Lite OT och silly season i PRO
Highsider på Twitter about 4 hours ago
Både Andreas och Christoffer Bergman kör Pro Superbike 2012. Andreas gör comeback!
Haha precis. Lite kul att en tråd gått så OT att rätt inlägg blivit OT...Hur är det OT ?
Bra nyheter iaf !
Jovisst, men du skriver att det beror på en massa kringarrangemang och jag försöker bara säga att om många av dem inte hade varit där om de fick betala biljetterna själva.
Humlan kan garanterat berätta mer om hur mycket pengar en arrangör "tjänar" på att anordna en STCC-helg
Lite OT och silly season i PRO
Highsider på Twitter about 4 hours ago
Både Andreas och Christoffer Bergman kör Pro Superbike 2012. Andreas gör comeback!
Ja har hört talas om endurance.. kanske tom deltagit i ett par lopp. Vad jag menade vad motsatsen till endurance och även kortare än ett vanligt race på 25-30min., (fast håller me om att de va otydligt) var att efterlikna speedways arrangemang där det är lag mot lag, och korta intensiva race. Men de bygger också på de som mossberg säger, att det är "arena" sport.. mer kompakt, man ser allt på nära håll, plus sjukt tajt racing... inget vi skulle kunna göra i den formen tyvärr.
Endurance är för övrigt bland de tråkigaste man kan kolla på inom motorsport, kul att köra, men ur publiksynpunkt nja.
Lite OT och silly season i PRO
Highsider på Twitter about 4 hours ago
Både Andreas och Christoffer Bergman kör Pro Superbike 2012. Andreas gör comeback!
Hur kan man göra "comeback" när man inte varit borta ?
Jag har sett räkenskaperna i FMK:s verksamhet, och det är ju inte pga SM/SO i RR som det blev pengar över till att asfaltera om för ett par år sedan. STCC-helgen betalade mycket av det.
-Nya tag på G till 2012, mer än vad du kan utläsa på vår hemsida just nu, mer kan jag inte säga i dagsläget. Huvudfokuset är i alla fall att bärga SM-guldet nästa säsong, det har du väl inte missat?
-Lokalmedia när man redan jobbat upp sig till en högre Pro Sbk-nivå ger inte så jäkla mkt tillbaka, om man inte har sina sponsorer kvar där geografiskt. Men visst, bor man inte ute på landsbygden utan i huvudstaden så är ju lokalmedia nästan samma som riksmedia.
-Slipade eller inte medialt, men har man gått från absolut RR-rookie (David A. team DART) till att gradvis utvecklas ihop med sina sponsorer o samarbetspartners till ett större team, på bara några få år så är det i min värld "rätt hyffsat". Hur lyckas man o hur exakt gör man då? Man kan ju alltid börja med att köra hoj som om det inte fanns nån morgondag. Vem minns en mes?
Som sagt, det var väl rätt många som visste vem David var till i år pga. avstängningen, visst omedveten PR o åt det negativa hållet, men den var inte helt bortkastad. Samma sak gäller väl för DART's 2:e förare Robban Gull efter kraschen på Knutstorp, blev ju en del skriverier efter detta. Det tyvärr bara såna här nyheter som pressen själva går igång på o självmant fixar in snabbt när det gäller RR, men så funkar skiten i "landet brunsås".
-Nytta av utomstående "mediafolk"/folk i innesvängen som snappar upp det vi skriver? Jovisst, men dom lirarna är ju enbart (egen)intresserade att själva få betalt o spexa runt på div. events på andras bekostnad o sen kalla det sitt "jobb". Trust me, vi har redan uttömt det spåret!
Summa summarum: DART är bäst, ingen protest!!
http://www.youtube.com/watch?v=QL50mW6n7Vk
OBS!! Detta inlägg sponsrades av Q8 Racing Oils
Lite OT och silly season i PRO
Highsider på Twitter about 4 hours ago
Både Andreas och Christoffer Bergman kör Pro Superbike 2012. Andreas gör comeback!
Fantastiskt att ni lyckats att förstöra denna tråden också...
Tur att någon skriver om det tråden handlar om iallafall. Tack Magnus!
Ska vi starta en ny tråd förresten?, denna har redan på tok för
många sidor (varav en tiondel är vettigt på sin höjd)
Andreas Bergman har inte tävlat i år. Att han då ska tävla 2012 är en comeback.
Varför var det så mycket bättre förr? 600cc eller bättre organisation, jämnare race... Bättre marknadsföring av hojarna
http://www.youtube.com/watch?v=v9EntSdiYpk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=5eDQFpth4Pc
Det är lättare att gnälla på de som faktiskt bidrar med att hålla det här forumet levande än att prestera något själv.Skriv nåt vettigt själv då, det finns ju inga news att presentera som för klassen/sporten vidare framåt just nu ändå...
Varför var det så mycket bättre förr? 600cc eller bättre organisation, jämnare race... Bättre marknadsföring av hojarna
http://www.youtube.com/watch?v=v9EntSdiYpk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=5eDQFpth4Pc
Lite OT och silly season i PRO
Highsider på Twitter about 4 hours ago
Både Andreas och Christoffer Bergman kör Pro Superbike 2012. Andreas gör comeback!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |