Problem FZR Oljelampa

Paranoid

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2006
Hoj
FZR1000 RMX 250
Oljelampan på min FZR -87 lös till under ganska hård acceleration, jag släppte gasen och rullade ut i vägrenen, lampan slocknade och lös inte mer på resan hem ca 1,5 mil. Kollade nivån när jag kom hem och den var perfekt. Frågade Yamaha över telefon och de sa att det antagligen var givaren men att det kunde vara oljepumpen.

Jag hade rotat bakom instrumenten då jag bytte hastighetsmätarvajer samma dag, kan jag kommit åt något som nu glappar?

Kan det vara något annat? Hur kan jag veta om det är givaren, pumpen eller om nåt glappade bakom instrumenten? om det är givaren så borde det vara säkert att köra ändå men med pumpen är det ju värre.

Hjälp!

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Paranoid skrev:
2389799 Oljelampan på min FZR -87 lös till under ganska hård acceleration, jag släppte gasen och rullade ut i vägrenen, lampan slocknade och lös inte mer på resan hem ca 1,5 mil. Kollade nivån när jag kom hem och den var perfekt. Frågade Yamaha över telefon och de sa att det antagligen var givaren men att det kunde vara oljepumpen.

Jag hade rotat bakom instrumenten då jag bytte hastighetsmätarvajer samma dag, kan jag kommit åt något som nu glappar?

Kan det vara något annat? Hur kan jag veta om det är givaren, pumpen eller om nåt glappade bakom instrumenten? om det är givaren så borde det vara säkert att köra ändå men med pumpen är det ju värre.

Hjälp!

hade så på min fzr600r 94-! men jag behövde bara fylla i lite olja i den :D sen var det bra :)

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Paranoid skrev:
2389818 Men oljefönstret är fyllt till 3/4. Då borde väl det inte behövas mer
Dom är jäkligt känsliga, häll i bara en skvätt och se om det hjälper så är du på säkra sidan. Tror du är rätt safe om du fyller upp lite till, hade exakt lika på min och många med mig :)

Paranoid

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2006
Hoj
FZR1000 RMX 250
Tackar för hjälpen! Jag skvätter i lite mer och drar ut en repa så får vi se:tummenupp

Paranoid

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2006
Hoj
FZR1000 RMX 250
Självklart, hon går så jävla fint gammla Maja. Många sågar FZRn men jag säljer den aldrig

Blomquist

Gick med
31 Aug 2003
Hoj
Paranoid skrev:
2389888 Självklart, hon går så jävla fint gammla Maja. Många sågar FZRn men jag säljer den aldrig
Härligt!! :)
Köp en till vet jag, min förslagsvis :tummenupp

Paranoid

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2006
Hoj
FZR1000 RMX 250
Så det är du som säljer 1 1/2 -89. jag kollade annonsen och blev lite sugen på ett projekt. Hade kanske slagit till om jag inte precis bytt jobb och har för snålt med tid

Blomquist

Gick med
31 Aug 2003
Hoj
Paranoid skrev:
2389923 Så det är du som säljer 1 1/2 -89. jag kollade annonsen och blev lite sugen på ett projekt. Hade kanske slagit till om jag inte precis bytt jobb och har för snålt med tid
Äh, köp den och låt den stå och gotta till sig :)
Har haft många planer med den men nu har jag absolut inte tid med den samt ny hoj på gång så det är lite körigt så att säga :D
Du får bästa priset kompis! :tummenupp

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
jag är nöjd med min med :D fast nu vill jag ha en 1000cc ;D från 94 eller uppåt

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Last edited:

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
retta -99 och miniretta -04
köp min annars! den e ett riktigt vinterprojekt som bara längtar efter mycket omvårdnad.. vad sägs om att byta 2an och 3ans drev i lådan och en omhoning plus lite nya kolvringar? vill du ha ytterligare saker att göra på den så e det till att byta bakdäck med och rycka ur ena gaffeln för den har börjat läcka lite igen trots ny packbox. men det fixas ju med lite silicon! hehe. vad finns det mer? hmmm.. jo en synkning av förgasarna e aldrig fel och medans du ändå e och honar cyllarna så kolla ventilspelet med. behöver säkert shimsas en del. efter det så har du nog en bra hoj.. jo visst fan jag bakdämparen e mer eller mindre helt slut med..

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...