Problem på min KTM Duke...

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Out_Spinner skrev:
Jo era starlets har jag sett. Tror jag såg dig brutalt riva ut stolar och inredning ur en vit starlet :p

Tack, ska kolla närmare på det senare..

haha, ja det var jag.. :) var bor du nånstans?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
-MLM- skrev:
trottelnålen..hrmm, men hur gör man? :rodnar

Lossa sadel och tank. Skruva bort locket på förgasaren (två kryss-skruvar). Lyft bort locket försiktigt och lyft ur fjädern och gummi-membranet. Själva vakuumsliden ska då följa med och likaså nålen (den ser ut som en nål - det är därför den heter så).

Nålens övre del har några spår och en låsbricka anger vilken position (höjd) nålen ska ha. Flytta ner denna låsbricka ett hack och sätt tillbaka allt i reverserad ordning. Var noga med att distansbrickorna hamnar på rätt plats (en metall och en plast), samt att fjädern och membranet inte kommer snett. Membranet kan med fördel kylas ner i frysen medan du mekar, så är det inte fullt så uppsvällt och krångligt att få dit.
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
TomK skrev:
Lossa sadel och tank. Skruva bort locket på förgasaren (två kryss-skruvar). Lyft bort locket försiktigt och lyft ur fjädern och gummi-membranet. Själva vakuumsliden ska då följa med och likaså nålen (den ser ut som en nål - det är därför den heter så).

Nålens övre del har några spår och en låsbricka anger vilken position (höjd) nålen ska ha. Flytta ner denna låsbricka ett hack och sätt tillbaka allt i reverserad ordning. Var noga med att distansbrickorna hamnar på rätt plats (en metall och en plast), samt att fjädern och membranet inte kommer snett. Membranet kan med fördel kylas ner i frysen medan du mekar, så är det inte fullt så uppsvällt och krångligt att få dit.

Tack ska du ha TomK. Ska fixa det ikväll.

MVH macke
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top