Pro Superbike 2012

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Vår ambition är att ha allt klart i början på november.

/ Svensken

Några framsteg?
Vad är det som drar ut på tiden?

Det gör det inte precis lättare att sälja in mina annars bra upplägg och samarbetsförslag till företag när man inte ens har någon tävlingskalender eller reglemente att luta sig mot.
Hur går snacket mellan stcc/luff/svemo? Luff som stretar emot antar jag?
Någon som kommer ta över efter mantorp park event? Antar att deras 5 års kontrakt med stcc rivs upp i på måndag.

Vem på svemo ringer jag till och ställer mina frågor?

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan Otto!

Jag vet inte allting vad som händer och sker just nu men jag vet att det jobbas stenhårt från allas håll för att det ska bli något riktigt bra för oss alla. Både Svemo, McRF och STCC samt förarorganisationen jobbar för att vi ska kunna få till ett bra paket till oss förare och en bra serie att åka i.

Tyvärr så verkar det ta lite tid men det jag har hört låter bra iaf. Sen får vi se när allting kan vara klart.

Det bästa du kan göra är nog att ringa antingen Andreas Mårtensson eller David Andersson. Dom är våra förar representanter och vet nog mest av oss.

// Filip Backlund

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Någon som kommer ta över efter mantorp park event? Antar att deras 5 års kontrakt med stcc rivs upp i på måndag.

Inte nödvändigtvis eftersom än så länge är inget bolag i konkurs, men det finns en konkursansökan mot Event bolaget. Jag har pratat med Motorbanan AB, och om inte eventbolaget kvarstår efter tingsrättsförhandlingar senare så kommer dom själva sköta de sysslor som Eventbolaget gjorde, mest troligt kommer även samma människor vara kvar och göra exakt samma sak bara att deras lön kommer från ett annan konto framöver.

/Nitrous

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Filip/David/Andreas !

Jag ställde frågan innan om mönstade däck i "evo" klassen eller vad det nu ska heta?

Inom den klubb jag tävlar för finns det mycket intresse att köpa däck som rullat 10min för en billig peng.

På detta sätt reduserar jag mitt däcks konto.Är detta lack på locket eller ?

En avgörande faktor om jag kör Pro SBK 2012.

Mvh

Roger #88

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011 + Aprilia sportcity 125
Jag tar med mig frågan vidare.
Om alla "evo" förare vill ha mönstrat så tror jag inte det skulle vara några större problem...

/ Svensken

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Förhoppningsvis sätts dom sista pusselbitarna på plats idag på ett möte med alla inblandade.
Jag vet inte om informationen kommer ut direkt efter det eller om det är tänkt att presenteras på mässan i Göteborg.

Men jag tror och hoppas att det kommer att vara en bra serie med många startande till varje race!

/ Svensken

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
Helt Nytt
Förhoppningsvis sätts dom sista pusselbitarna på plats idag på ett möte med alla inblandade.
Jag vet inte om informationen kommer ut direkt efter det eller om det är tänkt att presenteras på mässan i Göteborg.

Men jag tror och hoppas att det kommer att vara en bra serie med många startande till varje race!

/ Svensken

Låter kalasbra hoppas allt faller på plats. Tycker trots det attt det är dåligt att det varje år drar ut på tiden potentiella ny aförare har tre månader max på sig att planera upp ett hela året. Möten, riktlinjer osv för 2013 borde börja NU inte i Oktorber.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Absolut inte Lundh!

Fasen va kul med silly season;)
. Varför inte Per Björk? Fast blir det Björk skulle jag bli rätt så förvånad.

hm, vore kul om Björk kom tillbaka.

Tompa Racing

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
Honda CBR1000RR

/ Svensken

Härligt med lite framsteg!
Men för guds skull vänta inte längre än nödvändigt på att få ut infon... Tiden är redan knapp för dom som sitter och väntar...

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Jag tycker också att det har dragit ut på tiden på tok för länge. Planen var att det vi var och presenterade nere på Mantorp Park i slutet på förra säsongen skulle spikas/bokas inom en månad, alla skulle vara nöjda och glada och det skulle bli gott om tid för alla att planera sin säsong i Pro Superbike. Nu så var det ju en del viljor som har motarbetat detta och till varje pris försöker sätta käppar i hjulet så det har dragit ut på tiden kan man väl minst sagt säga...

Jag ska ta upp på mötet ikväll att informationen ska ut så snart det går, men det lär väl dröja nån dag i alla fall, då det ska skrivas ihop på ett sätt som inte skapar massa frågor.

/ Svensken

mcdekalen

mcdekalen
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
08 fiddy 150cc
Bra talat!Håller med dej/er det skulle varit ute för länge sedan!Tyvärr så går det inte som man vill,men det är kul att det finns folk som kämpar i allafall.Ska ni vara med på mässan i år?Eller kommer det att finnas någon info om pro superbike?

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
Helt Nytt
Jag tycker också att det har dragit ut på tiden på tok för länge. Planen var att det vi var och presenterade nere på Mantorp Park i slutet på förra säsongen skulle spikas/bokas inom en månad, alla skulle vara nöjda och glada och det skulle bli gott om tid för alla att planera sin säsong i Pro Superbike. Nu så var det ju en del viljor som har motarbetat detta och till varje pris försöker sätta käppar i hjulet så det har dragit ut på tiden kan man väl minst sagt säga...

Jag ska ta upp på mötet ikväll att informationen ska ut så snart det går, men det lär väl dröja nån dag i alla fall, då det ska skrivas ihop på ett sätt som inte skapar massa frågor.

/ Svensken

Häng ut han fort som fan

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det kanske redan har nämnts i tråden men Svemo har sagt upp avtalet med STCC angående Pro Superbike. 2012-års säsong ska dock genomföras av STCC.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern

/ Svensken

Hur gick det på mötet?

*Svensken*

www.potatoesmc.com
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Det gick bra. Tyvärr så är inte allt spikat än, men det kommer att vara klart tills mötet på mc mässan.

Inbjudan till informationsmöte Pro Superbike 2012

Plats: Svenska Mässan i Göteborg.
Lokal: R31.
Dag: Lördag 28 januari 2012
Tid: 15.00 – 17.00

STCC och representanter för Pro Superbike-klassen informerar på MC-mässan På Två Hjul om hur säsongen 2012 kommer att se ut. Vi välkomnar förare, teamägare och andra aktörer inom klassen att delta.

Välkomna!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...