Det handlar inte om att kopiera nyckeln hårdvarumässigt. Det är en kodnyckel med transponder i för kodlåset/startspärr till tändningen. Den annvänds för att kunna skapa en ny nyckel som passsar ditt kodlås.Detta fungerar precis som med en bil att hojen känner igen nyckeln som används och det går då att starta hojen. Är det en ful kopierad nyckel utan den elektroniska transondern i startar inte hojen. Så har jag fått det förklarat för mig och jag hoppas det är rätt? Annars kan väl vem som helst kopiera en nyckel?
Min saknades också och förra ägaren visste inte att det skulle finnas en 3e nyckel och han hade inte fått den av handlaren. Hojen var en demohoj.
Jag ringde upp mc firman som också gått i konkurs men en mycket vaken sekreterare som hade koll på gamla pärmar hittade min kodnyckel!!
Gissa om jag blev glad?
Ring upp förra ägaren och be honom/henne leta, erbjud en hittelön så personen blir motiverad och du slipper gnällspiken. Varför skulle han lägga ut 10-15 000kr på ett nytt tändningslås. Han får väl hålla koll på nycklarna? Eller är han 5år?
//Diod med kodnyckel