Jag brände min koppling på min zx6r när jag övade starter och ett par frågetecken har dykt upp.
Enligt manualen så skall det vara 8 lameller. Alla utom den yttersta ska ha 48 friktionsblock, medan den yttersta ska 36. När jag köpte lamellpaketet (ej original) så hade samtliga lameller 24 block/rutor. Spelar detta någon roll? Varför ska den yttersta ha färre/större block?
Jag lyckades även sätta den yttersta lamellen på likadant sätt som de övriga lamellerna, istället för att vrida den ett hack. Hur påverkar detta kopplingen?
När jag hade satt ihop allting och provkört så verkar det åtminstone som att jag har full effekt men slirfunktionen är borta. Bakhjulet hoppar runt och hojen är instabil. Jag testade kompisens likadana hoj på samma sätt och hans slirkoppling fungerar bra.
Jag har inte mätt tjockleken på paketet då jag saknar verktyg och tid att göra detta. Jag har inte bytt stålskivor utan det är enbart lamellerna som är bytta. Innan mina övningsstarter så fungerade slirkopplingen hur bra som helst. Om en vecka ska jag lämna iväg hojen för transport till Tjeckien och mitt arbete gör att jag inte kommer att ha speciellt mycket tid över till att mecka.
Om det spelar någon roll så är oljan Motul 300V Factory Line Road Racing 10W-40 och ligger drygt 1mm över maxsträcket, give or take beroende på hur upprätt jag håller hojen. Minsta lutning så hamnar den under eller över sträcket så det är svårt att avgöra.
Enligt manualen så skall det vara 8 lameller. Alla utom den yttersta ska ha 48 friktionsblock, medan den yttersta ska 36. När jag köpte lamellpaketet (ej original) så hade samtliga lameller 24 block/rutor. Spelar detta någon roll? Varför ska den yttersta ha färre/större block?
Jag lyckades även sätta den yttersta lamellen på likadant sätt som de övriga lamellerna, istället för att vrida den ett hack. Hur påverkar detta kopplingen?
När jag hade satt ihop allting och provkört så verkar det åtminstone som att jag har full effekt men slirfunktionen är borta. Bakhjulet hoppar runt och hojen är instabil. Jag testade kompisens likadana hoj på samma sätt och hans slirkoppling fungerar bra.
Jag har inte mätt tjockleken på paketet då jag saknar verktyg och tid att göra detta. Jag har inte bytt stålskivor utan det är enbart lamellerna som är bytta. Innan mina övningsstarter så fungerade slirkopplingen hur bra som helst. Om en vecka ska jag lämna iväg hojen för transport till Tjeckien och mitt arbete gör att jag inte kommer att ha speciellt mycket tid över till att mecka.
Om det spelar någon roll så är oljan Motul 300V Factory Line Road Racing 10W-40 och ligger drygt 1mm över maxsträcket, give or take beroende på hur upprätt jag håller hojen. Minsta lutning så hamnar den under eller över sträcket så det är svårt att avgöra.