Projekt Trajja Fukkupp MarkII

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tack för de värmande orden!

Förbannat nöjd med lacken, Kenneth gjorde mig inte besviken denna gång heller :)

Av någon mystisk anledning (fråga mig inte hur) så hamnade det en annan Yamma i mitt garage idag. Underligt..

Därför att du har en tekokare så vill damen ha en wookpanna.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Men vafan, det är ju fel årsmodell!!! :mad:

Dom äldre är ju mycket snyggare! :yoparty
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Därför att du har en tekokare så vill damen ha en wookpanna.

Ack så sant, vad har jag företagit mig?
Kan intyga att den gamla damen går som ett skott, trots dryga 8´ på mätaren. Maskinellt är det fina fisken! Estetiskt, mjaaa.. den är vält på ena sidan (förmodad garagevältning) men allt funkar klockrent.
Vette fan om de äldre är snyggare?

Hur som hafver så skall damen få gasa runt på denna i år (och garanterat jag med). Nästa vinter är väl tanken att återställa den till forna dagars glans. Tänker gå emot mina egna ideal och fixa till allt originalmässigt.
Vad fan har hänt? :tungan
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
I helgen skall hon fan provstartas!

Har en mängd prylar att fixa innan dess, men den som väntar på ngt gott.
Han är en skitnödig jävel!

:brinnerup
 
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ack så sant, vad har jag företagit mig?
Kan intyga att den gamla damen går som ett skott, trots dryga 8´ på mätaren. Maskinellt är det fina fisken! Estetiskt, mjaaa.. den är vält på ena sidan (förmodad garagevältning) men allt funkar klockrent.
Vette fan om de äldre är snyggare?

Hur som hafver så skall damen få gasa runt på denna i år (och garanterat jag med). Nästa vinter är väl tanken att återställa den till forna dagars glans. Tänker gå emot mina egna ideal och fixa till allt originalmässigt.
Vad fan har hänt? :tungan

Nu yrar du i nattmössan.
Får helt enkelt åka över och ge dig en lavett så du blir som folk igen.
Den där ska nog kunna moddas så den passar din dam fin fint.
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Tack för de värmande orden!

Förbannat nöjd med lacken, Kenneth gjorde mig inte besviken denna gång heller :)

Av någon mystisk anledning (fråga mig inte hur) så hamnade det en annan Yamma i mitt garage idag. Underligt..

Ska bli intressant o se hur lång tid det tar innan det här projektet
har spårat ur....:tungan
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Fuck! You know me all to well..
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Blev mest en massa riskokarmeck idag...
Hur fan gick det till=
 

Bifogat

  • IMAG0456.jpg
    IMAG0456.jpg
    128.2 KB · Visningar: 120
  • IMAG0460.jpg
    IMAG0460.jpg
    39.2 KB · Visningar: 124

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
[YOUTUBE-ID]yrO4SZY_Af4[/YOUTUBE-ID]
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Har hänt en del sedan sist, men eftersom jag är ett lat as (sanning med mastodont modifikation) har jag inte hunnit fota.

Måste få isär rrrrrunkdämåparna för att få dem i något sånär skick.
Har ingen fjäderavdragare hemma, tips på hur fasen man får av fjädern så att jag kan måla dämparkroppen?
 

Bifogat

  • IMAG0483.jpg
    IMAG0483.jpg
    105.7 KB · Visningar: 98

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Har hänt en del sedan sist, men eftersom jag är ett lat as (sanning med mastodont modifikation) har jag inte hunnit fota.

Måste få isär rrrrrunkdämåparna för att få dem i något sånär skick.
Har ingen fjäderavdragare hemma, tips på hur fasen man får av fjädern så att jag kan måla dämparkroppen?

Hmm... Jag hade nog testat att surra ihop två skiftnycklar eller liknande för att komprimera fjädern med nötknäppar-metoden, men det kanske inte alls funkar i praktiken.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Hmm.. hur tänkte du klämma ihop dem? Med slangklämmor?

Ett alternativ kanske är att fästa kraftiga slangklämmor runt fjädrarna och skruva ihop dem.
Om de nu inte kuggar över ständigt pga kraften i fjädern?
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Det går inte att flytta ner gummi biten(vid det röda), för att sedan trycka in en ringnyckel i lämplig storlek genom fjädern och skruva loss överdelen?

