Efter en lång stunds dvala frånsett lite modererande är jag tillbaka för lite uppdateringar om bygget.
Efter en vår/sommar/höst fylld av med som mest 3 av 3 trasiga hojar har jag nu börjar plocka upp bitarna.
Trajabygget fungerade långt över förväntan under början av säsongen
Fantastisk väghållning/bromseri mot original. Mer pulver tack vare minskad vikt. Sen började problemen. Har dragits med strulande el ett bra tag. Efter mycket felsökande hittade jag till slut felkällan. En + kabel från belysningsstammen som hade skavts av mot ett fäste till sadeln, låg och klippte huvudsäkringar hela tiden. När det problemet löstes började förknasarna strula satan. Hojen gick när den ställdes undan för säsongen som en påse nötter. Rycker, tappar kraft och lever fan. Ena stunden känns det som tändningsfel, andra som att motorn inte får sås. Har felsökt, felsökt och felsökt, men inte hittat källan än. I processen lyckades jag skada ett vakuummembran till org fuggen så nu går hojen ännu sämre.
Har (tror jag) uteslutit det mesta och kommit fram till 3 potentiella felkällor.
1. Fuggarna
2. Tändspolen
3. Tändenheten
Kruxet är att jag inte kan testa vare sig tändspolen eller tändenheten då jag inte har någon i utbyte...
Funderar på att investera i ett par FCR 39
r till hojen, men dessa kostar som bekant en mindre förmögenhet. Tips mottages!
NU tilll något lite roligare.
Införskaffade ett Zard Trofeo system i höstas för löjliga pengar. Lite väderbitet, men går att fixa upp till nyskick.
Påbörjat polering av grenrören som såg lite sorgliga ut. Även ena värmeskölden var mosad på mitten, plåtniklas inom mig knackade till den.