Smutt!
Med den därna styrkronan ser styret ut att vara gjort av sugrör!
Mer bilder!
/e
Har du vägt kronorna som dom är nu?Det som återstår är en del lättning
Har du vägt kronorna som dom är nu?
Om det är någon tröst så väger komplett styrkrona till CB500'ans sugrörsgaffel nästan 3 kilo!
Som jämförelse väger den från en gsxr 750 -98 under 2 kilo, och då är det en feeet usd.
En bild..........
Skönt att du slapp kardaneriet också!
/e
Blev kanonfint det där! Gillar när det är sugpassning på saker man tillverkat, känns mer tillfredställande på något sätt.
Vad var svingen från ursprungligen? Måste ha varit oerhört smal om du breddat sådär mycket? Eller är ramen extremt bred för att ge plats åt utgående drivknuten från kardanen?
Dags att göra helg men för att kunna steka en helgbiff rolleyes gjorde jag ett hightec stekpannehantag istället för det i Teak som pajat.
View attachment 347923
Fast aluminium som materialval till just stekpannehandtag var väl inte så genomtänkt (eller det är inte du som ska hålla i det kanske ).
Säg som det är, ..du var svarvsugen bara !
Dags att göra helg men för att kunna steka en helgbiff rolleyes gjorde jag ett hightec stekpannehantag istället för det i Teak som pajat.
View attachment 347923
Jag har tänkt på det och om man kolla noga i änden mot pannan så siter det en svarvad isolering av plast där
Blev kanon men tyvärr kan ni inte få se någon bild nu eftersom jag passade på att slänga mig själv, ryggsäck med kamera, mobil och GPS samt några mat och systempåsar i sjön när jag skulle kliva i båten.
En systempåse lyckades jag slänga i båten. Sen fick jag simma till akterspegeln och klättra upp på bracketen. Väl uppe av med ryggsäck och ur med batterier . Tur att GPSen är vattentät.
Fram med båtshaken och lyckades fiska upp matpåsarna. Här upptäcker man en nackdel med att gilla öl i flaska, dom sjunker.
Bara att dyka i igen och plocka upp bärspåsen från botten. Man vill ju inte missa ett par Innes&Gunn Rum casket.
Nu ligger allt på tork och jag har fått på mig torra kläder.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|