Projekt GiXXer 1000

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Blev några timmar idag igen, kabelpiskan sitter där den ska och allt funkar:tummenupp
Kutsen kom på plats samt toppkåpan och backspeglarna sen blev det lite små prylar som bromsslangar, broms och kopplinghandtag, styrvikter, mätarhus samt stöd och givare och innan man hittade igen kontakten till den så hade det runnit iväg nån timme var ju klippt och eltejpad i härvan så man såg den inte men nu är orginal kontakten dit lödd och allt funkar igen:)

Kapade av grenröret och börjad måtta lite på ljuddämparen mer om det lite senare, skruvade ner oljetråget för det var ju naturligtvis gängpaj i oljepluggen så nu blir det insatsgänga så det kommer nog att hålla bra många år innan den ger sig.

Planerna inför nästa helg är att lacka tanken bara mina dekaler dyker upp den här veckan så.

img498efb107ea07.jpg

img498efb1669361.jpg

img498efb219d18e.jpg

img498efb26146db.jpg

img498efb2fe586d.jpg

img498efb348db04.jpg

img498efb3933e60.jpg

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Grymt snyggt blir det! och bra tempo på bygget :)
Fan hade också velat lacka fälgarna till min hoj i vitt så jäkla snyggt, men efter alla rekommendationer om att det är svårt att hålla rent hoppade jag det.

Gorgis

Ninja
Gick med
1 Jul 2008
Hoj
ingen
Fan vilket snyggt bygge! du kan din sak, honda fightern var bland det grymmaste jag sett!

Skit snyggt med vita fälgar! funderar på att lacka om mina fälgar gröna till sommarn, vet du hur mycket det kan tänkas gå på och om det finns något schysst ställe i Stockholm som kan fixa det?

Lycka till med bygget, ser grymt ut!

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Idag har man handlat färg och klarlack till tanken så till helgen ska det nog bli ordning på den med.

Grymt snyggt blir det! och bra tempo på bygget :)
Fan hade också velat lacka fälgarna till min hoj i vitt så jäkla snyggt, men efter alla rekommendationer om att det är svårt att hålla rent hoppade jag det.

Ja för att klara av vita fälgar bör man va lite av en putsbög:D

Fan vilket snyggt bygge! du kan din sak, honda fightern var bland det grymmaste jag sett!

Skit snyggt med vita fälgar! funderar på att lacka om mina fälgar gröna till sommarn, vet du hur mycket det kan tänkas gå på och om det finns något schysst ställe i Stockholm som kan fixa det?

Tackar, har tyvärr ingen koll på var man kan åka i Stockholm för att fixa det då jag är från Sundsvall:)

Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Vad har du mer tänkt att göra med hojen förutom att lacka ram och fälgar?

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter

Gorgis: Du har PM :tummenupp

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
I helgen vart det inte mkt gjort, skadade knä förra Söndagen så man har mest vilat men jag fick dit vatten/oljekylaren allfall samt på fyllning av vätskor.

Idag gjorde jag iordning inerröret till ljudämparbygget självklart i rostfritt det ska bli två dämpare så ni inte tror att det blir nått långt helvete:D

img499989700c7c6.jpg

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
I helgen vart det inte mkt gjort, skadade knä förra Söndagen så man har mest vilat men jag fick dit vatten/oljekylaren allfall samt på fyllning av vätskor.

Idag gjorde jag iordning inerröret till ljudämparbygget självklart i rostfritt det ska bli två dämpare så ni inte tror att det blir nått långt helvete:D

img499989700c7c6.jpg

nu vart man nyfiken :) vad blir det för special ljudämpare du ska bygga?

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Det är tokigt vilken fart du har. :)

Ska bli intressant om du får till stilia ljuddämpare. :)

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
nu vart man nyfiken :) vad blir det för special ljudämpare du ska bygga?

Blir väl inte nått special men det finns då ingen som har gjort likadana hittills.

o stilrent, som nytt fast bättre :tummenupp
/Per

Japp precis det jag är ute efter.

Det är tokigt vilken fart du har. :)

Ska bli intressant om du får till stilia ljuddämpare. :)

Kommer till dom om någon vecka lr så, måste lacka tanken först så man kan göra en liten provstart:)

Last edited:

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Ingen just nu
Har inte hunnit gjort så mkt som jag ville i helgen pga massa annat som kom ivägen.
Började lite smått med ljuddämparbygget blev inte riktigt som jag hade tänkt, skulle blli tvungen att bygga ett helt nytt grenrör för det så det får vänta tills nästa vinter, blir säkert bra så här oxå har försökt utnyttja varenda lite vrå för att få ljuddämparkroppen så stor som möjligt vill ha ner ljudet så mkt det går, blir många vinklar hit och dit och rostfritt är inge hårt heller:)
Har inte lyckats bestämma mig för hur utblåsen kommer att bli än men det kommer nästa helg för då ska den vara helt klar.

img49a17792a6965.jpg

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...