Olsson84
S. Blisken
Jag har känt honom i mer än 10 år, vi går i samma plugg just nu och spelar i samma innebandy lag. Så vi är bra vänner.
Men det som jag anser att man bör se på HUR har skadan uppstått. Jag körde till Sala med farsan, och han kan intyga att jag tog det lugnt. Gamla saker går sönder förr eller senare.
Men de skiter fullständigt i HUR det har skett. "Du har förstört hojen och du ska betala allt nu. Vi sa att du skulle lämna tillbaka hojen i samma skick".... "Vadå, så om jag pröjsar för hela renoveringen så kommer den ju vara som helt ny. Ska jag betala en helt ny hoj?"
Vår "deal" gick ut på om JAG tar sönder hojen så pröjsar jag självklart. Har jag tagit sönder den? NEJ, det skulle ha hänt i alla fall. Men det enda själet till att vi har diskussionen i huvudtaget är att han är trots allt min vän. Jag vill inte att vår vänskap ska skita sig pga. detta. Jag är villig att betala för reporationskostnaderna, och att de betalar kolven, cylindern eller vad det nu blir. Men just nu vill de att jag ska pröjsa ALLT.
Hur som helst, vi väntar på att mc-mekanikern ska göra gå igenom vad som har hänt och ge oss ett prisförslag. Sen får vi bestämma hur vi ska göra.
Det är taget, men som det låter på dig så är det en fruktansvärt långsynt kompis du har som ser en chans att du skall betala hans "nya" hoj...hur gammal är killen igentligen, 14???? Stå på dig, normalt slitage innebär inte 60mils användning och skuren motor som resultat! Det är inte ditt fel..det är dom som inte kört service som man skall eller så är det helt enkelt att hojen är för GAMMAL!!!!!! Säg åt din polare att han skall möta mig så skall jag "prata" honom tillrätta...haha!