Möjligen dåligt förklarat men på moppetiden kunde man ta loss fjädern på bland annat mt5or på det sättet:näsblod
 

Bifogat

  • IMAG0483.jpg
    IMAG0483.jpg
    41 KB · Visningar: 89

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Vette tusan. Tror att öglan i topp är svetsad i kolven som går igenom dämparkroppen. Sitter en låsbricka (motsv) ovanpå som håller fjädern på plats.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Hämtade fälgen idag från däckkrängaren. Allt såg bra ut tills jag kom hem och tittade mer noggrant. Klåparfukkot hade repat lacken på ena sidan över halva fälgen, dock endast på ryggen längst upp närmast däcket. Att åka dit igen och bråka som fan orkar jag inte med för tillfället, även om jag fan har god lust. Reporna var ca 2 mm breda så jag tog pensel+svart högblank färg och målade på. Ingen annan än jag kommer att se det, men det är fan så irriterande ändock.

Morr.

Hur som hafver så krängde jag på fälgen för att testa bromsarna. Räckte underlig nog med 1 1,5 mm bricka för att skapa rätt distans mellan skiva och bromsbelägg. Har inte luftat bromsarna än, men hjulet snurrar fritt med visst "gnissel" i vanlig ordning. Verkar funka med andra ord :)

Testade metoden med att köra slangklämmor i dämparna, men det räckte inte för att få isär dämparna :(
 

Bifogat

  • panzaa_HH1.JPG
    panzaa_HH1.JPG
    141.1 KB · Visningar: 118
  • panzaa_HH2.JPG
    panzaa_HH2.JPG
    143.8 KB · Visningar: 116
  • panzaa_HH3.JPG
    panzaa_HH3.JPG
    138.8 KB · Visningar: 109
  • panzaa_HH4.JPG
    panzaa_HH4.JPG
    111.4 KB · Visningar: 132

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Dämparjobb deluxe :)

Fick låna en fjäderpress av Larzon som vägde närmare 1 ton!
Satan i helvete vad jag fick slita för att få hem det aset på tåget, men bra bidde det.
Då den var anpassad för Öhlins singeldämpare fick jag snida till en "Do not do this yourself" lösning.. Ett praktexempel på hur man inte skall ta ur en fjäder :D

Fuck it, det funkade ju!

Passade sedan på att pressa ur bussningarna med dubbla hylsor, utan svindyr hydraulpress dvs.

Slipade sedan ned hylsor, distanser m.m. och polerade dessa. Dämparkropparna skall förses med ny färg emörra. Fick för övrigt infon att lacken på min tank till Betty inte går att rädda. Blir bara värre när Kenneth försökte snida till den. Kuken är bara förnamnet..
 

Bifogat

  • panzaa_HH13.JPG
    panzaa_HH13.JPG
    55.9 KB · Visningar: 88
  • panzaa_HH11.JPG
    panzaa_HH11.JPG
    131.8 KB · Visningar: 84
  • panzaa_HH10.JPG
    panzaa_HH10.JPG
    124.6 KB · Visningar: 94
  • panzaa_HH9.JPG
    panzaa_HH9.JPG
    73.6 KB · Visningar: 94
  • panzaa_HH8.JPG
    panzaa_HH8.JPG
    51 KB · Visningar: 86
  • panzaa_HH5.JPG
    panzaa_HH5.JPG
    88 KB · Visningar: 98
  • panzaa_HH7.JPG
    panzaa_HH7.JPG
    64.7 KB · Visningar: 86
  • panzaa_HH6.JPG
    panzaa_HH6.JPG
    86.1 KB · Visningar: 103

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Dämparkropparna målade.
Stripning + klarlack läggs ikväll.
 

Bifogat

  • panzaa_HH10.jpg
    panzaa_HH10.jpg
    147.8 KB · Visningar: 84
  • panzaa_HH11.jpg
    panzaa_HH11.jpg
    86.7 KB · Visningar: 85

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mattslöipade, stripade och redo för klarlack.
Fick rensa skallen idag med årets första riktiga körning. Larzon och jag var ute och puttrade med en polare till mig och hans vänner. Gick allt annat än undan.. Men sedan fick vi en liten gastur så att jag fick rasta gammel Yamman lite. Fick se att den fuktar från höger gaffelben när jag kom hem, det får bli ett senare problem..
 

Bifogat

  • panzaa_HH14.JPG
    panzaa_HH14.JPG
    63.6 KB · Visningar: 83

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Dämparna klara och monterade.
Blev en milsvid skillnad mot originalet. Tog närmare 3 timmar att få i bussningarna idag. Hålet i dem var ngt för smalt så jag fick använda en uppsjö av verktyg för att förstora det. Nu sitter dock skiten på plats i all sin prakt. Skall gå in i boden och lägga sista lagret klarlack på stödet så att jag kan få ned hojen på hjul igen :D
 

Bifogat

  • panzaa_HH17.JPG
    panzaa_HH17.JPG
    50.9 KB · Visningar: 87
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top