Pro Superbike Gelleråsen 21-22/5

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Om det du skriver stämmer, så är de ju anmärkningsbart...

Jodå, jag var med vid utrullningen med Fredde när de kom med det innan start..
Patetiskt är bara ordet, när Fredde redan byggt cykeln för att klara ljudkraven (längre dämpare)

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Tycker dock Petter och Svensken kan skita i att wheela på banan under race / warmup. Tycker det är smått oseriöst på det sättet som gjordes. Känns inte så rejsigt.

VA?? Skojar du eller är du ironisk?

Feeta wheelies är ju ett måste! I många fall har ju inte publiken någon aning om att det går att köra en motorcykel på det viset:D

Mer wheelies!:tummenupp Helst långa, höga och ståendes!:yoparty

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Wheelies måste ju till för att locka lite folk att titta. Det är ju vad
svensson m familj vill se när dom kollar mc racen. Ascoolt tycker alla som inte kan själva...
Mera publikfrieri:tummenupp

Last edited:

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
VA?? Skojar du eller är du ironisk?

Feeta wheelies är ju ett måste! I många fall har ju inte publiken någon aning om att det går att köra en motorcykel på det viset:D

Mer wheelies!:tummenupp Helst långa, höga och ståendes!:yoparty

jag trodde det var roligare som swedie säger när hojarna i dikttaturiskt led kör ut på banan,alla kör ett varv med båda händerna på styret och tittar ner i backen.
efter racet som helst ska gå på led så kör de direkt i depå utan att visa vem som vann.inte burna på banan eller slanga eller vinka.om de inte kan göra en trippelvolt efter målggr så har vi redan sett det och då fortsätter vi diktaturledet istället.....

not.ironi:)

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Race 1, som körs på fredagen, spelas inte in och kommer inte att sändas. Trist som fan för oss och för förarna (för att inte tala om deras sponsorer).

Haha, det är bra. Man ska alltid ha något nytt att förbättra/gnälla på:D
Upplägget är ju mycket bättre än ifjol. I år kör man iallafall två race, race drar ju publik. Inte träningar.

Sedan att det för tillfället inte sänds på TV är ju en sak, det hade ju vart kul som fan självklart. Men det är nog inte så lätt att baka in sådant hur som helst, kostar ganska mycket pengar.

Vad jag vet så riggar Viasat-folket upp på fredagen (eller fredags eftermiddagen/kvällen) och gör en del intervjuer m.m. Om de skulle behöva vara på plats redan dagen tidigare så blir väl notan typ 25-30% högre. Samt så ska det finnas utrymme i tv-tablån m.m.

Klart vi ska jobba för Pro Superbike och roadracing och ständigt kräva mer utrymme. Men jag tycker att det är ett rejält uppsving med två race per helg i år.

STCC-klassen kör ju tex enbart på lördagen. De rullar noll meter under fredagen. Men får istället rulla betydligt mer under lördagen. Skulle man lyckas övertyga de ansvariga att det skulle bli trevligare om STCC-bilarna kunde köra träningarna på fredagen och enbart köra kval och race på lördagen så skulle det ju finnas utrymme för två race på lördagen även för Pro Superbike.

Men sen ska man också ha i åtanke att biljettförsäljningen under fredagen är viktig för arrangörerna. Får man in 500-1000 i publik under fredagen så innebär det kanske 50-100.000kr för arrangören i bara entré. Och på det då käk i cafeterian, läktarplats m.m.m.

Det var väldigt mycket folk på plats på Gelleråsen i lördags. Läktarplatserna var tex slutsålda. Men det fanns mycket plats kvar på banans enorma naturläktare. Får man till ett überbra arrangemang med mycket racing under lördagen så skulle det garanterat locka mer folk. Hade vart nice med ett snitt på 25-30000 i åskådare under lördagarna:Bugar

Skit i RU och skaffa Viasat Motor. Det är det bästa som hänt i TV-väg för oss racingnördar. Skiter i alla andra kanaler och tittar nu förtiden endast på Viasat Motor, iallafall när inte tjejen är med;) Då får man ju kika på lite svenska hollywood fruar och sånt. Visst är det kul men Viasat Motor har besannat mina drömmar om en ren motorsport kanal. Det enda som fattas är WSBK och WSS, men där kan man ju skaffa Eurosport Player.

Pro Superbike, MotoGP, Moto2, 125GP, Red Bull Rookies Cup m.m.
Och för mig som även är bilintresserad är det mumma med Formel 1 och WRC, STCC, Carrera Cup och så vidare!

Längtar till Falkenberg om 1.5 månad nu:)

Edit: Ännu en trevlig sak med Viasat Motor. Då tävlingar sällan körs under vardagar visar man en hel del repriser under vardagarna. Tex F1 och MotoGP går rätt så ofta. Samt då ibland klassiska race. Grymt!

jag trodde det var roligare som swedie säger när hojarna i dikttaturiskt led kör ut på banan,alla kör ett varv med båda händerna på styret och tittar ner i backen.
efter racet som helst ska gå på led så kör de direkt i depå utan att visa vem som vann.inte burna på banan eller slanga eller vinka.om de inte kan göra en trippelvolt efter målggr så har vi redan sett det och då fortsätter vi diktaturledet istället.....

not.ironi:)

Hahaha, det hade varit något. Kommunistracing. Så måste man självklart också turas om att vinna, för alla är ju precis lika duktiga!:D

//Rash som flytt från ett kommunistland;) Men nu snackar vi racing istället för politik. Förlåt för OT.

