http://www.microsquirt.info/ borde passa som hand i handske.
Ser ju helt klart ut att vara något. Det enda som ser knepigt ut är att veta vad man måste köpa.
Jag har ju 4x huvudinjektor, 1x start injektor, gasspjäll, tempgivare och luftmängsmätare (men den skulle jag vilja ta bort och istället ha lamdasond.
Ett Mega Squirt 2 kit kostar typ 400$ men är allt jag behöver med i ett sådant kit ?
Det finns skit mycke grejer på sidan men jag hittar ingen info vad man behöver.
Här har det varit segt ett tag. Det beror mest på att ingen av leverantörerna verkar ta så allvarligt på leveranstider.
Väntar på mina clipons fortfarande
Väntar på mina EBay skivor
Väntar på mina renoveringsdelar till 2L VW motor
Under tiden har jag börjat ruttna på att mecka insprut på VW 2L. Det fungerar hur bra som helst tills det slutar fungera och då är det ett rent helvete att klura ut vad som är fel.
Eftersom jag inte har något annat att göra så började jag idag tillverka ett insugningsrör så jag kan hänga på en gammal Weber 36-36a på hydrokoptern.
View attachment 328488
En del säger att det inte blir så bra med en central förgasare på en VW boxer men det kan inte bli sämre än ett icke fungerande sprut.
Är det någon som vet om och var i så fall man kan köpa ett hyfsat enkelt modern "generic" insprutssystem ?
Enklast/billigast är att köpa en färdigbyggd V2 från ex. England.
Microsquirt är i grunden en färdigbyggd V2 i miniatyrformat i en vattenskyddad låda.
Inget problem, bifogar kopplingsschema för yttre delar så ser du vad som behövs.
Hmmm... Ett kit från B&G brukar innehålla kretskort, vissa komponenter, processor och sen får men köpa resten (låda, kontakter, resten av komponenterna) själv och löda ihop det.
Inte den lättaste sidan att navigera på men jag kan söka fram lite länkar till andra återförsäljare av kompletta kit om du vill.
//Marcus
de är ju central orginal men de vet du ju..
upp till lätt trimmad 1600 går de bra sen bruka de bli problem sägs de.
Nä, både 1500, 1600 och 2L förgasare har en förgasare per cylinderrad. Visst det finns VW med centrum förgasare som orginal men är inte det 1100, 1200, 1300 ?
Min typ 1 1500 -68 har enkelgasare, och har alltid haft så vitt jag vet.
Jag har varit ute på Vindö i dagarna. Hur många hydrokopterpiloter finns det där egentligen? Jag hann nog se svävare (kanske samma iofs) vid två tillfällen. Jag kom dit med bil men det kanske bara är för landkrabbor eller?
Enklast/billigast är att köpa en färdigbyggd V2 från ex. England.
Microsquirt är i grunden en färdigbyggd V2 i miniatyrformat i en vattenskyddad låda.
Inget problem, bifogar kopplingsschema för yttre delar så ser du vad som behövs.
Hmmm... Ett kit från B&G brukar innehålla kretskort, vissa komponenter, processor och sen får men köpa resten (låda, kontakter, resten av komponenterna) själv och löda ihop det.
Inte den lättaste sidan att navigera på men jag kan söka fram lite länkar till andra återförsäljare av kompletta kit om du vill.
//Marcus
Nepp, du kan köra med bara bränsle, bara tändning eller bränsle + tändning som du vill.
Du kan annars köra med en tändningsutgång som matar din tändspole och ha kvar fördelaren om du vill börja lite enkelt.
Ett alternativ är 2st dubbelspolar från en MC och vasted spark.
En bra länk: http://www.microsquirt.com/index.php
Du har även en MicroSquirt modul om du har en lämplig låda att använda: http://www.microsquirtmodule.com/index.htm
Men fungerar inte de där träskfläktarna året om eller är jag felinformerad som vanligt?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|