Problem med NSR

KaX

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda NSR 125
Vad är felet på NSR:en ?????

Idag när jag var ute och körde så kunde jag köra cirka 800 meter sen dog den. Det kändes som att den bromsades in. den gick ej att starta med elstart endast springa igång den men efter ett tag så dog den igen, den dog liksom snabbt om ni förstår varvtalet gick ner till noll fort.
Hojen är orginal. Tacksam för svar / Wille
 
Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Är den tyskimporterad? Isåfall är den elektroniskt strypt o du måste skaffa en sån box som avstryper. Var vet jag ej men nån borde veta.

Om någonahr andra tips på hur man får nsr -96 att gå bättre så skriv gärna till mig! :)
 

KaX

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda NSR 125
Wargen skrev:
2549850 Är den tyskimporterad? Isåfall är den elektroniskt strypt o du måste skaffa en sån box som avstryper. Var vet jag ej men nån borde veta.

Om någonahr andra tips på hur man får nsr -96 att gå bättre så skriv gärna till mig! :)


Men den ska varva mer för den varva mer förut 11 000 rpm men har satt på orginal luftburk o munstycke nu o då gick den bättre Tacl ändå
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
KaX skrev:
2550040 Men den ska varva mer för den varva mer förut 11 000 rpm men har satt på orginal luftburk o munstycke nu o då gick den bättre Tacl ändå
aj aj aj dra på uppet filter e ingen höjdare på nsr, gjorde d på kompisens den gick bra ett tag sedan gick den skit, det bvar bara att skruva på orginal burken!
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Hur känns det när det inte kommer förbi 5 k varv? Blöddrar den som ett as eller ??
 
Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
!ante skrev:
2550296 aj aj aj dra på uppet filter e ingen höjdare på nsr, gjorde d på kompisens den gick bra ett tag sedan gick den skit, det bvar bara att skruva på orginal burken!


vadå? va beror detta på. funderar sjävl på å punga på öppet nämligen. dra flexitube å lägga skiten uppe under tanken visserligen men de kanske inte spelar någon roll.
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
t4pp3r skrev:
2551322 vadå? va beror detta på. funderar sjävl på å punga på öppet nämligen. dra flexitube å lägga skiten uppe under tanken visserligen men de kanske inte spelar någon roll.

Mmm, jag bygde en liten uppåt "höjning" tll mitt sportluftfilter, fast det kladda igen ändå. Du måste nog ha något som gör att luftfiltret kmr en bit från förgasaren.. Kanske :tungan

Typ Som T4PP3RRRRRR föreslog :)
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
_Nille_ skrev:
2551339 Mmm, jag bygde en liten uppåt "höjning" tll mitt sportluftfilter, fast det kladda igen ändå. Du måste nog ha något som gör att luftfiltret kmr en bit från förgasaren.. Kanske :tungan

Typ Som T4PP3RRRRRR föreslog :)

ska nog fixa öppet vilken vecka som helst när jag får ork å fixa skiten. kan berätta hur de gick. ska bli spännande å se hur de funkar. luftflödet kanske blir bajs när jag får en slang på 30 cm mellan filtret å gasarn.
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
KaX skrev:
2552166 Jaa den gör den :S vet du vad felet är ??

Har du bestyckat den rätt då?
Kommer du enklast förbi blöddret genom att slå av lite på gasen eller genom att hålla stumt fullt? Behöver du slå av lite för att den ska komma förbi blöddet går den för klent.
 

KaX

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda NSR 125
DaWoos skrev:
2552797 Har du bestyckat den rätt då?
Kommer du enklast förbi blöddret genom att slå av lite på gasen eller genom att hålla stumt fullt? Behöver du slå av lite för att den ska komma förbi blöddet går den för klent.


Jaa,, fast jag har satt på orginalluftburken nu och orginalmunstycke, men idag när jag skulle till skolan så kunde jag köra cirka 800 meter sen dog den. Det kändes som att den bromsades in. den gick ej att starta med elstart efteråt kunde man bara springa igång den :död men efter ett tag så dog den igen, den dog liksom snabbt om ni förstår varvtalet gick ner til noll fort
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
KaX skrev:
2553074 Jaa,, fast jag har satt på orginalluftburken nu och orginalmunstycke, men idag när jag skulle till skolan så kunde jag köra cirka 800 meter sen dog den. Det kändes som att den bromsades in. den gick ej att starta med elstart efteråt kunde man bara springa igång den :död men efter ett tag så dog den igen, den dog liksom snabbt om ni förstår varvtalet gick ner til noll fort
Kasst batteri :confused: Min gick hur piss som helst när mitt batteri var slut.

Låter ju lite som en början till nypning typ men den kan ju omöjligt ha blivit så varm på 800 meter :va
 

KaX

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda NSR 125
Lundgren skrev:
2553093 Kasst batteri :confused: Min gick hur piss som helst när mitt batteri var slut.

Låter ju lite som en början till nypning typ men den kan ju omöjligt ha blivit så varm på 800 meter :va

Köpte nytt batteri i förrgår :p
 

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Klavreström
Hoj
Tuono -04
Skit eller fukt i förgasan är mitt tips :tummenupp

Om en vatten droppe lägger precis vid munstycket så täpper den till.
Den kan dock flytta på sig tillfälligt och sen täppa till igen.

Testa att blåsa ut munstyckerna i förgasarn ordentligt med tryckluft och sen testa igen.
 

KaX

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda NSR 125
AntiAntonAnt skrev:
2553751 Skit eller fukt i förgasan är mitt tips :tummenupp

Om en vatten droppe lägger precis vid munstycket så täpper den till.
Den kan dock flytta på sig tillfälligt och sen täppa till igen.

Testa att blåsa ut munstyckerna i förgasarn ordentligt med tryckluft och sen testa igen.

Okej springer ut i garaget och provar :rolleyes
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
t4pp3r skrev:
2551322 vadå? va beror detta på. funderar sjävl på å punga på öppet nämligen. dra flexitube å lägga skiten uppe under tanken visserligen men de kanske inte spelar någon roll.
beror på att vi inte bytte munstycke, hade vi byttat munstycke tror jag den hade gått lika bra med öppet filter!
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Ingen som vet hur man får lite extra hk när man avstrypt med nån elektrisk box? (satt på när jag köpte)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
AntiAntonAnt skrev:
2553751 Skit eller fukt i förgasan är mitt tips :tummenupp

Om en vatten droppe lägger precis vid munstycket så täpper den till.
Den kan dock flytta på sig tillfälligt och sen täppa till igen.

Testa att blåsa ut munstyckerna i förgasarn ordentligt med tryckluft och sen testa igen.
Jo det med vattnet funderade jag med på. Men då dör den inte "fort" Varvräknaren skulle inte sjunka så värst fort, det blir ju som om man får bensinstopp att den sakta men säkert dör.

Wargen skrev:
2554160 Ingen som vet hur man får lite extra hk när man avstrypt med nån elektrisk box? (satt på när jag köpte)
Jasså har du köpt nu din jävel :klappar
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top