Problem på min KTM Duke...

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Finns det brytare eller inte? Du har inte råkat pilla isär någon kontakt när du höll på med förgasaren?

/H
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Jodå, det finns en brytare och jag kan ha glömt och kopplat ihop kontakten. Får kolla på det imorgon..

Tack för tipset

/Macke
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Jag hade lite mysko fel på min förra sommaren och då var det brytaren till stödet som var felet. Eller rättare sagt det systemet för det var en kabel usling under sadeln som hade hoppat ur och resultatet var det samma som om stödet var utfällt...

Efter en massa krångel och telefonväntande fick jag tag på Ragnar som kunde tipsa mig om var problemet satt. Sen dess har det inte varit några problem.
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Mitt "stödsystem" (hihi.. vad vitsigt...) krånglade redan under inkörningen. Men när jag hade plockat bort sadeln så såg jag att en kabel var avskavd under sadeln. Det var bara å kortsluta dom sladdarna så var allt frid och fröjd sen. :)

Lycka till!

/Lucky9
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Det var krångel i brytaren vid stödet, och nu funkar Duken igen.. Men.... det hostar fortfarande vid fullgaspådrag efter 5-6k varv..

Fattar ingenting, har ju rengjort fuggen 2 gånger, kan det vara inställning i bestyckningen som felet sitter i ?

Suuuuck,

//Macke
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Kollade du membranet i vacuumdelen på förgasaren? Har du kvar epc-strypningen? Har du gjort rätt när du tagit bort den annars?

/H
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Ja jag kollade vaccum membranet och det verkar som att det är tät där. Hittade inte nåt hål i "gummiskålen" hrm..

Ja jag har förmodligen kvar epc strypningen. Hur tar man bort det? vad jag hört så kopplar man av en kontakt i förgasaren.. Stämmer det?

När jag var så här deppad, prövade jag med att hälla i akut K-sprit i tanken och provkörde duken. Det gick mycket bättre, det hostar inte lika mycket längre. Så det måste varit skit i förgasaren trots jag rengjort det 2 gånger.. Konstigt... ????
 

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
-MLM- skrev:


Ja jag har förmodligen kvar epc strypningen. Hur tar man bort det? vad jag hört så kopplar man av en kontakt i förgasaren.. Stämmer det?


Kolla på vänster sida om förgasaren. den sida där rullen till gas spjället sitter...

Där sitter en liten micro brytare.
Gasa fullt samtidigt som du kikar på gas spjället, vid fulltgaspådrag ska (om EPC systemet fortfarande är inkopplat) gasspjället gå emot den lilla microbrytaren!!!

För att deaktivera systemet är det bara att bryta lite på bläcket där brytaren sitter så att den inte går emot gasspjället!!

Eller så plockar du bort hela faderullan och får det lite "cleenare" runt förgasaren.
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Blir det en stor skillnad om man tar bort strypningen? Enligt en kompis till mig som gjort samma sak blev det ingen skillnad..

:confused:
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Säg inte att du har gamma soppa i tanken som har stått ända sen i höstas..... då blir det kompanistryk från alla som hjälpt till här....
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
HW skrev:
Säg inte att du har gamma soppa i tanken som har stått ända sen i höstas..... då blir det kompanistryk från alla som hjälpt till här....

:D Ja, soppan blir dålig fort som attan numera, man kan märka en skillnad efter bara några veckor (eller dagar om det rör sig om det som ligger kvar i flottörhuset).
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Ringde till Ragnar i Uppsala och frågade om tips. Han misstänkte att det var något med bestyckningen. Det kan ju inte vara det tänkte jag eftersom hojen gick bra förut och jag har ju inte rört förgasaren förrän den började gå dåligt.

Men jaja, det är värt att prova iallafall och jag körde upp till lelles och bytte från 150 till 165.

Fyfaaan saataan vilken skillnad, nu går den som ett skott i hela regisret. Tar upp duken på slangen på 3.e växel (on/off metoden). Det gjorde den inte förut. så otroligt skönt!!!

Enda jag gjort med duken innan var friskare ljuddämparen (tagit bort strypningen) och tagit bort luftboxen.

Ni alla ska ha ett stort tack för hjälpen iallafall

MVH en lycklig macke
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
-MLM- skrev:

Men jaja, det är värt att prova iallafall och jag körde upp till lelles och bytte från 150 till 165.

Fyfaaan saataan vilken skillnad, nu går den som ett skott i hela regisret. Tar upp duken på slangen på 3.e växel (on/off metoden). Det gjorde den inte förut. så otroligt skönt!!!

Enda jag gjort med duken innan var friskare ljuddämparen (tagit bort strypningen) och tagit bort luftboxen.

Öhm, inte så konstigt om den gått som en påse nötter om du öppnat upp luftburken och dämparna och inte följt efter med bestyckningen. Har du lyft nålen ett hack också nu ?
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
TomK skrev:
Öhm, inte så konstigt om den gått som en påse nötter om du öppnat upp luftburken och dämparna och inte följt efter med bestyckningen. Har du lyft nålen ett hack också nu ?

Nej.. det har jag inte gjort..

Med risk att bli idiotförklarad. Hur lyfter man nålen ett hack? och vilken nålen menar du? :rodnar
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
-MLM- skrev:
Nej.. det har jag inte gjort..

Med risk att bli idiotförklarad. Hur lyfter man nålen ett hack? och vilken nålen menar du? :rodnar
Trottelnålen antagligen. Hoppas du får iordning på hojen. Då kanske man slipper se så många starlets på vägarna :p
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
Out_Spinner skrev:
Trottelnålen antagligen. Hoppas du får iordning på hojen. Då kanske man slipper se så många starlets på vägarna :p

trottelnålen..hrmm, men hur gör man? :rodnar

haha några sladdande starlets lär du se på vägarna om du är i spånga trakten. :) har redan 2 st starlets i garaget. RWD såklart ;)
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
-MLM- skrev:
trottelnålen..hrmm, men hur gör man? :rodnar

haha några sladdande starlets lär du se på vägarna om du är i spånga trakten. :) har redan 2 st starlets i garaget. RWD såklart ;)
Du plockar av lite eventuell plast som sitter ivägen för förgarasen. Kanske sadeln. Vet inte hur det ser ut på Duke. Vet iofs inte ens vad det är för förgasare på den. Men det bör inte vara så annorlunda från andra förgasare. Skruva av trotteln från förgasaren. Där gaswajern går ner. När du fått upp trotteln som hänger i slutet på gaswajern så ser du nolen som sticker ut ur undersidan av trotteln. Plocka isär trotteln från gaswajern och få ut nålen. På nålen sitter det ju clips. Flytta clipset ett steg neråt för att hoja ett steg eller flytta clipset ett steg uppåt för att sänka nålen ett steg.

Men nu ska du inte lita fullt på mig. Vänta häldre på att någon bekreftar detta :)

Jo era starlets har jag sett. Tror jag såg dig brutalt riva ut stolar och inredning ur en vit starlet :p
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top