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
...
Vad jag vet så riggar Viasat-folket upp på fredagen (eller fredags eftermiddagen/kvällen) och gör en del intervjuer m.m. Om de skulle behöva vara på plats redan dagen tidigare så blir väl notan typ 25-30% högre. Samt så ska det finnas utrymme i tv-tablån m.m.
...

En del intervjuer gör kanske Viasat själva. Men racen filmas av Mediatecgroup och dom tar ca 1 miljon/dag när dom filmar. Så ett race till hade ganska säkert kostat 100% mer.

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Haha, det är bra. Man ska alltid ha något nytt att förbättra/gnälla på:D
Upplägget är ju mycket bättre än ifjol. I år kör man iallafall två race, race drar ju publik. Inte träningar.

Sedan att det för tillfället inte sänds på TV är ju en sak, det hade ju vart kul som fan självklart. Men det är nog inte så lätt att baka in sådant hur som helst, kostar ganska mycket pengar...

Ja, det verkar som om det är lite bättre organiserat i år.

En grej som vore kanon vore om de filmade race 1 också - behöver inte ha sändningstid. Kan ju streama det så de slipper skära de andra programmen. Det är ju det som gäller. Är man borta vill man kunna ha tillgång o kolla på race i alla fall. Kan ju inte direkt släpa med sig digitalboxen utomlands :).

Nä, lägg ut på internet - alla har ju fan uppkoppling idag.

Grattis Freddy! Härligt att se grym körning!

"Jag åkte 1 mil på bakhjulet...bla, bla..." Nä det är inte lika spännande när man kan det. Så är det med skydiving o alla andra extremsporter också - när man gjort något är det inte lika roligt längre. Vem är roligst att kolla på Rossi eller Pedrosa? :gnissla Jag blir alltid glad när jag ser en hojåkare köra bakhjul eller en bil som racar vid rödljus. Mer bakhjulsåka, powerslides, o lek (även under race). Svensk motorsport behöver "roliga" profiler.

Kommer ihåg när Rossi och grabbarna började ställa upp hojarna (fler år sedan). Det var ju fan därför man kollade - hur de kontrollerat sladdade runt:Bugar

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Haha, det är bra. Man ska alltid ha något nytt att förbättra/gnälla på:D Upplägget är ju mycket bättre än ifjol. I år kör man iallafall två race, race drar ju publik. Inte träningar.
Jag menade inte att dagens upplägg är fel, bara att det är synd att vi som inte är där inte får se race 1 :)
Skit i RU och skaffa Viasat Motor. Det är det bästa som hänt i TV-väg för oss racingnördar....
Alla kan tyvärr inte "skaffa" Viasat Motor i dagsläget. Själv var jag tvungen att ta det via ComHem då jag har Canal Digital till alla andra kanaler.

Visst är Viasat Motor en jättebra kanal, men fick jag välja mellan den och RU skulle valet bli lätt. RU ger mig tillgång till AMA, BSB, Irish RR (NW200, IoMTT mm), Austrailian Superbike, IDM, alla WSBK-pass osv. Det finns ingen TV-distributör i Sverige som klarar det så då tankar jag istället.

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
:tummenupp "svensken"

Grattis till en bra helg på åsen!

Bra att du noterade wheelisar:)

Opoltjentsky

Elsa, fingret, esset, karlsson
Gick med
14 Feb 2010
Hoj
Daytona 675 -06
Men hur i hela världen ska man nu få se detta race, har finkammat hela nätet och varenda känd torrentsite och forum har tillfrågats??

Sjukt frustrerande det här! Och vad är RU :huvet och varför kan jag inte Googla fram alltihopa som man brukar kunna med allt annat?

..hjälp:Bugar

Opoltjentsky

Elsa, fingret, esset, karlsson
Gick med
14 Feb 2010
Hoj
Daytona 675 -06
..aha. Tack, hade ju vart grymt att se.

Nån som har en invite över? Verkar ju vara ett trevligt ställe..?

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
"Jag åkte 1 mil på bakhjulet...bla, bla..." Nä det är inte lika spännande när man kan det. Så är det med skydiving o alla andra extremsporter också - när man gjort något är det inte lika roligt längre. Vem är roligst att kolla på Rossi eller Pedrosa? :gnissla Jag blir alltid glad när jag ser en hojåkare köra bakhjul eller en bil som racar vid rödljus. Mer bakhjulsåka, powerslides, o lek (även under race). Svensk motorsport behöver "roliga" profiler.

Kommer ihåg när Rossi och grabbarna började ställa upp hojarna (fler år sedan). Det var ju fan därför man kollade - hur de kontrollerat sladdade runt:Bugar

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :yoparty

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
Skit i RU och skaffa Viasat Motor. Det är det bästa som hänt i TV-väg för oss racingnördar. Skiter i alla andra kanaler och tittar nu förtiden endast på Viasat Motor, iallafall när inte tjejen är med;) Då får man ju kika på lite svenska hollywood fruar och sånt. Visst är det kul men Viasat Motor har besannat mina drömmar om en ren motorsport kanal. Det enda som fattas är WSBK och WSS, men där kan man ju skaffa Eurosport Player.

Pro Superbike, MotoGP, Moto2, 125GP, Red Bull Rookies Cup m.m.
Och för mig som även är bilintresserad är det mumma med Formel 1 och WRC, STCC, Carrera Cup och så vidare!

Längtar till Falkenberg om 1.5 månad nu:)

Edit: Ännu en trevlig sak med Viasat Motor. Då tävlingar sällan körs under vardagar visar man en hel del repriser under vardagarna. Tex F1 och MotoGP går rätt så ofta. Samt då ibland klassiska race. Grymt!

.

OCH, inte att förglömma... INGA REKLAM AVBROTT MITT UNDER RACEN!! :tummenupp:yoparty

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning