Tänkte ta o dela med mig av mitt första byggprojekt som startade i höstas. Var ner o hämta en lagomt insliten Dr 650 RS av 90 års modell. 3300 mil på mätaren och 10000 fattigare började planeringen av bygget. En rejäl åktur avklarades där hojen fick piska lite grus.. Lär inte bli mer sånt framöver med den här hojen..
Med inspiration och hjälp av ozeo började tankarna falla på plats. Det ska vara lite äldre liner över hojen fast med moderna delar. Ekrade breda fälgar var ett måste å så även en fet USD gaffel. Hojen blir ensitsig och kort bak. Fick en sliten tank från en suzuki gs 1100 av ozeo, stort tack!
Inhandlade en R1:a gaffel. Styrpinnen ur DR orginalgaffelkronan trycktes ut och monterades på R1:ans styrkrona. Fick korta och gänga om pinnen samt tillverka en ny mutter.
Ekrade av DR orginalnaven och lät ekra om fälgarna med DR bakfälgbana på framnavet samt en ny akront 17" 5.25 fälgbana bak. La på conti attack däck åxå och resultatet blev strålande. Fick svarva en ny hjulpinne för att passa gaffeln och framnavet.
Lägger upp en första bild på orginalet
Med inspiration och hjälp av ozeo började tankarna falla på plats. Det ska vara lite äldre liner över hojen fast med moderna delar. Ekrade breda fälgar var ett måste å så även en fet USD gaffel. Hojen blir ensitsig och kort bak. Fick en sliten tank från en suzuki gs 1100 av ozeo, stort tack!
Inhandlade en R1:a gaffel. Styrpinnen ur DR orginalgaffelkronan trycktes ut och monterades på R1:ans styrkrona. Fick korta och gänga om pinnen samt tillverka en ny mutter.
Ekrade av DR orginalnaven och lät ekra om fälgarna med DR bakfälgbana på framnavet samt en ny akront 17" 5.25 fälgbana bak. La på conti attack däck åxå och resultatet blev strålande. Fick svarva en ny hjulpinne för att passa gaffeln och framnavet.
Lägger upp en första bild på orginalet
Bifogat
Last edited: