Pro Superbike Gelleråsen 21-22/5

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Blir man inte avflaggad om man wheelar onödigt mycket? Att man får en liten powerwheelie ut på en raka kan ju hända, men om man verkligen piskar upp den?
Eller är det bara på bandagar det är strängt förbjudet?

Ja, det är korrekt att det gäller på bandagar.

I rejjsing är det publikfrieri och svensken å Petter är ju duktiga på att wheela. Vill dom ha kalla framdäck i starten så låt dom ha det!

Petter: Snyggt kört! Svensken: Snyggt kört. Freddy: Snyggt kört...
:banana

/ Jens

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är väl ännu värre :moralkärringsmiley

/ Jens
Påpekade bara i racingforumet att jag anser att göra stå upp wheelie i STCCs (eller annans) regi och under race är hyffsat oseriöst. Jag kände att det inte passade in.

Det är en helt annan sak att göra power wheelies. Men att koppla eller gasa upp den och wheela hela rakan eller som sagt göra en stand up wheelie... Näe. Dumt. Kör racing istället.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Påpekade bara i racingforumet att jag anser att göra stå upp wheelie i STCCs (eller annans) regi och under race är hyffsat oseriöst. Jag kände att det inte passade in.

Det är en helt annan sak att göra power wheelies. Men att koppla eller gasa upp den och wheela hela rakan eller som sagt göra en stand up wheelie... Näe. Dumt. Kör racing istället.

Fatta alla bil-gubbar som var där och kollade. Undra hur ofta de sett en kille som gör stående weeleis ? Mer sånt borde nästan vara lag på att köra på bakhjulet för Pro superbike-killarna. I alla fall efter målgång.

Vi är inte så bra på det här med att tänka på vilka som sitter i publiken och vad de vill ha. Kolla på arrangemang frånUSA. Tänker inte bara hojåka utan basket, hocky, Am-fotboll.

Just nu känner jag mig som publikens kundombudsman :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Fatta alla bil-gubbar som var där och kollade. Undra hur ofta de sett en kille som gör stående weeleis ? Mer sånt borde nästan vara lag på att köra på bakhjulet för Pro superbike-killarna. I alla fall efter målgång.

Vi är inte så bra på det här med att tänka på vilka som sitter i publiken och vad de vill ha. Kolla på arrangemang frånUSA. Tänker inte bara hojåka utan basket, hocky, Am-fotboll.

Just nu känner jag mig som publikens kundombudsman :)
Vore det en uppvisning i pausen, ja.

Ser du STCCs racebilar göra kränga upp bilen på 2-hjul och hänga ut ur fönstret?

En sak som segergest! Men inte på warmup eller under race. Nope.

Allt har sin tid.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag gillar wheelies, kanske ökar intresset för sporten också så det inte ser så stelt och trist ut :)
Svensken rules!:Bugar

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar

Ser du STCCs racebilar göra kränga upp bilen på 2-hjul och hänga ut ur fönstret?

Allt har sin tid.

Under race kan jag väl känna är lite "titta på mig, jag är bäst". Men det kanske man är också om man har tid att leka på rakan...
Efter målgång borde det dock vara lag på publikfrieri, kanske vid målgång till och med att man kan dra upp den på bakhjulet om man känner att man har tillräckligt med ledning.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Allt har sin tid.

Har man en sån ledning att man kan slänga upp hojen i en ståwheelie på rakan under race så är man så mycket kung att jag säger: wheela på! Kidsen och publiken kommer älska en sån förare och komma och betala inträde och snacka i skolan och på jobbet. Grymt för sporten!

/ Jens

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag tycker, tvärtemot Swedie, att det borde vara lag på att alla som kan wheela är skyldiga att göra det ut på alla pass, vid provstarter osv.

En hoj på bakhjulet kanske inte är så spektakulärt för den som själv wheelar en kilometer i trafiken men för publiken är det en häftig grej och jag önskar själv att jag kunde bjuda publiken på sånt :)

Satt och kollade på racet i helgen med bekanta och de tyckte att både Petter och Svenskens bakhjulsåkning var häftig! Så fortsätta wheela pojkar, det är grymt :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Squids! Antar jag har blivit så pass mättad på sådant att jag inte tycker det är fränt längre. Jag förstår dock att moppefuckon blir roade.

;)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Squids! Antar jag har blivit så pass mättad på sådant att jag inte tycker det är fränt längre. Jag förstår dock att moppefuckon blir roade.

;)

Det är ju moppefuckona vi vill fylla läktarna med, vi vill att dom ska snacka motorsport istället för att snacka skit som hockey, fotboll å sånt. Det är så våran sport till slut blir stor!

Rossi wheelar, Klubbungen med. Det är fränt!

/ Jens

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Den ständiga frågan från en som inte har ViaSat Sport (och heldre ser race när det passar).

Nån som har race1 så att man kan ladda ner. ÄR det så att de inte kommer att sända race 1 nån gång den här säsongen? Race 2 ligger på RU - tack:tummenupp

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Motorn skar enligt Highsider.se

Tävlingsledningen tvingade honom att stoppa i DB killer trots att hans hoj lät 93db. Annars skulle han bli diskad. Detta 3 min innan start.

Miljöbränsle och felmappat inte så bra för motorn....

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Om det du skriver stämmer, så är de ju anmärkningsbart...

Tävlingsledningen tvingade honom att stoppa i DB killer trots att hans hoj lät 93db. Annars skulle han bli diskad. Detta 3 min innan start.

Miljöbränsle och felmappat inte så bra för motorn....

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Den ständiga frågan från en som inte har ViaSat Sport (och heldre ser race när det passar).
Nån som har race1 så att man kan ladda ner. ÄR det så att de inte kommer att sända race 1 nån gång den här säsongen? Race 2 ligger på RU - tack:tummenupp
Race 1, som körs på fredagen, spelas inte in och kommer inte att sändas. Trist som fan för oss och för förarna (för att inte tala om deras sponsorer).

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning