inte vid negativ acceleration
Alltid bättre att växelådans utgående axel så nära svinginfästningen som möjligt.
Avståndet håller sig konstantare mellan fram och bakdrev.
Om du kör med din nya bakre infästning kolla då bara så att du inte får problem med avgasrörskrökarna. De lär väl vara utformade så de passar bäst om motorn är monterad i det främre fästet.
Bra tanke, en typisk "Tänkte inte på det" grej och sådana har man ju gjort nåååågra gånger
I detta bygge så blir det nya hemgjorda grejor i grova rör, det ska ju bli en XJ6?0WE (Wide Edition) och då kan man inte orginal sugrör
Så är det i vanliga fall men jag ska ju ha två kedjor med en mellanaxel lagrad på swingaxeln så jag kommer inte att ha några avståndsändingar alls.
Undras om det inte kan vara god idé att avpassa motorinfästningarnas placering efter kedjelängden/-spänningen på förstakedjan. På en så kort kedja varierar spänningen ju väldigt mycket med väldigt små axelavståndsskillnader. Detta för att slippa stödrulle eller liknande.
Eller detta är redan klurat på kanske?
Kolla också att du får dit LUFTBURKEN, den "brukar" sitta med "presspassning" på japsfyror.
/KentW
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |