Projekt Honda BBT

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Du är ju Harley åkare, du har andra preferenser!

"Har man inte sett undersidan på kolvarna är det ingen service, bara ett oljebyte"

Klart att man har samtliga kolvar, ventiler och annat dyrkansvärt under huvudkudden vintertid :Bugar :va

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tror han tillverkar koks till Stureplans folket...

Ja när du säger det.. Sen jag talade om för Pucken att Jesus var snickare tycker jag mig ha sett att den förstnämde lagt sig till med ett överlägsen flin.
Jag ska tjöra ifrån hans tuborghoj :mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Plocka ut finger ur naveln och lyft blicken några hack i tråden så ser du att det händer grejer .:D

aufan, där ser man!:D ja, det ser ju lite bättre ut iallafall!:D
det var tydligen lite förhastat att hoppa direkt från fiskbildsinlägget och lägga in mitt förslag på förbättring...:rolleyes:

Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hur mkt högre effekt / vrid godkänner sfro och besiktningen vid ombyggt fordon ?

Skiljer det mellan amatörbygge och endast ombyggt fordon, högsta tillåtna effekt alltså.

Som ombyggt fordon går hojen fortfarande under sin ursprungliga identitet och ändringarna är införda i registreringsbeviset, och besiktningen godkänner inte mer effekt och vrid än original. På bilar gäller +20% effekt och +10% vrid, men det gäller inte hojar. (Har jag märkt den hårda vägen... :huvet ) Hur SFRO ställer sig till detta vet jag inte, men jag antar att de inte heller godkänner mer effekt. Men jag är som sagt inte helt säker.

Som amatörbyggd hoj kan man ha hur mycket effekt man vill om ramen är dimensionerad för det. Och en ram från en modern japshoj är inte dimensionerad för t.ex. 400 hästar :rolleyes: Jag tror att man måste göra vääääldigt stora förändringar och förstärkningar för att de ska godkänna en moddad japsram i aluminium för den effekten. Stabila Cromoly-ramar har nog förtur i godkännandelistan :D För amatörbyggda bilar gäller max 15 kW/100 kg, men det gäller som tur är inte hojar :) Så har du en hemmabyggd ram som pallar det så kan du få det godkänt med 400 hästar på 200 kg. Men det är nog upp till SFRO-snubben också. Vad han/hon tycker är vettigt att godkänna. Och vad du tycker är lagom att betala i försäkring eftersom hojen kommer att bli årets modell :D

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hittade en tröja till Icko !:D

Bifogat

• tee_shirt_plow_boy_lg.jpg
    tee_shirt_plow_boy_lg.jpg
    31.7 KB · Visningar: 112

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Massa bilder från dagen. Pucken trodde han skulle få bygga en hugger, istället kom tre experter och såga hans kåpor :D

DSC00050.jpg

DSC00051.jpg

DSC00052.jpg

DSC00053.jpg

DSC00054.jpg

DSC00055.jpg

DSC00056.jpg

DSC00057.jpg

DSC00058.jpg

DSC00059.jpg

DSC00060.jpg

DSC00061.jpg

DSC00062.jpg

DSC00063.jpg

DSC00064.jpg

DSC00065.jpg

DSC00066.jpg

DSC00067.jpg

DSC00068.jpg

DSC00069.jpg

DSC00070.jpg

DSC00071.jpg

DSC00072.jpg

DSC00073.jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Massa bilder från dagen. Pucken trodde han skulle få bygga en hugger, istället kom tre experter och såga hans kåpor :D

Jag anar en skönhet, ska bli kul att se hur det blir i framkant på båten, anslutningen och välvningen på underkåpan alltså. Det är snyggt när det välver harmoniskt men bestämt. Utan en massa veck, rakal vinklar och hörn som på SD tycker jag!

är inte framdäcket monterat i fel rullriktning? ingen kritik undra bara :)

Det tror jag inte :va
V-mönster brukar ju sitta "som en plog" vid belastning, dvs bromsning i det här fallet. Då hamnar även refflorna parallellt med den överförd kraften när däcket överför vridmoment vid nedlägg.

Men det kan ju vara tvärtom med just detta däcket förstås, isf har jag fel.

Last edited:

Manne_

Ja lovar.. jag är seriös! :O
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Cbr 900RR
Mkt bilder är ett stor plus i kanten :tummenupp

Tror de kommer bli riktigt bra!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...