banlicensen indragenm banan måste godkännas igen, av svemo, SBF mfl (beroende på vila tävlingar som skall köras..) detta kostar ju pengar för banägaren i både ombyggnad, stillestånd i väntan på nytt tillstånd och säkerligen avgift för besiktning samt ly banlicens.
Tror också att CrazyMike kraschade i räcket vid depåinfarten för något år sen och slog av utskotten på några ryggkotor i ett ERF race.
Verkar finnas en lång skadelista.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |