Projekt Trajja Fukkupp MarkII

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Höl e gött!

Inget svar på om det kompenserar min brist på träning den senaste måndagen pga. flunsan, men men..

Någon annan som vart med om att bultjävlar sitter som om fasthållna av satan själv. Kyla, värme, våld, CRC, längre hävarm, inget rubbar skiten.

Till slut segrade människa över maskin, men mina händer är helt förstörda nu.

Asgarv - comence.. :D
http://www.youtube.com/watch?v=pw1QgPOCcXY#

Får inte infogningen av dessa f*cking Youtube klipp att lira.. :huvet

:rofl Murphy har tydligen många vänner! :D
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
Någon annan som vart med om att bultjävlar sitter som om fasthållna av satan själv. Kyla, värme, våld, CRC, längre hävarm, inget rubbar skiten.

Mer värme, ska du stå o värma med en sån där liten fjutt så räkna med 5min koncentrerat på varje bult som ska väck.
Ett annat tips är att man dessutom klappar till på bulten/muttern ett par gånger med släggan/dornet, det brukar få ev spänningar att släppa.

Du får väl önska dig en mutterpicka av tomten:tummenupp
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jotack värmde knappast bara så länge som filmen visade, knackade även en jävulskt massa.
Problemet var att 50% av bultarna satt lösare än muttrarna gjorde så jag drog ur hela bulten ur drevhubben istället för bara muttern.
Testade även att använda det klassiska knepet med att knacka på bulten, men skiten satt som gjuten..

Mutterpicka har jag, men inte end den gav vika för hur hårt skiten satt.
Misstänker att tidigare ägare satt skiten med den värsta sortens gänglås. Värme brukar ju lösa problemet, men inte i detta fall.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ritningarna skickade till laserskärare i morse. Dom hade material hemma och jag har inte hört något under dagen. Är nog ett gott tecken.:)

Höl e gött!

Inget svar på om det kompenserar min brist på träning den senaste måndagen pga. flunsan, men men..

Någon annan som vart med om att bultjävlar sitter som om fasthållna av satan själv. Kyla, värme, våld, CRC, längre hävarm, inget rubbar skiten.

Till slut segrade människa över maskin, men mina händer är helt förstörda nu.

Asgarv - comence.. :D
http://www.youtube.com/watch?v=pw1QgPOCcXY#

Får inte infogningen av dessa f*cking Youtube klipp att lira.. :huvet

Om det var uberloctite så värmde du på tok för lite. Körsbärsrött ska det vara. :D
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Bara värma på då med andra ord :)
Skall försöka ge mig på att få bort de kvarsittande bultarna sedan. Skall värma så parketten börjar brinna :)

Kanoners med skärningen!
Hojta till när du vet mer.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Bara värma på då med andra ord :)
Skall försöka ge mig på att få bort de kvarsittande bultarna sedan. Skall värma så parketten börjar brinna :)

Kanoners med skärningen!
Hojta till när du vet mer.

Clip-on status ?:banana
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Clip-off!

Flockhjonen väntade ju med att skicka dem tills i tisdags förra veckan.
Med tanke på hur mycket tull m.fl. har att göra nu med julen så lär det säkert dröja... :huvet
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
tRåDeN är inte död, bara jag!
Har hänt en del sedan sista uppdateringen, men ett megaübervattenläckage satte lite käppar i hjulet. Livsfarligt att vara ute och öla med en massa SH folk! Se på bilden vad som väntade när man kom hem..

Såg ut som om ngn hade skitigt ovan undertaket.

Hur som haver så har en batterilåda snickrats till av aluplåt. Lättare än vad jag trodde att få till riktigt snygga bockningar genom att använda 2 plattjärn med tving på varsin sida. Lite övertalning så var saken biff :)
Snidade även ihop en täckplåt för röven där all övrig elektronik skall gömmas.
Imorgon skall det tillverkas sidoplåtar till boxen, dessa kommer inte täcka hela sidan utan gå som 2 band runt. Själva batteriet kommer att döljas innanför en låda av kolfiber som jag skall gjuta lite senare. Förstärkningsplåtarna hamnar utanpå.

Passade även på att snida ihop en till arbetsbänk. Denna gång med 4 mm aluplåt som sågades till i lämplig passform. Nytillskottet som jag fick i hjulklapp fick sin givna plats på bänken. Inte världens största, men den funkar klockrent för mina behov. Skitnöjd :yoparty
Tack farsgubben (vet att du läser detta)!.
 

Bifogat

  • fakkup51.JPG
    fakkup51.JPG
    24.7 KB · Visningar: 138
  • fakkup50.JPG
    fakkup50.JPG
    25 KB · Visningar: 101
  • fakkup49.JPG
    fakkup49.JPG
    22.4 KB · Visningar: 98
  • fakkup48.JPG
    fakkup48.JPG
    26.9 KB · Visningar: 103
  • fakkup47.JPG
    fakkup47.JPG
    26.5 KB · Visningar: 107
  • fakkup46.JPG
    fakkup46.JPG
    27.2 KB · Visningar: 114
  • fakkup44.JPG
    fakkup44.JPG
    36.1 KB · Visningar: 132
  • fakkup43.JPG
    fakkup43.JPG
    31.6 KB · Visningar: 145

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Alubatteriboxen fick agera plugg idag när jag gjöt en ny i kolfiber.
Ett rent helvete att gjuta med helt skarpa kanter, höll på i timmar och bråkade.
Vi får se hur slutresultatet blir. Verkade bli hyfsat dock :)
 

Bifogat

  • 166624_10150361532810314_550720313_16385020_3253870_n.jpg
    166624_10150361532810314_550720313_16385020_3253870_n.jpg
    61 KB · Visningar: 83
  • 168361_10150361537875314_550720313_16385157_2189470_n.jpg
    168361_10150361537875314_550720313_16385157_2189470_n.jpg
    69.9 KB · Visningar: 105
  • 165580_10150361535360314_550720313_16385104_5533451_n.jpg
    165580_10150361535360314_550720313_16385104_5533451_n.jpg
    67.1 KB · Visningar: 132

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Alubatteriboxen fick agera plugg idag när jag gjöt en ny i kolfiber.
Ett rent helvete att gjuta med helt skarpa kanter, höll på i timmar och bråkade.
Vi får se hur slutresultatet blir. Verkade bli hyfsat dock :)

Snyggt jobbat. Fick du bort all luft ?

Skarpa kanter, speciellt utvändiga, är big no-no när man plastar.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jag har ju ingen möjlighet att vakuugjuta så det blir att pressa, skrapa och trycka bort så mycket luft som möjligt. Jag knäckte ur det ur formen häromdagen och är helt OK nöjd med slutresultatet. En sida måste dock kompletteras med ett nytt lager för att få en helt homogen yta. Kommer att behålla en del av aluminumet som ett skelett på insidan.
Litar inte 100 på min kolfiberlåda (för tunn) då kolfibret tog slut.

Tack som fasen sTf_paPs för assistansen med laserskärningen av alla delar :yoparty Skitnöjd med slutresultatet. Hälsa och tacka bror din :)
Du har ett par pilsner att inkassera sedan.

Har koncentrerat mig på att knixa med instrumenteringen/belysningen under kvällen.
Skitsvårt att få till det då nya det var ett rent helvete att bocka 4mm svinhård aluminium.
Efter ca 1 h lyckades jag få till en god bockning så att instrumenteringen syns bra.
Kruxet är dock att lyktan är stor dom en mindre zeppelinare. Detta medför att den tar i undersidan på instrumenteringen. Kan inte bestämma om jag skall fästa lyktan så långt ned som möjligt eller ha den längre upp. Har jag den längst ned kan jag kapa stagen en del och flytta lyktan inåt, något som jag tror blir snyggare.

Vad sägs?
 

Bifogat

  • fakkup58.JPG
    fakkup58.JPG
    54.7 KB · Visningar: 102
  • fakkup55.JPG
    fakkup55.JPG
    50.7 KB · Visningar: 111
  • fakkup56.JPG
    fakkup56.JPG
    97 KB · Visningar: 92
  • fakkup52.JPG
    fakkup52.JPG
    57.2 KB · Visningar: 107
  • fakkup53.JPG
    fakkup53.JPG
    43.8 KB · Visningar: 96
  • fakkup54.JPG
    fakkup54.JPG
    54.6 KB · Visningar: 102

AmonAmarth

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2010
Ort
Linköping
Hoj
1994, Honda CBR 900 Fireblade RR
Jag har ju ingen möjlighet att vakuugjuta så det blir att pressa, skrapa och trycka bort så mycket luft som möjligt. Jag knäckte ur det ur formen häromdagen och är helt OK nöjd med slutresultatet. En sida måste dock kompletteras med ett nytt lager för att få en helt homogen yta. Kommer att behålla en del av aluminumet som ett skelett på insidan.
Litar inte 100 på min kolfiberlåda (för tunn) då kolfibret tog slut.

Tack som fasen sTf_paPs för assistansen med laserskärningen av alla delar :yoparty Skitnöjd med slutresultatet. Hälsa och tacka bror din :)
Du har ett par pilsner att inkassera sedan.

Har koncentrerat mig på att knixa med instrumenteringen/belysningen under kvällen.
Skitsvårt att få till det då nya det var ett rent helvete att bocka 4mm svinhård aluminium.
Efter ca 1 h lyckades jag få till en god bockning så att instrumenteringen syns bra.
Kruxet är dock att lyktan är stor dom en mindre zeppelinare. Detta medför att den tar i undersidan på instrumenteringen. Kan inte bestämma om jag skall fästa lyktan så långt ned som möjligt eller ha den längre upp. Har jag den längst ned kan jag kapa stagen en del och flytta lyktan inåt, något som jag tror blir snyggare.

Vad sägs?

Snyggt! Vars fick du tag i lyktan? Original eller?
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
5:an ser bäst ut. Snyggt blev det med instrumenten med.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag har ju ingen möjlighet att vakuugjuta så det blir att pressa, skrapa och trycka bort så mycket luft som möjligt. Jag knäckte ur det ur formen häromdagen och är helt OK nöjd med slutresultatet. En sida måste dock kompletteras med ett nytt lager för att få en helt homogen yta. Kommer att behålla en del av aluminumet som ett skelett på insidan.
Litar inte 100 på min kolfiberlåda (för tunn) då kolfibret tog slut.

Tack som fasen sTf_paPs för assistansen med laserskärningen av alla delar :yoparty Skitnöjd med slutresultatet. Hälsa och tacka bror din :)
Du har ett par pilsner att inkassera sedan.

Har koncentrerat mig på att knixa med instrumenteringen/belysningen under kvällen.
Skitsvårt att få till det då nya det var ett rent helvete att bocka 4mm svinhård aluminium.
Efter ca 1 h lyckades jag få till en god bockning så att instrumenteringen syns bra.
Kruxet är dock att lyktan är stor dom en mindre zeppelinare. Detta medför att den tar i undersidan på instrumenteringen. Kan inte bestämma om jag skall fästa lyktan så långt ned som möjligt eller ha den längre upp. Har jag den längst ned kan jag kapa stagen en del och flytta lyktan inåt, något som jag tror blir snyggare.

Vad sägs?

Blir ju kanonsnyggt.:tummenupp

5an tycker jag blir bäst. Tight och fint, bara du får plats med kablar.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Blev en variant mitt emellan. Labbade lite med att borra hål med 16 mm cc mellanrum och hittade till slut en som passar kanoners. Precis lagom nära gaffelbenen. Sketabra sa gubba å sket i vaska!

Nu skall jag bara kapa bort den överblivna delen och fixa en snygg radie.

Passade även på att montera nya styret från Apex, skitbra grejor! Kan varmt rekomendera dem. Laddningsregulatorn frick nya fästet monterat, likaså tutan. Tidigare satt allt uppe på undre kronan (original) vilket såg ut som skit. Detta hindrar även en massa skit att stänka upp på motorn dvs tutan agerar stänkskydd.

Den enda färdiga modprodukten provmonterades även - fästet för tändningslåset. Satt som en smäck!
 

Bifogat

  • fakkup61.JPG
    fakkup61.JPG
    52.4 KB · Visningar: 84
  • fakkup60.JPG
    fakkup60.JPG
    46.2 KB · Visningar: 91
  • fakkup59.JPG
    fakkup59.JPG
    49.7 KB · Visningar: 83
  • fakkup62.JPG
    fakkup62.JPG
    44.9 KB · Visningar: 79
  • fakkup63.JPG
    fakkup63.JPG
    35.2 KB · Visningar: 97
  • fakkup64.JPG
    fakkup64.JPG
    41.2 KB · Visningar: 79
  • fakkup65.JPG
    fakkup65.JPG
    34.2 KB · Visningar: 77

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Najs vart köpte du lyktfästet?? Skönt med ställbart styre med.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag måste ju fråga, vad kostade LSL-plattan till tändningslåset? :D
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top