Projekt Honda BBT

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
tjena grabben!

Kul att se att det börjar hända grejer i garaget igen!:)

Se till att inte tappa sugen nu då!:yoparty

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Har väl min framlampa och lacken kvar sen är min hoj klar :)

det går trögt nu så man har inte så mycket att göra. så skyndar du dig inte kommer jag och stressbygger ihop ditt projekt eller står jag där och piskar dig så du stressbygger ihop den själv

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Hej.
Precis såna åsikter vill jag ha !

Du är inne på min linje vad det gäller framdelen av kåpan.
Den ska spetsas till nertill på det sättet.
Tänk dig att bakre kanten på kilen också kommer 12-15 mm utanför övriga magkåpan för att ytterligare markera linjen.

Andra sidan på hojen funkar mycket bättre för det "händer" mer där, luftfilter, ic-rör mm.

Ser att bilden jag tagit är jävligt missvisande.
Både framskärmen och luftintaget i kolfiber finns inte med.
Det gör att hojen ser ut och ha längre hals än ET.

Ska fixa bättre bilder.

Ja just det, du skulle ju ha ett luftintag lite ZX12R style i fronten, det hade jag glömt bort. Då kommer det säkert se mycket bättre ut. Tror även att dina tankar på skarpare linjer på magkåpan kommer ge ett stort lyft.

Skulle vara intressant att se en bild rakt på vardera sida av hojen, dvs även den sidan som du tycker spelar bättre.

Fortsätt med det bra arbetet, ser som sagt riktigt bra ut.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
tjena grabben!

Kul att se att det börjar hända grejer i garaget igen!:)

Se till att inte tappa sugen nu då!:yoparty

Tackar.

Du får komma och titta när du inte är så jävla solbränd längre...:D
Ha en kanonsemester.

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
Hur fan vore det om du JALLADE lite med det här JÄVLA fuskbygget!
Jag har ju hunnit köpa ny hoj, krascha den och mej själv och laga båda två och åka till IoM + lite till innan du ens har fått skiten natt gå.
Och hur fan kan du montera en BUTTPLUGG på den enda delen som är någolunda snygg på en annars skitful designmiss!
Håll dej till å bygga fågelholkar, Snickarjävul!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hur fan vore det om du JALLADE lite med det här JÄVLA fuskbygget!
Jag har ju hunnit köpa ny hoj, krascha den och mej själv och laga båda två och åka till IoM + lite till innan du ens har fått skiten natt gå.
Och hur fan kan du montera en BUTTPLUGG på den enda delen som är någolunda snygg på en annars skitful designmiss!
Håll dej till å bygga fågelholkar, Snickarjävul!

Med tanke på ditt klotarfacit så ska du nog gå över till att köra det du nu för dagarna bara transporterar.:mad:

Asfaltsvält !:arsele

Truckerfukko.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag såg att du har backamra på hojen :yoparty
går de igenom besiktningen ?

grymt bygge,är grymt imponerad:tummenupp

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
jag såg att du har backamra på hojen :yoparty
går de igenom besiktningen ?

grymt bygge,är grymt imponerad:tummenupp

Blir reggad som amatörbyggt fordon och då ska det inte vara något problem.
Behöver inga speglar alls men jag vill kunna se
om det börjar blinka bakom...:D

Så ja....
Byggde en markering runt ventilationsgallret för avgasröret.
nu händer det något på den annars stora jävla platta sidan.

Började också med "kragen" i morgon kväll ska det drickas öl och göra klart den.

Bifogat

• 8.JPG
    8.JPG
    102.9 KB · Visningar: 197
  • 9.JPG
    9.JPG
    103.7 KB · Visningar: 197
  • 11.JPG
    11.JPG
    81.2 KB · Visningar: 158

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
En polare från Åkersberga kom förbi.

Alltid kul med fikakompisar !:D

Bifogat

• 10.JPG
    10.JPG
    61.9 KB · Visningar: 76

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Blir reggad som amatörbyggt fordon och då ska det inte vara något problem.

Vad i bygget gör att du måste regga som amatörbyggt? Svingbytet lär inte räcka, men motorbytet kanske? Något annat? Eftersom ramen kommer från en hoj med mindre effekt än BB-motorn ger, hur gör du då? Gör du ingrepp i ramen och förstärker och håller på så sfro går med på att den håller för mer effekt än original? (Då har du ju iofs ramingreppen på köpet som brukar göra att man måste regga som amatörbyggt...) Eller bakramsbyte kanske hjälper? Många frågor... Jag tänkte att jag kanske också snart behöver regga som amatörbyggt eftersom min hoj i mindre och mindre utsträckning överensstämmer med originalutförande... inte ens vagt. Efter denna vintern är det inte så mycket kvar som är original.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Vad i bygget gör att du måste regga som amatörbyggt? Svingbytet lär inte räcka, men motorbytet kanske? Något annat? Eftersom ramen kommer från en hoj med mindre effekt än BB-motorn ger, hur gör du då? Gör du ingrepp i ramen och förstärker och håller på så sfro går med på att den håller för mer effekt än original? (Då har du ju iofs ramingreppen på köpet som brukar göra att man måste regga som amatörbyggt...) Eller bakramsbyte kanske hjälper? Många frågor... Jag tänkte att jag kanske också snart behöver regga som amatörbyggt eftersom min hoj i mindre och mindre utsträckning överensstämmer med originalutförande... inte ens vagt. Efter denna vintern är det inte så mycket kvar som är original.

Har lyckas med det nästan omöjliga att hitta en skrotad ram som går att åter-regga.
Ägarpappren från förre ägaren, försäkringsbolagets skrotintyg och skrotens kvitto på detta.
Se är ramen moddad på många ställen svinginfästningen, nya dämparfästen, utsmidd för bredare maskin, nya motorfästen, nya styrstopp.
Bara rambalkarna som är oröda.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Magiskt glasfiberbygge!

Nästa hoj kommer bli ngt i denna stil. Den ser galet snabb ut trots att den står still! :tummenupp

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Har lyckas med det nästan omöjliga att hitta en skrotad ram som går att åter-regga.
Ägarpappren från förre ägaren, försäkringsbolagets skrotintyg och skrotens kvitto på detta.
Se är ramen moddad på många ställen svinginfästningen, nya dämparfästen, utsmidd för bredare maskin, nya motorfästen, nya styrstopp.
Bara rambalkarna som är oröda.

Ahaaa, tackar för infon! Jäkligt smidigt. Så där många modifieringar har inte jag på min ram... jag skulle kanske satsa på ombyggt fordon då, pga. sving, bakram och lite annat smått och gott. Dessutom vill jag få upp effekten i papperna lite. Lite väl genomskinligt nu...

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Ahaaa, tackar för infon! Jäkligt smidigt. Så där många modifieringar har inte jag på min ram... jag skulle kanske satsa på ombyggt fordon då, pga. sving, bakram och lite annat smått och gott. Dessutom vill jag få upp effekten i papperna lite. Lite väl genomskinligt nu...

Hur mkt högre effekt / vrid godkänner sfro och besiktningen vid ombyggt fordon ?

Skiljer det mellan amatörbygge och endast ombyggt fordon, högsta tillåtna effekt alltså.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
riktigt coolt bygge, grymt imponerad!

liten tanke bara... maglkåpan. akn du inte spetsa till den lite i fronten?:va just nu ser den ju ut som en halvrund fiskmage eller nåt... mer såhär kanske?

Bifogat

• 7.JPG
    7.JPG
    13.9 KB · Visningar: 504

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
riktigt coolt bygge, grymt imponerad!

liten tanke bara... maglkåpan. akn du inte spetsa till den lite i fronten?:va just nu ser den ju ut som en halvrund fiskmage eller nåt... mer såhär kanske?

Plocka ut finger ur naveln och lyft blicken några hack i tråden så ser du att det händer grejer .:D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...