Projekt Honda BBT

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Kul bygge, det ser bra ut! :tummenupp
Ska bli kul att följa, och extra kul att se turbokonverteringen. hoppas du knäpper mycket bilder.

ps, satan vilket stort garage du ser ut att ha ?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Kul bygge, det ser bra ut! :tummenupp
Ska bli kul att följa, och extra kul att se turbokonverteringen. hoppas du knäpper mycket bilder.

ps, satan vilket stort garage du ser ut att ha ?

Tackar tackar!
Ja 380 m2 med tre P-platser funkar!
( fast det är ju mitt möbelsnickeri, men hojen har fått en egen hörna):tummenupp

D1ce. ill du åka spetta får du bjuda Icko på paraplydrinkar.

Icko och Kamikaze. Säften !:D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Idag åkte ramen iväg för att få den bearbetning som jag inte fixar att göra själv.

För att få i Blackbird motorn i cbr-ramen så måste de övre motorfästena kapas och svetsas om.
Tycker att alternativet med "brickor" mellan orginalfästena och fästena på mototn är en dålig lösning.
Först ser hojen ut som ett hängbukssvin och sen förlorar jag massa plats som behövs för turbon.

Bilder kommer när jag fått tilbaka ramen.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fick den här idag !

Back-kamera som jag funderar på att bygga in i kutsen.

Medans ramen är på svetsning så tänker jag börja spåna på hur den vattenkylda ic-n ska se ut....och hur den ska få plats!
 

Bifogat

  • 7.JPG
    7.JPG
    108.9 KB · Visningar: 219
  • turbo.JPG
    turbo.JPG
    77.8 KB · Visningar: 166

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Hmm, vad ska du med back kamera till?
ska du bygga om så du kan filma med den eller vadå?
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Backen e för o slippa knuffa hojen bakåt o kameran för att slippa(?) backspeglarna :D


Denna har han hittat på? ...e-bay?



Suck, så långt tänkte jag inte ens, slippa backspeglar , de gillar jag sparpt! :tummenupp
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Suck, så långt tänkte jag inte ens, slippa backspeglar , de gillar jag sparpt! :tummenupp
Tja, lagen säger ju annorlunda, men idén är ju bättre o inga axlar som skymmer. Det pågår en tråd i ämnet. Gott o ha full sikt (rakt)bakåt utan att behöva vrida på huvudet. :D
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Läste igenom tråden nu precis och undrar vad du fräste av? Fräste du av på insidan av ramen med en vanlig överhandsfräs??

Verkar ju otroligt om det skulle gå? Men men, jag har ju aldrig testat så jag ska inte säga alltför mycket....

För övrigt, keep up the good work, kommer bli grymt!
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Tja, lagen säger ju annorlunda, men idén är ju bättre o inga axlar som skymmer. Det pågår en tråd i ämnet. Gott o ha full sikt (rakt)bakåt utan att behöva vrida på huvudet. :D

Nänä det är ju klart, bara slänga på backspeglar vid besiktning som allt annat besiktningsskräp man slänger på, och ta bort när man åker ur hallen =).

Tycker iden verkar smart, man ser ju som sagt väldigt begränsat bakåt, borde ju va standrad i bilar, istället för mitten spegeln sitter där en monitor, fan va klockrent :tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Läste igenom tråden nu precis och undrar vad du fräste av? Fräste du av på insidan av ramen med en vanlig överhandsfräs??

Verkar ju otroligt om det skulle gå? Men men, jag har ju aldrig testat så jag ska inte säga alltför mycket....

För övrigt, keep up the good work, kommer bli grymt!

Coboltstål i handöver fräsen funkar kanon i alu.
Ha bara en fräs med reglerbart varvtal.

Enligt SFRO och Bilprovningen så behövs inte backspeglar på detta bygge, men jag vill fortfarande veta om farbror blå ligger bakom och blinkar...:D
 

Popolex

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Malmö
Hoj
Er-6f abs -07
Haha, la märke till en lite kul sak. Den backkameran som du köpte är likadan som den jag har köpt och installerat på min hoj :). Är det ett sjukt sammanträffande eller har du läst min tråd om kameran :)?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Haha, la märke till en lite kul sak. Den backkameran som du köpte är likadan som den jag har köpt och installerat på min hoj :). Är det ett sjukt sammanträffande eller har du läst min tråd om kameran :)?

Kan solklart vara din tråd.:tummenupp
Kom inte på det själv.
Har du redan monterat din?
Hur funkar det ?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top