Jag tror det finns något liknande. Det heter väl Scandinavian Open?Jag tror det finns något liknande. Det heter väl Svenska Cup:en? Inte sällan väcker de som tar sig vidare stor uppmärksamhet, inte minst hemmamatcherna när ett allsvenskt lag kommer på besök.
Jag tror det finns något liknande. Det heter väl Scandinavian Open?
Självklart!Kan du förklara den kopplingen?
Det är lugnt, jag har dryga 15 år på mig
EDIT: Men ska jag vara helt ärlig är jag väldigt kluven till den här typen av inhopp. Dels är det kul när folk vågar ta ett steg uppåt och dels är det ett kraftigt underbetyg till Pro Superbike när "vem som helst" kan betala och vara med och köra. Att testa ett wildcard i en vanlig Superbike-tävling känns som ett bättre steg från Rookie.
Haha! Du läser mina inlägg som djävulen läser bibelnÄr du alltid så bitter ?
Bara för att du blev varvad 2 gånger under ditt inhopp i en vanlig SM SBK tävlingen, så behöver du inte ta ifrån någon annan prestationen att göra inhopp i en Pro tävling.
Arne gjorde helt rätt som körde. Och han körde med den äran enligt mig.Fantastiskt bra kört! Att kasta ur sig sådana här saker främjar inte motorsporten som du alltid bruka säga att du jobbar för.
Kliv tillbaka upp på hojen ut på hojen och ha roligt som alla vi andra har.
Du är inte tillräckligt gammal för att sitta o vara bitter på ett forum.
// Pontus
Arne är inte vem som helst, låga 1.03 tider är knappast något att skämmas för.Haha! Du läser mina inlägg som djävulen läser bibeln
Jag skrev att jag tyckte det var bra att han gjorde ett inhopp samtidigt som jag tycker att det är lite konstigt att "vem som helst" kan hoppa in i det som ska vara vår kungaklass. //Perra
Haha mitt i kriget passar jag på att fråga igen, vad kan en säsong gå på i Pro?
Svår fråga men man kan alltid säga ungefär
Du kan väl kanske räkna med 20-25 000 per tävling. Plus träning och en hygglig bajk.
Fyfan inga småsummor där. Dem hade ju 3 heat nu helgen på knudan, antar att det innebär 3 uppsättningar däck också?
Haha mitt i kriget passar jag på att fråga igen, vad kan en säsong gå på i Pro?
Svår fråga men man kan alltid säga ungefär
Beror ju lite på hur man räknar, men mitt inhopp gick på närmare 30.000:-
Det är uppenbart att varken du, Micke, eller Pontus är ett dugg intresserad av att försöka förstå det jag skriver utan ni vill mest gnälla för att ni stör er på mig.Arne är inte vem som helst, låga 1.03 tider är knappast något att skämmas för. Hur snabb tycker du man måste vara för att få köra Pro då?
Om man vill att Pro Superbike skall få större startfält så måste vi också acceptera en större spridning mellan toppen och botten. Det är inte så jävla många piloter här i landet som kör sub 60 på Knudan.
Skall det vara en perfekt tävlingshelg så kostar det det x 8 helger!
+ 50000:- - 150000:- Alltså i runda slängar 2-390000:-
Köra billigt runt 150000:-
Begade sulor inga försäsongsträningar, standardhoj utan vurpor
Javisst...Som sagt: Perra du märker själv hur bra det hela funkar. DU fått ett bestående avtryck i reptilhjärnan av "Trident-Arne 56år" på sin BMW S1000RR som irriterande nog körde fortare än dig/andra ungdomar runt Kudan...
Det är uppenbart att varken du, Micke, eller Pontus är ett dugg intresserad av att försöka förstå det jag skriver utan ni vill mest gnälla för att ni stör er på mig.
Jag skrev "vem som helst" inom citationstecken för att inte peka ut någon enskild person, framförallt inte Arne, utan mer peka på företeelsen att den som vill kan hoppa in i svensk roadracings kungaklass. Det är absolut inget fel att göra det (för att vara ÖVERTYDLIG) och har jag påstått att någon av förarna ska skämmas?
Jag tycker att klassen ska innehålla de 25-30 snabbaste förarna vi har, inte de 13-15 som har råd eller lust.
Trist att det är så sjukt lågt i tak att folk ska bli upprörda så fort man diskuterar saker som inte är bra och vad man kan göra för att förbättra. Allt kan inte vara en enda lång fruktstund där alla bara har det härligt.
Pro Superbike har gått från många startande till betydligt färre och trenden är tydlig. Antingen sticker man huvudet i sanden eller så funderar man på meningen med klassen, vilka som borde köra där och hur man får dem att göra det.
Det senaste dagarna har jag läst flera bloggar där förare gärna vill köra men pga enhetsdäck, enhetsbränsle och höga startavgifter så kan de inte vara med. Vem vinner i längden på att det är för dyrt att köra? Fundera på det istället för att hänga upp er på småsaker.
Men det är sällan diskussionen handlar om sakfrågan, istället ska folk försöka tjäna taffliga poäng genom personangrepp.Klart man ska diskutera, men av någon anledning så upplevs dina inlägg ganska ofta negativt kritiska mot allt möjligt, typ som klagomuren fast digitalt då.
Tomgångsgnället kan ju iofs bero på att de som arrangerar tävlingar sällan lyssnar på de som ska köra utan gör det som passar dem bäst och sen ska förarna stå där med mössan i hand och tacka så hemskt mycket för att de får vara med.Att föreslå genomtänkta kreativa förbättringar som gynnar sporten är mycket roligare att läsa än att läsa tomgångsgnäll hur dåligt att är redan innan tävlingen.
Pro Superbike och SO är knappast ideellt. Betalar man dryga 2000:- för att få köra 1-1½ timme tycker jag att man kan få säga vad man tycker, oavsett om det är ideellt eller inte.Jag tror du ser förarna ur kundperspektiv och arrangören som säljare, men arrangören kan inte göra alla kunder nöjda till 100% och då måste det sågas och klankas, men glöm då inte att det är skillnad på kommersiellt vs ideellt.
Det har vi "diskuterat" tidigare men som vanligt kan man inte ens andas att det kanske finns ett problem förrän Fruktstunds-maffian klampar in och kräver lösningar direkt, eget engagemang osv osv. Det är inte en fråga för ett forum på nätet utan det är något för Svemo att fundera på tillsammans med sina förare, STCC, TTA, SO eller vad man nu vill (om man ens vet vad man vill).Visst vore det kul att se fulla startfält i Pro men dom blir knappast fulla av att "någon" sitter och undrar varför "vem som helst" kan ställa upp och köra.
Tomgångsgnället kan ju iofs bero på att de som arrangerar tävlingar sällan lyssnar på de som ska köra utan gör det som passar dem bäst och sen ska förarna stå där med mössan i hand och tacka så hemskt mycket för att de får vara med.
Redan förra året "gnälldes" det på att tex Mantorp hade sin träning på torsdagen. Uppenbarligen var det ingen som brydde sig...
.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |