Problem!

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Tjena!

Har ett litet problem med min Aprilia Rs125! Den vill nämligen inte varva ordentligt på 1:ans växel därför är det svårt att komma igång med den. Varje gång man börjar närma sig 4000varv så istället för att gå högre så stryper den sig själv... Någon som har en idé vad de kan bero på?

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
AlpinA skrev:
Förklara bättre så blir det nog lite enklare.

hehe, svårt att förklara....

alltså om du ska iväg från stillastående så måste du varva motorcyckeln något helt sjukt vi snackar kanske 9000-10000 varv innan du kan släppa upp kopplingen lite försiktigt... Om du inte varvar så extremt så går det inte att komma iväg eftersom motorn stryper sig själv när man närmar sig 4000varv. Vrider du på mer gas för att komma över dem så dör den bara...

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
min gjorde sådär också ett tag när jag körde med 95 oktanig bensin så jag provade med 98 istället och då funkade det klockrent! :tummenupp så prova det ifall du kör på 95

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
ModiN skrev:
aprilia rs SKA ha 98 oktan. så är det bara. :fakta :tummenupp

DET var som fan rent ut sagt! kör faktiskt på 95!!!!!!!!! testar med 98 så snart som möjligt!!!

Btw. någon av er andra med aprila som vet var strypningen sitter? förutom i elektroniken!

Last edited:

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
prise skrev:
DET var som fan rent ut sagt! kör faktiskt på 95!!!!!!!!! testar med 98 så snart som möjligt!!!

Btw. någon av er andra med aprila som vet var strypningen sitter? förutom i elektroniken!
ja, det får du göra! :D

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
ModiN skrev:
hehe, jo faktiskt.. det är avgasporten, trottlestop och cdi boxen.. men det finns massor på forumet om det. sök! :tummenupp

tackar, måste ju ta bort den där skiten snart... kan ju inte köra med det i sommar.. hur stor är egentligen risken att snuten beslagtar hojjen när man är ute och kör?? lär ju vara minimal.. kan dem ens göra det?

Anton1

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
...
prise skrev:
tackar, måste ju ta bort den där skiten snart... kan ju inte köra med det i sommar.. hur stor är egentligen risken att snuten beslagtar hojjen när man är ute och kör?? lär ju vara minimal.. kan dem ens göra det?

Har förmodligen inte hänt en ENDA här på forumet (av alla som haft 125a)..

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
jag kan ju säga att det kanske är 1 på miljonen. dessutom så är det inte ofta man blir av med kortet heller. Du får max böta typ! det brukar alltid vara så. :tummenupp

talib

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
Yamaha FZR 600
ModiN skrev:
haha, jo det är ju så! man stannar ju inte iaf! :D

Nej det gör man inte!
Men hur kul är det när dom kommer hem och knackar på för att dom vill ha körkortet? :huvet

iofs så var det inte för att jag kört ostrypt och trimmat... utan för att jag smet fårn en fart ratsia i 93km/h på 50väg... :fatta!
lappen e nu försvunne i 10 dagar... :huvet

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
talib skrev:
Nej det gör man inte!
Men hur kul är det när dom kommer hem och knackar på för att dom vill ha körkortet? :huvet

iofs så var det inte för att jag kört ostrypt och trimmat... utan för att jag smet fårn en fart ratsia i 93km/h på 50väg... :fatta!
lappen e nu försvunne i 10 dagar... :huvet
blev du av med den i 10 dagar??? har jag fan alldrig varit med om...:va men du kunde väl bara ha nekat och sagt att den var snodd eller nåt? :D :arsele

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras