Trubbis
En Lyttbacka
Jahaja..Titta nogrannare, Detta är en sats till en HondaTrx250r 86-89.
Jahaja..Titta nogrannare, Detta är en sats till en HondaTrx250r 86-89.
Polera lite och mätte klämspalten till 2,6mm med den nya topplockspackningen. Huga! Suzuki gick den säkra vägen här, hon är säker att köra på 89 octan RON enligt manualen.
Har funderat över det jag med, Dom gjorde aldrig någon vätskekyld RM500 va?Ruskit tuff fyrhjuling måste jag säga. Det enda jag inte förstår är varför dom inte gjorde crossar med samma motor när den ändå tillverkades.
Hej! Ser squish bandet & dome bra ut? Såg att du o-ringat en topp till din KX500a på ett annat forum. Har du lust att dela med dig av lite tips om en sådan modd? o-rings tjocklek? Viton eller vanlig? Bredd & djup på spåren i toppen? Är det inte någon risk att det läcker upp kylvätska i topp bultarna? Väldigt tacksam för ev. svar.Vacker design av topplock på en stor 500cc cylinder,enligt skolboken!
(Överaskad att Suzuki hade lyckas så bra redan på 80-talet)
Med en bra portning, bra pipa, större förgasare och optimal komp/klämspalt ska man kunna få 65 på bakhjulen. Har ju haft en Ltz400 med 33 på baken förut, ska bli kul att få känna på skillnaden. Tyckte inte Ltzan va orkeslös på något sätt. Ska även ge en tydlig gasrespons skillnad om man lättar svänghjulet en del med. Ny packnings sats är på väg, fick behålla den fellevererade med. Huven är på ingång oxå. Har inte hunnit med nått annat den här veckan än att rikta upp den krokiga styrstången.Jag följer din tråd med spänning varje dag
Ungefär hur många hk kommer hon att leverera när allt är klart?
Har funderat över det jag med, Dom gjorde aldrig någon vätskekyld RM500 va?
Hej! Ser squish bandet & dome bra ut? Såg att du o-ringat en topp till din KX500a på ett annat forum. Har du lust att dela med dig av lite tips om en sådan modd? o-rings tjocklek? Viton eller vanlig? Bredd & djup på spåren i toppen? Är det inte någon risk att det läcker upp kylvätska i topp bultarna? Väldigt tacksam för ev. svar.[/QUOT
Nä, sista RM:en var -84, luftkyld. Lt:n kom -87 med vätskekyln. De hade väl nån konstpaus däremellan.
Svarvning på G
Tjena! Ska bara korrigera klämspalten(plana ner något)Ser bra ut ungefär samma typ av jigg som vi använde till min CR500AF! .Kör du med 4-backschuck nu då eller? Hur har du tänkt att göra? Ska du bara plana för mera komp eller även ändra squishbredd etc.
Ska du enbart plana kan man ju köra i den vanliga chucken.
Ser kul ut detta! Hmm man kanske skulle snoka upp en!
/Christer
Tjena! Ska bara korrigera klämspalten(plana ner något)
Japp 1,5mm 86x86. Om du läst hela tråden så skulle du vetat HAHA!Hur mycket lägger du spalten på, 1,5? Vad är det för borr och slag på denna maskin?
/Christer
Jänkarna kallar dom för Quadzillas king of Quads. Är tydligen enda tillverkade 500 2-takts quaden. Honda hadde Trx250r, Yamaha hadde Banshee350 & Kawa hadde aldrig någon?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |