Problem med grannarnas katter. Vad göra?

Status
Ej öppen för fler svar.
Snacka med grannarna och säg helt enkelt som det är, att de klöser på era möbler och springer in i huset.
Säg till dom att du tänker spruta vatten på katten nästa gång den dyker upp och förhoppningsvis så lär den sig.

Katter är inte dummare än att de lär sig hålla sig borta efter några omgångar med vattensprutan.

Citronvatten luktar för starkt för en katt, prova det.

Är du lugn och sakligt kommer ni nog överens om en bra lösning.
Lycka till!

Skönt att minnet inte sviker då du minns vår lilla debatt från 2 (?) år sedan. Jag måste nog erkänna att jag både glömt den och gått vidare...

Det var väl ingen debatt, du blev arg och skulle slåss med baseball trä. :lol
Du fattar hur töntigt det är va? :confused:
Däremot kommer jag inte ihåg vad det handlade om, men du var väldigt känslosam. :gnissla

Antagligen är den för snabb!

Jag tror det går. Röstar för glykolen i steg2, det är ändå bara snäppet läskigare än att behöva prata med en granne. :eek:

Last edited:
Grannen käkar vitlökspizza med öppet fönster. Jag är orolig att min jeans ska börja lukta. Hur göra? Ska jag prata med han?

Du kan få låna min ridgeback hane. Han älskar att jaga katter o han är alltid hungrig. Syrran hade liknande problem, katterna kissade överallt (i barnens mystält på gården tex..) o repade bilen osv. Sambon va inte alltför glad.... En dag när vi va på besök så kom katten in och började äta ur min hunds matskål... hhehee det skulle den inte ha gjort. Vi har inte sett katten sen dess :rolleyes: men min hund kom hem efter ett tag....

Du kan få låna min ridgeback hane. Han älskar att jaga katter o han är alltid hungrig. Syrran hade liknande problem, katterna kissade överallt (i barnens mystält på gården tex..) o repade bilen osv. Sambon va inte alltför glad.... En dag när vi va på besök så kom katten in och började äta ur min hunds matskål... hhehee det skulle den inte ha gjort. Vi har inte sett katten sen dess :rolleyes: men min hund kom hem efter ett tag....

Precis så funkar det...hosthost..hrkl...hårboll ut...funkar.

Vi har tre hundar och en katt.
Funkar.
Grannens katt kom på besök.
Min vorstehhane sprang rakt genom staketet.
Hundformat hål i smålandsgärdsgården.

Han kom tillbaka.
Inte katten.

Lite så är det; hade det var en en hund så är det plötsligt självklart att den inte får luffa omkring på min tomt eller i mitt hus o pissa och riva. Men katter ska alla stå ut med.

Samma regler för hundar som katter. Skall hållas under uppsikt men som vanligt så gäller det väl att prata med ägarna först.

Annars så är en rätt placerad 43:a rätt bra också :yoparty

Thats the way to do it.:banana

Har nästan samma förutsättningar som er. Och tålamodet tryter någon gång....
Min granne till vänster har två katter, likaså har min granne till höger två katter. Gissa vad de pinkar in sitt revir, var dom slåss, skiter, vässa klorna någonstans.
Dricka burköl som har stått i kylan som stinker kattpiss är inte att tänka på. Hitta en kattjävel under sängen när man ska gå och lägga sig. Finna att samma djävla katt har pissat inomhus, mm mm

Ja skulle jag hitta någon annans katt inne under sängen kan jag lova att den skulle få en tur genom duschen innan den landade utanför tomtgränsen.

Kan du inte mörda kattägarna? Då lär ju katten svälta ihjäl efter ett tag, inte som en hund som klarar sig själv direkct.

herregud vilka omogna inlägg det finns här. arsenik? gevär? en tur genom duschen? lägg av, det är en kattunge. den fattar inte mer än ett spädbarn. ta upp problemet med kattägaren istället och kom fram till en lösning. samma sak kan sägas och uppfattas på flera olika sätt, så gå snällt tillväga så blir du nog snällt bemött också.

herregud vilka omogna inlägg det finns här. arsenik? gevär? en tur genom duschen? lägg av, det är en kattunge. den fattar inte mer än ett spädbarn. ta upp problemet med kattägaren istället och kom fram till en lösning. samma sak kan sägas och uppfattas på flera olika sätt, så gå snällt tillväga så blir du nog snällt bemött också.
Katter är skadedjur och ska behandlas därefter.

Katter är skadedjur och ska behandlas därefter.

Framför allt så är kattägare rent generellt väldigt hänsynslösa. Det verkar vara en självklarhet att katten ska få göra sina behov överallt ute och att grannar helt enkelt måste ha överseende med det. Om det nu är så jävla underbart med en katt, varför har dom den inte inne hela tiden? Det måste ju vara underbarast?

Som vanligt så handlar alla katt-trådar om att plåga den så mycket som möjligt.
Ämnet torde ju vara utrett redan på Jesus tid.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back