Oljelampan på min FZR -87 lös till under ganska hård acceleration, jag släppte gasen och rullade ut i vägrenen, lampan slocknade och lös inte mer på resan hem ca 1,5 mil. Kollade nivån när jag kom hem och den var perfekt. Frågade Yamaha över telefon och de sa att det antagligen var givaren men att det kunde vara oljepumpen.
Jag hade rotat bakom instrumenten då jag bytte hastighetsmätarvajer samma dag, kan jag kommit åt något som nu glappar?
Kan det vara något annat? Hur kan jag veta om det är givaren, pumpen eller om nåt glappade bakom instrumenten? om det är givaren så borde det vara säkert att köra ändå men med pumpen är det ju värre.
Hjälp!
Jag hade rotat bakom instrumenten då jag bytte hastighetsmätarvajer samma dag, kan jag kommit åt något som nu glappar?
Kan det vara något annat? Hur kan jag veta om det är givaren, pumpen eller om nåt glappade bakom instrumenten? om det är givaren så borde det vara säkert att köra ändå men med pumpen är det ju värre.
Hjälp!