vill inte regna på din parad då allt ser toknice ut men undrar en sak bara.
med tanke på att du inte ska köra 300+ däck och drevet får plats innanför svingen/ramen.
kunde de inte vara vart enklare och byggt ett stödlager och flyttat ut drevet på sin orginalplats?
Känns som början på slutet av det här projektet, iaf för att få den körbar
Kan du inte vid tillfälle bjuda på ett par bilder där man ser hela hojen på lite avstånd, gärna med tank & kanske sadel påhäktad bara för att få en känsla för helheten?
Hur som, fet som bara den, hjulen är =
Vilken skön rulle det gick nyss på Kanal Global, Burt Munro från Nya Zeeland vilken skön biker det måste ha varit. Tydligen är står hans rekord på en Indian -54 sig fortfarande för hojat under 1000CC. Han satte det -67 201,845 miles/hour. Tydligen körde han med hjärtfel och däck som han skurit bort slitbanan på eftersom den ändå skulle lossna
Han var imponerande, men man skall betänka att dey finns massor av klasser att slå rekord i.
Jag har glömt vilken klass han har (hade?) rekord i, men så enkelt som "hojar under 1000cc" är det inte.
Förmodligen tvåcylindriga, luftkylda motorcyklar utan toppventiler, insprutning och överladdning med cylindervolym mellan 751 och 1000cc som körs på handelsbensin.
Har försökt kapa och svetsa lite idag men fick lägga ner pga hosta, slipdamm och svetsrök var inget bra. Detta var bland dom jobbigaste förkylningar jag varit med om.
Övergick till kaffe och verkstadsstädning istället, (inte en dag för tidigt )
Flyttade alla hoj och båtmotordelar till samma ställe så jag fick en friare ytan närmare arbetsbänken till hojen. Kommer att vara betydligt enklare att mecka nu.
Tog ett par bilder med strålkastare, tank m.m på plats.
View attachment 353986
View attachment 353987
View attachment 353988
En liten nyfiken fråga bara Framlyktan du har vilken hoj är den ifrån? Eller är det en universallykta du funnit? Isåfall var?
Det var tre frågor! Förlåt
Ser grymt ut, lysande jobbat!
(Fick jag önska något kring en detalj så vore det att senare sänka lyse och mätare till en lägre nivå för att ge ett generellt lägre stuk tillsammans med det låga clip-on-styret. Hur du än väljer att göra så blir det kalas. )
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|