Så var det dags att svetsa i mellanstödet i ramen. Färgborttagning med vinkelslip med fiberrondell
och sen lite "man tar vad man har" distanser för att fixera stödet.
View attachment 349889
Sen var det bara att veva igång clas i sjöns finest
View attachment 349890
Den svetsen Clas Ohlsson/3-fas/160A med kontraktstub, (AirLiquide, är nog det enda franska jag medvetet beblandat mig med
), är banne mig en av dom bättre investeringar jag gjort. Den har varit en trogen följeslagare sen -93 och hittills aldrig svikigt mig.
Svetsar stål, rostfritt och aluminium med den genom att helt enkelt bara byta tråd. Har kört upp mellan 1 och 2 tuber (Atal) per år sen jag köpte den.
Hade från början AGA på En tub Mison, en tub Syre och en tub acetylen. Så skulle jag en dag fylla på min syrgastub och då hade jag inget kontrakt helt plötsligt och när dom tittade i datorn hade jag aldrig haft något kontrakt. Hjälpte inte ens att jag visade mitt papperskontrakt
Bytte direkt till AirLiquide på MIG gasen. Syre och acetylen använde jag mest för att värma och grovskära med och kontraktet på dom var på tok för högt. Kör istället Gasol, sticksåg och vinkelslip.
Trist att behöva "Go French" men det finns gränser för vad en kund ska behöva stå ut med.