Då finns det få alternativ.
Fiskarsle bara att min jobbarpolare körde på hojjen igår och välte hojjen in i en vägg så att lykthållare m.m. gick sönder. Skall ju lämna min i inbyte så jag måste invänta delar från Triumphcenter.. inte snabbaste grabbarna i stan..
Ett par smakprov ifrån i somras då det var mörkt när jag kom hem..
Snodde en bild ifrån Jakob, de andra 2 har jag knäppt själv i somras.
Skall tilläggas att den går som ett skollat troll
Yesbox en Thruxton
Lite info:
- Kolvbyte till specialtillverkadehögkompskolvar från JE samt portad topp av MecTec i Kalix (betydligtbättre bottenvrid).
- Inslipade ventiler.
- Stötdämpare bak från Hagon(hårdare).
- Finns konverteringskit till belt med låg utväxling förlångfärd.
- KN luftfilter samt öppnad burk.
- Raask ljuddämare
- Alu bakskärm
- Lucas baklyse
Motorkåporna är nedmattade med mindre lyckat resultat (lite flammigt) så de skall poleras i vinter, annars är jag sjukt nöjd.
En förbannat fräck hoj som är så jävla "rätt" för mig
Upp
Den är inte i originalskick idag, kanske var lite otydlig med infon ovan, detta sitter alltså i hojjen idag.
Det är en markant skillnad gällande bottenvrid mot min 3 cylindriga, men fortfarande gott på toppen. Ingen effektsvacka som jag hade på T-Birden. Gårdagsturen gick på såphala vägar i minusgrader så jag kunde inte direkt ge på fullt
Faktiskt den första Thruxton jag provkör så jag har tyvärr inget annat att jämföra med, men läs under Thruxtontråden här på SH så kan du säkert få svar.
Det som tyvärr är lika dåligt på denna hoj som min gamla trajja är bromsarna fram.
Bedrövligt hur man kan hänga på ett 2-kolvsok med enkelskiva på en modern hoj!
Blir till att försöka hitta en vettigare lösning på detta..
Åker man till Acke på ISR kan han säkerligen ninja till något, men då gräver jag ännu djupare hål i en redan tom plånbok
Ball hoj du har på väg in garaget, skulle själv inte ha nåt emot en Trajja, gillar Truxton som fan, den har ju helt klart utstrålning och potential att kunna bli ännu fräckare, finns ju hur mycket som helst att modda om man gillar sånt.
Riktigt fina detaljer helt i orginal också tycker jag. Men allt går ju att förfina och göra mer personligt.
Själv skulle jag gärna ha en Scrambler, också en ball hoj.
Bromsarna sucks men ifall det är likadan infäsrning som på Adventure så kan jag fixa en adapterplatta till Brembos 4-kolvs med cc40 på
Scramblern är för jävla fräck!
Skulle utan tvekan kunna ha en sån med om ekonomin räckte till
Misstänker att det är samma som på adventuren
Kan mäta lite i helgen!
Vore chef om du kunde kirra en adapter till ett R1-ok då jag har 2 av dessa liggandes hemma. Jävligt bra bett i dem. Vet dock inte vad det är för cc mått på dessa. Kikade lite på blocket, men hittade inga Brembo 4 kolvar
Själv skulle jag gärna ha en Scrambler, också en ball hoj.
Scramblern är för jävla fräck!
Skulle utan tvekan kunna ha en sån med om ekonomin räckte till
Tips på vart man kan hitta ett dylikt ok?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |