Probiker PRX 2 skinnställ, storlek och iläggsskydd?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Jo, du har helt rätt, långa spiror, från backen till pungen :D.
Allvarligt talat har jag inte särskilt långa ben, hmm, hur fan skulle det se ut till mina 165cm längd :confused:. Men dock rätt vältränad, möjligen därför mitt helställ vart galet i storlek, men kan dock garantera att du aldrig skulle kunna använt det pgr utav din längd, fan jag fick ju pipig röst när jag lyft armen :D, inte nog med det, fick ju inte i båda för att det blev för trångt.
Så dömma av din beskrivning skiljer det mycket på modellerna, eller så kom du ut ur en pastakvarn :tungan.
Får mitt nästa vecka, skriver och berättar mer då :banana

Haha, stor pung då?
:rolleyes:

Fick just hem mitt nya PRX-5 som jag köpt från louis.de.

Storlek 48. (181cm låååång, 67 kilo tuuung! :) )

Sitter som väntat. Tight. Kan inte gå upprätt än, men det kommer bli
perfekt när det är inkört!
Såna där tjocka mjuka skydd sitter lite överallt, knän, armbågar, axlar,
lite på framsidan, OCH I arslet! Inte dumt, det har jag aldrig sett förut!

Man behöver komplettera med lite saker.
*Höftskydd
*Hårda skydd till knän
*Hårda skydd till armbågar
*Hårda skydd till axlar.

Annars verkar första intrycket vara att det är oerhört välsytt
och skinnet känns tjockt och bra. Ändå betydligt mjukare och
lättare att ta av och på än mitt Vanucchi i samma storlek.


Ha D
peppe

Edit: Var bara tvungen att okynnesköpa lite. 179Evro. Kunde inte motstå det,
och ett extra ställ kan ju alltid vara bra att ha.

Nice :) Jag behöver komplettera med armbågsskydd. Trodde att de befintliga skulle vara bra efter att ha klämt på en polares ställ, men tji fick man. Jag beställde Super Shield skydden till axlar, knän och höft.
Då jag tyckte dessa ändå kändes lite tunna så har jag nu stoppat in båda skydden på samtliga ställen, och nu känns det som att det kan vara ok. Har dock inte provkört än, men ett utlåtande kommer om någon timme eller två.

//Edit
Det här meddelandet skulle ha skickats igår vid 14-tiden. Av någon outgrundlig anledning kom det inte iväg, och nu såg jag att det skrivits massa grejer i tråden som inte fanns där tidigare. Men jag är bakis, så jag orkar inte ändra på texterna.
Fick förresten aldrig provat stället igår, däremot hann jag med att bli tagen av farbror blå för bakhjulsåka samt att meka i ösregnet då hojfan packade ihop utanför Arlanda när jag var ute på min reservdelsjakt. Lite ironiskt faktiskt :gnissla
 
Last edited:

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Tjenare SPIKEN,

nå, har du fått provat stället på kurvig väg ännu?
Själv har jag bara lyckats att åla i och ur en gång, blev totalt genomsvettig :D, blir en tur idag i höstsolen :banana, ang dina lösa skydd du moddade med, vad anv du för några?, har kikat runt lite ef lösa, men dessa lär behövas moddas om jag inte ska spretta upp och syom varje ficka :va.

Är inte dina fickor stängda med kardborrband? Jag köpte Super Shield-skydden:
http://www.mc-depan.com/index.asp?action=prislista&menu=4&id=4400
http://www.mc-depan.com/index.asp?action=prislista&menu=4&id=8422
http://www.mc-depan.com/index.asp?action=prislista&menu=4&id=5884 (Dessa var jag tvungen att modda fickan för då de annars var för långa)

De här tänkte jag beställa inom en snar framtid
http://www.mc-depan.com/index.asp?action=prislista&menu=4&id=4404
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Är inte dina fickor stängda med kardborrband? Jag köpte Super Shield-skydden:
http://www.mc-depan.com/index.asp?action=prislista&menu=4&id=4400
http://www.mc-depan.com/index.asp?action=prislista&menu=4&id=8422
http://www.mc-depan.com/index.asp?action=prislista&menu=4&id=5884 (Dessa var jag tvungen att modda fickan för då de annars var för långa)

De här tänkte jag beställa inom en snar framtid
http://www.mc-depan.com/index.asp?action=prislista&menu=4&id=4404[/QUOTE
Jodå, att dom var urtagbara visste jag sedan tidigare, där emot är alla hårda skydd betydligt större än dom som sitter i stället. Men blir förmodligen att modda skydden ef fickorna om dom inte går i.
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Nu har jag äntligen fått stället :D Dock var det för stort, så jag skulle ha kört på storlek 48 iaf. Men aja, det är ju inte direkt så att man badar i det så det får funka. Längden var perfekt, så antingen skiljer sig modellerna åt eller så måste du ha ett par ruggigt långa spiror :D Är väldigt glad att jag köpte till extra skydd för de som sitter i skulle jag inte ens vilja ramla med på en vanlig trampcykel.

Funderar på ett ett PRX4.
Hur känns det kvalitetsmässigt tex dragkedjor brukar ju vara
rätt klena på billigare ställ?
Skydden verkar ju behöva lite uppgradering iaf.

Storlek 48 borde ju passa på en annan,180 lång o ca 72 kg.
 
Last edited:

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Funderar på ett ett PRX4.
Hur känns det kvalitetsmässigt tex dragkedjor brukar ju vara
rätt klena på billigare ställ?
Skydden verkar ju behöva lite uppgradering iaf.

Storlek 48 borde ju passa på en annan,180 lång o ca 72 kg.

Ja, ett 48 lär passa dig bra. Jag med mina numera 80 pannor kommer i ett 48 ställ rätt lätt. Nu har jag inte provkört mitt ställ än då det varit ett konstant alkoholintag den här helgen, men när jag har klämt och fixat med stället så känns allting mycket bra. Jag brukar vara väldigt petig och känna kvalitétsbrister rätt snabbt, men jag har inget att anmärka på när det gäller varesig skinn eller dragkedjor. Det enda är som sagt skydden, vilka är väldigt undermåliga.
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Ja j*vlar. Nu har jag kollat liite noggrannare .. i dagsljus!
Det finns ju fickor med kardborrförslutning även på PRX-5!!!

Tur att man är vaken ibland... :rolleyes:

Tack för tipset!

Tjena PEPPE,
var i kontakt med Louise idag ang hårda skydd till PRX-5, dom hade inga hårda skydd som passade utan modefiering, får kika vidare eller modda i värsta fall.

/ A.B
 

magnus_

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2009
Ort
köping
Hoj
Yamaha R1
Probiker PRX 4

Hej.

Har funderingar på att beställa ett PRX 4 2delat skinnställ från Louis.
Är 174cm lång 70 kg. Funderar på storlek 48 som jag har på vanliga kläder.

Någon som vet vad det kostar att byta ifall det inte passar.

MVH
Magnus
 

Chev Chelios

Live a little
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Strömstad
Hoj
Aprilia RSV4
Tjena PEPPE,
var i kontakt med Louise idag ang hårda skydd till PRX-5, dom hade inga hårda skydd som passade utan modefiering, får kika vidare eller modda i värsta fall.

/ A.B
Hej, hur sitter ditt ställ över bröstkorgen? är det långt i armarna? Jag har ett Halvardssons ställ i dag men jag tycker att det är lite långt i armarna samt så är benen för långa. Jag är ungefär konstruerad som dej kan jag tänka mej då jag väger ca 74 kg och är 168 lång (lr kort haha) mätte runt bröstkorgen och va 108cm, enligt bla dainese och andra märken så rekomenderar dom strl S till min längd men då är måtten beräknat på 60kg italenare antar jag med 80cm bröstmått:gnissla
Mvh Magnus
 

magnus_

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2009
Ort
köping
Hoj
Yamaha R1
Prx-4

Hej hopp!
Har beställt ett PRX-4 delat skinnställ och en KX4 Öppningsbar hjälm från Louis.

Skriver en rad och informerar om kvalitet och storleksreferens.

Mvh
Magnus
 

magnus_

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2009
Ort
köping
Hoj
Yamaha R1
Prx-4

Beställde på söndag kväll och på torsdag kom grejorna.
Storlek 48 för en som är 174cm lång och 70 kg funkar......inte :arsele
Visst jag kommer i det men det känns rätt tajt.

Hjälmen KX4 Probiker öppningsbar, känns helt kanon. Skön och rejäl.
Hade dock ingen värstinghjälm tidigare ( driver Diablo ) så har inte så mycket att jämföra med.

Man blir rätt deprimerad när det kommit 1 dm snö och det ska komma ännumera nästa vecka.

/Magnus
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Beställde på söndag kväll och på torsdag kom grejorna.
Storlek 48 för en som är 174cm lång och 70 kg funkar......inte :arsele
Visst jag kommer i det men det känns rätt tajt.

Hjälmen KX4 Probiker öppningsbar, känns helt kanon. Skön och rejäl.
Hade dock ingen värstinghjälm tidigare ( driver Diablo ) så har inte så mycket att jämföra med.

Man blir rätt deprimerad när det kommit 1 dm snö och det ska komma ännumera nästa vecka.

