Hej.
Precis såna åsikter vill jag ha !
Du är inne på min linje vad det gäller framdelen av kåpan.
Den ska spetsas till nertill på det sättet.
Tänk dig att bakre kanten på kilen också kommer 12-15 mm utanför övriga magkåpan för att ytterligare markera linjen.
Andra sidan på hojen funkar mycket bättre för det "händer" mer där, luftfilter, ic-rör mm.
Ser att bilden jag tagit är jävligt missvisande.
Både framskärmen och luftintaget i kolfiber finns inte med.
Det gör att hojen ser ut och ha längre hals än ET.
Ska fixa bättre bilder.
tjena grabben!
Kul att se att det börjar hända grejer i garaget igen!
Se till att inte tappa sugen nu då!
Hur fan vore det om du JALLADE lite med det här JÄVLA fuskbygget!
Jag har ju hunnit köpa ny hoj, krascha den och mej själv och laga båda två och åka till IoM + lite till innan du ens har fått skiten natt gå.
Och hur fan kan du montera en BUTTPLUGG på den enda delen som är någolunda snygg på en annars skitful designmiss!
Håll dej till å bygga fågelholkar, Snickarjävul!
jag såg att du har backamra på hojen
går de igenom besiktningen ?
grymt bygge,är grymt imponerad
Blir reggad som amatörbyggt fordon och då ska det inte vara något problem.
Vad i bygget gör att du måste regga som amatörbyggt? Svingbytet lär inte räcka, men motorbytet kanske? Något annat? Eftersom ramen kommer från en hoj med mindre effekt än BB-motorn ger, hur gör du då? Gör du ingrepp i ramen och förstärker och håller på så sfro går med på att den håller för mer effekt än original? (Då har du ju iofs ramingreppen på köpet som brukar göra att man måste regga som amatörbyggt...) Eller bakramsbyte kanske hjälper? Många frågor... Jag tänkte att jag kanske också snart behöver regga som amatörbyggt eftersom min hoj i mindre och mindre utsträckning överensstämmer med originalutförande... inte ens vagt. Efter denna vintern är det inte så mycket kvar som är original.
Har lyckas med det nästan omöjliga att hitta en skrotad ram som går att åter-regga.
Ägarpappren från förre ägaren, försäkringsbolagets skrotintyg och skrotens kvitto på detta.
Se är ramen moddad på många ställen svinginfästningen, nya dämparfästen, utsmidd för bredare maskin, nya motorfästen, nya styrstopp.
Bara rambalkarna som är oröda.
Ahaaa, tackar för infon! Jäkligt smidigt. Så där många modifieringar har inte jag på min ram... jag skulle kanske satsa på ombyggt fordon då, pga. sving, bakram och lite annat smått och gott. Dessutom vill jag få upp effekten i papperna lite. Lite väl genomskinligt nu...
riktigt coolt bygge, grymt imponerad!
liten tanke bara... maglkåpan. akn du inte spetsa till den lite i fronten? just nu ser den ju ut som en halvrund fiskmage eller nåt... mer såhär kanske?
Plocka ut finger ur naveln och lyft blicken några hack i tråden så ser du att det händer grejer .
Men vad är det som händer då?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |