Jönsson1
Ny medlem
Tillverkar du fler plenum på beställning ??
Jasså? där ser man, tack för tipsen.
Hur drivs kammarna på din motor? På min GSX750ES är det 2 drev i mitten på kammarna mellan 2an & 3ans cylinder vad jag förstått, om det är likadant på din motor, hur har du isåfall gjort med kaminställningen?
Jag har läst innan att det är rekommenderat att man gör dreven ställbara, men hur gör man de bäst när dom sitter som dom gör, är säkert solida ståldrev för kedja? Har du nån bild på de isf?
Är det inte ganska noga med ballanseringen av dom också, kammarna (dreven) snurrar ju ändå rätt fort på en hojj.
Ser bra ut annars
Larsat: Motormässigt har jag inte gjort så mycket. Kompression sänkt genom 2mm cylinderfot spacer och kammarna tajmade. Sedan tidigare är den borrad till 1166cc och har portad topp. Hadde tänk riva isär den under vinter för översyn.
Startmotorkopplingen på 86-88 (1052 motorn) är lite klen. Man ska byta till kopplingen från 1127 motorn den är mycket bättre. Fast på en relativt lågkommpad turbo motor funkar den gamla helt ok.
Rullagarad vev är det bara på dom gamla GSX motorerna. Alla GSXR motorer är glidlagrade.
Jösse: Har inte tid och ork just nu att ta på mig nått plenumbygge.
I garaget mitt händer det inte så mycket just nu. Håller på att färdigställa kåporna.
En lite nyfiken fråga, hur mycket fick du betala för laddtrycksstyrningen?
Blir det SGB eller PSB till sommaren?
Det var ju ett överkomligt pris. Välkommen till Sveriges trevligaste dragracingklassKöpte laddtrycksstyrningen från usa 365$ och det plir PSB.
Äntligen fått lite färg på hojen. Riktig "retro" look blev det Allt är målat med gelcoat/topcoat och sedan våtslipat. Nu ska det bara poleras och klistras lite dekaler. Sen är det lite elektronikpyssel kvar också, koppla in laddtrycksstyrning och fixa quickshift. Race i Piteå till helgen
Äntligen fått lite färg på hojen. Riktig "retro" look blev det Allt är målat med gelcoat/topcoat och sedan våtslipat. Nu ska det bara poleras och klistras lite dekaler. Sen är det lite elektronikpyssel kvar också, koppla in laddtrycksstyrning och fixa quickshift. Race i Piteå till helgen
GUD vad vackert!!!!!!!!!!!!!!.Men har Kurre släppt in en"Katt" bland hermelinerna???????????????????Äntligen fått lite färg på hojen. Riktig "retro" look blev det Allt är målat med gelcoat/topcoat och sedan våtslipat. Nu ska det bara poleras och klistras lite dekaler. Sen är det lite elektronikpyssel kvar också, koppla in laddtrycksstyrning och fixa quickshift. Race i Piteå till helgen
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |