Problem med krogköer.

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Det har varit mycket snack om att folk med utländsktutseende blir diskriminerade på krogar och liknande. Men så är det en sak jag undrar över. Jag för ofta höra av vakterna "Du är för full, gå ett var runt kvarteret". Saken är den att jag brukar inte vara speciellt packad, vinglar inte fram, är trevlig, klär mig snyggt och vårdat. Som när jag var ute i lördags så gick vi till två ställen på båda ställena så var jag tydligen för full, på första stället kom jag in dirket med mina vänner, men fick höra att dom minsann skulle ha ögonen på mig. Andra stället kom jag in ca 2 timmar efter de andra. Dessutom så hade vi med en kille som var duktigt packad för han var det bara att knalla in ingetsnack där inte. Är det någon här som jobbar som vakt och kanske kan bringa lite klarhet i varför att jag jämt råkar ut för detta???

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Har precis samma problem. Efter en folkis tycker vakterna att man ser rökig ut, har t.o.m hänt att man varit helt nykter och ändå fått frågan "hur står det till här då...". Enligt polarna har man för hängiga ögonlock eller nåt. :(

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Johan skrev:
Har precis samma problem. Efter en folkis tycker vakterna att man ser rökig ut, har t.o.m hänt att man varit helt nykter och ändå fått frågan "hur står det till här då...". Enligt polarna har man för hängiga ögonlock eller nåt. :(

Själv har jag problemet att jag alltid är för full när jag kommer in på krogen. :fyllisar

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
haha, när jag är dyngrak så kommer jag in utan problem :D
om man tagit 2 bärs och ser olycklig ut før att man INTE är klappkanon så: "ta det nu lugnt ikväll"

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Johan skrev:
Enligt polarna har man för hängiga ögonlock eller nåt. :(

Har en polare som lider av samma problem... "trötta ögon". han kan komma helt nykter men får ändå "gå ett varv runt huset"...

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Har haft samma probs :huvet (eller har)

Varit opererad i ansiktet, varvid ena ögat är känsligt.
Minsta lilla så blir det rött (ser drågad ut)

Bara att lära sig leva med det, vill de inte att man kommer in :va
Går jag vidare på annan krog, eller hem.

Tycker att det är tråkigt att de ibland gör felbedömmningar.
Men men de gör bara sitt jobb.

Sen har man ju varit lite för kalas ibland med :banana

sandstream

Guest
Borde det inte gå att snacka lite med vakten för att få denne att inse att man är i princip nykter?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
sandstream skrev:
Borde det inte gå att snacka lite med vakten för att få denne att inse att man är i princip nykter?

Snacka med vakten? Haha.. oj.. den världen skulle jag vilja leva i jag med! Inget personligt men "prata med vakter" är för mig ett okänt fenomen...

sandstream

Guest
korvgubbe skrev:
Snacka med vakten? Haha.. oj.. den världen skulle jag vilja leva i jag med! Inget personligt men "prata med vakter" är för mig ett okänt fenomen...
Jag går ut 1 gång vart annat år eller så, så ni får ursäkta :3freak

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
sandstream skrev:
Jag går ut 1 gång vart annat år eller så, så ni får ursäkta :3freak

Som jag sa, det var absolut inget personligt!

....De mer respektabla ställena brukar ha relativt bra och sansade vakter eftersom de ofta kan förlora rätt mycket på dåliga vakter som ger dåligt rykte.

Däremot är det ofta hormonstinna bestar i dörrarna på många andra ställen. Att prata med dem är ett bra sätt att bli portad. Självklart kan man prata artigt med dem så länge det inte rör deras beslut att inte släppa in någon. Att försöka argumentera sig in är lika lönlöst som skriva brev till GP för att slippa betala skatt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag låtsas ta hand om polarna för att komma in :hihi Då lägger de mer märke till dom än mig. Har aldrig blivit hindrad iaf...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Swedie skrev:
Jag låtsas ta hand om polarna för att komma in :hihi Då lägger de mer märke till dom än mig. Har aldrig blivit hindrad iaf...

Det är iofs ett rätt bra tips. Den som är nyktrast och mest representabel kan börja prata med vakterna. Ställa artiga frågor: Är det några som spelar ikväll? Är det mycket folk? Kommer det bli fullt? ..o.s.v. Därefter brukar de enkelt fråga hur många man är och släppa in allihop utan den vanliga "visiteringen lumpen style"...

Står alla bara med händerna nedkörda i fickorna och glor i marken när man väl är framme vid entren brukar de syna desto nogrannare...

Att väsnas i kön är korkat bortom gränser även om man inte är bråkig utan bara låter för att man har kul och är lagom lullig...

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Swedie skrev:

Fan, du har hyggliga polare som tar risken att inte komma in själva. Eller det kanske är så att du behöver ta hand om dom varje gång :)

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
De finns bra många idioter som står i dörrarna på krogarna. Min mening är att dom hör inte hemma där.

Men, jag jobbade själv som dörrvakt i ca 6 år, och gjorde säkert felbedömningar några gånger. Men ofta va det krögaren som sa att vi skulle hålla nere antalet med utlänskt utseende. Ville man ha kvar sitt jobb så måste man ju följa de.

Kan iofs förstå att man vill ha en lagom blandning på klienteliet, då stämningen blir bättre balanserad då (mindre bråk).

Mitt tips till er med utlänskt utseende, är att vara där tidigt, innan dom tycker att dom har tillräckligt av den sortens människor.

Till er med "hängiga" ögon. Tala lungt och vänligt om att: e de ögonen du reagerar på så ser jag alltid ut så här pga....

Hoppas att de ska funka för er, annars e de fel på vakten. :tummenupp

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
korvgubbe skrev:
Det är iofs ett rätt bra tips. Den som är nyktrast och mest representabel kan börja prata med vakterna. Ställa artiga frågor: Är det några som spelar ikväll? Är det mycket folk? Kommer det bli fullt? ..o.s.v. Därefter brukar de enkelt fråga hur många man är och släppa in allihop utan den vanliga "visiteringen lumpen style"...

Står alla bara med händerna nedkörda i fickorna och glor i marken när man väl är framme vid entren brukar de syna desto nogrannare...

Att väsnas i kön är korkat bortom gränser även om man inte är bråkig utan bara låter för att man har kul och är lagom lullig...
Bra sagt! :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
ec2bme skrev:
Men ofta va det krögaren som sa att vi skulle hålla nere antalet med utlänskt utseende.

Finns ju ett par här på SH som med näbbar och klor hävdar att det inte existerar diskriminering utan att det är invandrarna själva det är fel på...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024