Pro Superbike Gelleråsen 22-23 maj

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Va där och övade mig på att ta kort och nedan kommer ett urplock av vad som togs.. fler kommer upp så snart min bildsida är klar..
hittade mr.ProSuperbike också =)

lessons learned från dagen
1. bättre placering för bättre bilder (fick inte gå närmare under racen)
2. objektiv med större zoom är att rekomendera..
3. öva öva öva.. dom kör ju fort me...
4. köp en RC8R och köra mer bana!

:banana

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Kul att det blev race utan SC och massa gulflaggor.

:fakta

De har lite mer erfarenhet på Gåsen tror jag.

Kul race och jäklar vilken snygg produktion! Jag slås av häpnad varje gång Viasat Motor visar upp sig. Det blir till att skaffa det sen när man slår sig till ro framöver. Synd på missen av tredjeplatsfighten men än anser jag att de är i läroperiod. Kul race och stort grattis Filip! :Bugar

Men Yamaha har gjort bort sig i år, bara två R1:eek:r topp 6. Vilket misslyckande. :mad:

(Varning för ironi i sista meningarna, det var ju bara två märken som hade två hojar i topp 6)

EDIT: Maila gärna Viasat Sport och säg vad ni tyckte om sändningen. Lätt sätt att visa att det finns intresse för RoadRacing och att de inte behöver byta namn till Viasat Formel 1 än.

Last edited:

Stoekh

Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Flertalet olika
EDIT: Maila gärna Viasat Sport och säg vad ni tyckte om sändningen. Lätt sätt att visa att det finns intresse för RoadRacing och att de inte behöver byta namn till Viasat Formel 1 än.

"Hej MTG, jag såg er sändning "ProSuperbike.2009.Round02.Gellerasen.Race.TV.XviD.Swedish" på racing-underground.com, och skulle bara vilja tacka för en väldigt bra produktion. Ni ska veta att intresset för motorcyklar är jätte stort och ni bör absolut fortsätta med kanalen Viasat Motor /.../"

Nej, det går inte riktigt ihop.

Tacka RU istället, världens bästa motorsportkanal, som förser oss med F1 (bra dokumentärer), GP, SBK och massor av annat - helt gratis.

"Download Complete"

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag hade funderingar på att skaffa viasat motor, ändå till man blev konstant påhoppad av deras försäljare på banan, som inte hade vett att ge sig när man sa att man inte var intresserad av deras tjänster just då..
Enda irritationsmomentet på kga igår..

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Ja mer bantid vore inte fel.
Denna helg var ju dessutom 2 regnpass vissa (inte bara jag) hade behövt mer torrtid för att komma ner till bättre tider på race!
Men vi som inte tränade på Onsdagen får skylla oss själva :rolleyes:

Ps var är Jorpes :confused:

En fundering kring arrangemanget är ju att det inte blir mycket bantid för PRO-superbike, så inte konstigt att man väljar att köra andra serier också.[/QUOTE]

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tråkigt race??? Skrota Viasat & pallra dig ut till banan istället. Förmodligen ett av dom bästa PRO racen hitentills:tummenupp
Stänkte grus på oss när Rille gick omkull i depåböjen.
Har redan sett Rille krascha live ett par gånger i år men visst ska det ses live och inte framför TV:n.

2 racehelger på raken (A-torp och Falken) gör att det finns lite att pyssla med hemma, minst sagt :)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM