Kanon men att interpolera upp det i en fräs känns enklare dock så hade jag med gjort så ifall maskinerna var manuella. Hoppas att det kommer funka fint.
Fyrbackschuck, klocka och handvevning är hardcore.
Kanon men att interpolera upp det i en fräs känns enklare dock så hade jag med gjort så ifall maskinerna var manuella. Hoppas att det kommer funka fint.
Imponerande hur du får ihop grejerna , från tanke - ritning - färdig del !
Visst fan är det det & det känns som färre vet hur en manuell maskin funkar nuförtiden jag är bara nöjd att ha tillgång till bägge då man vet hur mycket tid man sparar iblandFyrbackschuck, klocka och handvevning är hardcore.
Återigen måste jag säga att det är en jäkligt finurlig lösning på "problemet" med brett bakdäck. Betydligt smidigare och långt mycket snyggare än andra lösningar man sett (där ramen yxats sönder för att ge plats).
Ja, byggforumet bjuder på en hel del härligheter.
Dels ditt bygge, sen en hemmabygd gasjet som ska in i en hoj och jörgens HD. Bland andra härliga saker.
Man hade ju fått skämmas om man kom med ett eget projekt här.
Köpa hjulsatsen och svetsa en ram själv ? Skulle ju bli hyfsat billigt.
http://www.hjulochverktyg.se/metallbearbetning/engelskt-hjul
Finns inget att skämmas för. Alla bygger efter sin förmåga och tillgång på verktyg/maskiner. Det enda som finns på SH är tillgång till massor av hjälp, ideer och tips. (och självklart en del häcklande)
Personligen tycker jag knåpandet och funderandet är det som ger mest. Om det sen går att åka på det man byggt så är det bonus.
Tycker någon annan att det man byggt är coolt och/eller gett dom ideer så känns även det bra.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|