Projektortips

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Sergeant skrev:
Jag är snabb, MYCKET snabb :fakta . Så snabb att du aldrig hann märka något :skrämd


Nä då :crash , jag är nog tillräckligt blyg för att inte hitta på något även om jag så skulle sitta brevid en gudinna. Men jag trodde allt att RAVETRANCER var lite mer frigjord :D



:hej
hehehe, vi vet att du är snabb, du e så snabb så inte ens brudarna märker att du vart där :D

btw så e jag frigjord som få...... :slicka
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Croft skrev:
AE300 är helt klart värt dom extra tusenlapparna. Det är nog budgetalternativet som alla försöker bräcka just nu. Widescreen-proj är det också, vilket är bra för filmvisning.

Sablarns! Här är man glad för att äntligen hittat en Wide-32:a med Pixel Plus & allt för 13000:-, och så börjar ni tjata proj... för bara några tusen till... :whip

Hur långt avstånd måste man ha från soffan till duken?

Jag har två meter. :confused:

Det känns väldigt kort, plus att en tjejbekant som har flera proj-pojkpolare sagt: "Du kan aldrig ha en projektor här!"

Överväger att möblera om hela vardagsrummet, men det blir ändå inte mer än tre meter soffa->duk (om jag ska ha kvar bardisken). Dessutom...så kan man inte ha det...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
vet precis hur det känns. Köpte ny tv i december för 14k, efter ca två veckor kommer jag på att jag vill ha ett schysst hembiosystem och köper proj och grejjer :( Så nu i efterhand vet man att det hade räckt med en vanlig jävla 32"ws för 4-5k *grrrrrrrrrrrrrr*
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dee_cati skrev:
vet precis hur det känns. Köpte ny tv i december för 14k, efter ca två veckor kommer jag på att jag vill ha ett schysst hembiosystem och köper proj och grejjer :( Så nu i efterhand vet man att det hade räckt med en vanlig jävla 32"ws för 4-5k *grrrrrrrrrrrrrr*
Inte nöjd med projjen?

Sitter man nära duken är det väl bara att justera bildstorleken därefter, 150 cm bredd kanske... ser inte riktigt problemet.
 

Croft

Sporthoj?
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Åland
Hoj
Suzuki AN 650
Sant, men det finns mervärde i att ha stor duk också. Det viktiga är iofs att man fyller upp tillräckligt av synfältet för att riktigt bli indragen i filmen, men det är aldrig fel om man kan ha riktigt stor bild också.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Typiskt, hittade den perfekta projektorn här i Östersund på en blocketannons. Säljaren var dessutom intresserad av att få en 32" tv i inbyte vilket lät nästan för bra för att vara sant.

...det var det också, den hade precis sålts när jag ringde :(
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Ang duk har jag ett tips :hej

Köp en "tupplur" på ikea! min 200*195 kostade runt 300:- och ger helt ok bildåtergivning.
Är man lite kräsen kan man ramspänna den så är det inte mycket som skiljer från en dyr duk för flera lappar :brynad
 

Croft

Sporthoj?
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Åland
Hoj
Suzuki AN 650
Ifall nån läser det här och börjar tänka på att köpa AE300... köp en AE500 istället, dom kommer nu snart. Högre upplösning, bättre bild (har iofs inte sett nån själv, men... specifikationen är imponerande, och priset blir lågt).
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nu behöver jag råd och tips här. Har funderat på att slå till på den här:

"High-End CRT Projektor Seleco 320 Plus"

Grymm crt-projektor med prestanda utöver det
normala,16/9,4/3,bak och frontprojektion,komplett
med takfäste,inköpt för 2 år sedan körd sparsamt
nyskick,ett tillfälle för ett riktigt hemmabio fan

Nypris: 50.000:- NU endast 25.000:- v.s.a -
Säljes pga av andra projekt."

Vad tror ni om'et?
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Seleco gör bra CRT projjar, har för mig att 320 skall var riktigt bra. Fördelen med CRT är att dom har ju sån grym svärta där svart verkligen blir svart. Fast den e rätt stor . Hur många ansilumen är den på, CRT brukar vara riktigt ljussvaga så man får mörklägga ganska mycket.

//R
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ravetrancer skrev:
Seleco gör bra CRT projjar, har för mig att 320 skall var riktigt bra. Fördelen med CRT är att dom har ju sån grym svärta där svart verkligen blir svart. Fast den e rätt stor . Hur många ansilumen är den på, CRT brukar vara riktigt ljussvaga så man får mörklägga ganska mycket.

//R
Vet inte hur många ansi det är, men det borde väl räcka... Det jag gruvar mig för är vikten. 35KG!! :va

...och jag tänker inte ge fullt 25, byter in den mot en TV också ifall det blir av.
 

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Kungsgården
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
berggren_martin skrev:
Det jag gruvar mig för är vikten. 35KG!! :va

35 Kg är väl inte så tungt i CRT sammanhang. Min Sony 1251 väger 74 Kg. Det gäller bara att takfästet sitter stabilt.

Du kommer säkert inte att ångra dig när du har köpt den. Bilden från en CRT är kanon och 700 ansilumen räcker. Dessutom är svärtan i bilden bättre än på bio. :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ujujuj, du slår på stort på en gång och kör CRT! Ja, då blir jag avundsjuk på dig må jag säga :) Men de är itne smidiga för vardagsrumsbruk, men de passar bra i ett biorum i källaren eller dylikt. Och kolla upp så att du inte har gipstak som mig med obefintliga träreglar, för det är inte så kul att ha en crt under bordet :(
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
HansEman skrev:
Det går fint att ha under bord,och då riskerar du inte att få klumpen i huvudet :död

http://www.prisjakt.nu/visa_galleribild.php?picuser=mr huhta&picno=3
Det där var snyggt... men hos mig går det nog bara att lösa genom takmontering. Jag har både vardagsrum, somrum och kontor i ett och samma rum. Studentlya med andra ord. Min säng blir till genom att soffan bäddas ut, så där får inte stå nåt bord i vägen.

Ingen som har nåt negativt att säga om denna projje alltså?
 

Janne

¤%##?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm söderut
Hoj
1198s
berggren_martin skrev:
Det där var snyggt... men hos mig går det nog bara att lösa genom takmontering. Jag har både vardagsrum, somrum och kontor i ett och samma rum. Studentlya med andra ord. Min säng blir till genom att soffan bäddas ut, så där får inte stå nåt bord i vägen.

Ingen som har nåt negativt att säga om denna projje alltså?

Man bör inte koppla upp spelkons. på en crt proj har jag hört..
 

HansEman

Trött
Gick med
21 Aug 2003
Ort
i ett grönt hus
Hoj
Husqvarna 701E
Du kan få inbränningar på linserna pga att i spel så ändras inte hela bilden,finns
alltid något som är samma, tex ramen på en hastighetsmätare om du kör mc/bil!
Har du en LCD projektor så ska det tydligen inte vara så farligt.

Vill du läsa och få fakta tills du spyr, om bla CRT så kolla in dessa forum:

http://www.prisjakt.nu/forum/

http://www.dvdforum.nu

http://www.bigscreen.se
 
Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
HansEman skrev:
Du kan få inbränningar på linserna pga att i spel så ändras inte hela bilden,finns
alltid något som är samma, tex ramen på en hastighetsmätare om du kör mc/bil!
Har du en LCD projektor så ska det tydligen inte vara så farligt.

Vill du läsa och få fakta tills du spyr, om bla CRT så kolla in dessa forum:

http://www.prisjakt.nu/forum/

http://www.dvdforum.nu

http://www.bigscreen.se
Ok, jag har ändå inte tänkt spela spel så det borde inte vara någon fara.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top