/Magnus

Behöver du hjälp för att kunna stänga dragkedjan? I sådana fall har du RÄTT storlek. Det ska knappt gå att röra sig i stället när det är nytt, för tro mig, det töjer sig väldigt mycket efter en tids användande.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag hade lite problem o dra djupa andetag i mitt i början. Men nån svettiga dagar senare så är det bra.
 

magnus_

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2009
Ort
köping
Hoj
Yamaha R1
Behöver du hjälp för att kunna stänga dragkedjan? I sådana fall har du RÄTT storlek. Det ska knappt gå att röra sig i stället när det är nytt, för tro mig, det töjer sig väldigt mycket efter en tids användande.


Hej.

Nä behöver inte hjälp att stänga dragkjedjan, men man får hålla andan och flytta lite fläsk när man stänger byxknappen. Sedan har man en figur som inte går av för hackor.

Magnus
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Hej.

Nä behöver inte hjälp att stänga dragkjedjan, men man får hålla andan och flytta lite fläsk när man stänger byxknappen. Sedan har man en figur som inte går av för hackor.

Magnus

Då låter det som att du har helt rätt storlek. :tummenupp
 

magnus_

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2009
Ort
köping
Hoj
Yamaha R1
längtan...

Det är snöstorm ute.
Här står jag och väntar på sommaren.:yoparty
 

Bifogat

  • DSCF3769.jpg
    DSCF3769.jpg
    213 KB · Visningar: 199

Lillpricken

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Vetlanda
Hoj
1998 Thunderace
Beställde på söndag kväll och på torsdag kom grejorna.
Storlek 48 för en som är 174cm lång och 70 kg funkar......inte :arsele
Visst jag kommer i det men det känns rätt tajt.

Jag är lika lång (kort) som du och väger ungefär lika mycket. Funderar på att köpa ett likadant ställ. Jag använder ett separat ryggskydd, hur tror du att stl 48 kommer att funka?
 

magnus_

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2009
Ort
köping
Hoj
Yamaha R1
Jag är lika lång (kort) som du och väger ungefär lika mycket. Funderar på att köpa ett likadant ställ. Jag använder ett separat ryggskydd, hur tror du att stl 48 kommer att funka?


Hej.

Jag skulle inte kunna ha ett separat ryggskydd under min jacka som det är nu. Det sägs att skinnställ töjer sig en del efter lite användning men ett ryggskydd kan jag inte tänka mig att jag skulle kunna ha.
Byxerna är tajta som fan. Man får verkligen ta i när man knäpper byxknappen.


Igår fick vi ca 3 dm snö. Det var ju roligt :huvet
MVH
Magnus
 

magnus_

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2009
Ort
köping
Hoj
Yamaha R1
Nu är det vår.

Hej!

Har nu äntligen fått åka några turer med mitt skinnställ.
Trodde det skulle vara kallt att åka med skinnställ men det var rätt behagligt trotts ca 10 grader. Har åkt i goretex storlek XL och med mina numera 176cm och 70 kg är det rätt mycket luft i det.

Vi diskuterade storlekar förut och jag var lite sugen att byta mitt skinnställ strl 48 till ett 50.

Jag kommer i strl 48 men fan vad tajt det är. Är rädd varje gång att byxknappen ska flyga iväg när man andas ut.
Några kläder under är inte att tänka på. ok en kortärmad tröja funkar.

Någon som har en aning om hur mycket ett skinnställ töjer sig?
Ska man stå ut med någon veckas körning eller kommer det inte att töja sig så mycket?

/Magnus
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Hej!

Har nu äntligen fått åka några turer med mitt skinnställ.
Trodde det skulle vara kallt att åka med skinnställ men det var rätt behagligt trotts ca 10 grader. Har åkt i goretex storlek XL och med mina numera 176cm och 70 kg är det rätt mycket luft i det.

Vi diskuterade storlekar förut och jag var lite sugen att byta mitt skinnställ strl 48 till ett 50.

Jag kommer i strl 48 men fan vad tajt det är. Är rädd varje gång att byxknappen ska flyga iväg när man andas ut.
Några kläder under är inte att tänka på. ok en kortärmad tröja funkar.

Någon som har en aning om hur mycket ett skinnställ töjer sig?
Ska man stå ut med någon veckas körning eller kommer det inte att töja sig så mycket?

/Magnus

Det kommer att töjas successivt och ganska mycket, ge det några körningar eller gå runt i det hemma.
Om du tycker att stället är obehagligt tight så ska du ställa dig med det i duschen i ~5 minuter. Sen går du runt i det tills det att det har självtorkat. Då kommer du att ha ett nästintill figursytt ställ.
Glöm bara inte att slänga på lite fett på stället efteråt :)
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top