Proteindrink???

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Boffen skrev:
App app, kolhydrater omvandlas normalt inte till fett. fett är fett, kolhydrater är kolhydrater.

Vi kan mötas på halva vägen, äter man lite kolhydrater kommer man att bränna mer fett för att få sitt energibehov.
Äter man mycket kolhydrater kommer man att stimulera fettinlagring, samt en del av kolhydraterna som blir över efter att musklerna och levern är full omvandlas till fett.

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Bamse79 skrev:
1dl olja = 900kcal och enbart fett, inte ett rätt alls att dricka före läggdags kan jag ju säga...Hellre enbart prott. Beror ju helt på hur du tränar också...

Tips:

Träningsforum: www.kollozeum.com , body.se , mycket man kan läsa och lära sig där

Enbart proteiner är inte heller vettigt, det klarar inte kroppen av att ta upp.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
m4rtin skrev:
okej, skrev inte klart allt innan kanske. När jag just tränat är det en banan, men sen är det givetvis raka vägen hem å laga ett "ätsåmycketjagorkar" mål. Men just på plats är det ju bananen som är min bäste vän, och det är där jag skulle viljat ha nån "drink" med :)

Men får gå in å kika lite i träningstråden då.

tack, tack

Köp nån gainer och drick efter träning, brukar kosta drygt 400:-/4kg och räcker väl till ca 30 portioner.

Jag kör alltid gainer efter träning och brukar nån gång under dagen ta en vanlig proteindrink.

Men maten är A och O i det hela vill du bygga så måste du äta bra.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
A.C skrev:
Vet du hur lång tid det tar, innan man blir lika stor som killen på bilden på proteinburken? Har ätit pulver i flera månader nu. Men är inte i närheten ens.. :(
Du äter för lite, sluta träna och ät pulver istället under den tid du skulle tränat så tror jag det löser sig.

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
-
För att klargöra ett och annat.

En proteindrink, ännu viktigare innehållande snabba kolhydrater, är bra efter ett träningspass. Kroppens näringsfönster är då öppet och depåerna behöver fyllas på med snabb energi.

Men tro inte att en proteindrink efter träningen eller innan sängdags kommer ge en massa muskler. Det finns tre saker som bygger muskler:

1. Seriös träning
2. Ät MAT
3. Vila

Och med mat menar jag inte 2 mål om dagen..

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Lyssna på vad jawohl säger, han har koll...
Sen är det bara så att en del har inte den genetiska förmågan att bli "stor" på laglig väg.
det är mycket snyggare med en kille eller tjej som är vältränad på naturlig väg, varför har alla så bråttom???

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Allvarligt talat grabbar kolozzeum, hur många jävla fjantar där inne är det inte som är så jävla osäker på sig själva att dom preppat.
Speciellt då "före"-tråden kommit upp. Jävla patetiska jävlar !!

"förut var jag mobbat barn med dåligt självförtroende men nu är jag accepterad på ett forum med finniga 17åringar som tycker jag är cool för jag har stora biccar"

:tummenupp

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
En snubbe på gymet där ja tränade drack 1!! liter olja (kommer inte ihåg vilken sort) men det gjorde han innan träning pga att det är så mkt energi i skiten.
Han sa dock att det va det vidrigaste man kunde göra men att man vande sig.
Kan tillägga att kille är grymt stor o stark! =)

Jag har dock svårt att tro att det är så hälsosamt.

IronMike

Guest
Malte skrev:
Hörde av en veteran på gymmet angående en proteindrink man tydligen skulle gå upp i vikt av (muskler asså)
Den består av en vanlig proteindrink med 2 ägg i och 1 dl rapsolja.
Man ska dricka den innan man går och lägger sig just för att inte få någon förbränning av muskler under sömn timmarna.
Min fråga är ,,rapsolja är de så nyttigt att trycka i sig 1 dl om dagen??
Alla har sin egna favorit.... Det är inte rätt, men man kan göra så, typ.

Enl mitt tycke är bästa proteindrinken lättmjölk. Dricker en halvliter innan träning, samt en liter efter varje träning.

Det har gett mig bättre resultat än all jävla smörja på burk man kan köpa.

--
före/efter

Bifogat

• elvis.JPG
    elvis.JPG
    23.8 KB · Visningar: 47
  • Bild 201.jpg
    Bild 201.jpg
    60.4 KB · Visningar: 45
  • Bild 202.jpg
    Bild 202.jpg
    58 KB · Visningar: 47
Last edited:

Hazzeman

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
En gul/svart!
Twosaint skrev:
Allvarligt talat grabbar kolozzeum, hur många jävla fjantar där inne är det inte som är så jävla osäker på sig själva att dom preppat.
Speciellt då "före"-tråden kommit upp. Jävla patetiska jävlar !!

"förut var jag mobbat barn med dåligt självförtroende men nu är jag accepterad på ett forum med finniga 17åringar som tycker jag är cool för jag har stora biccar"

Man ska ta det man läser på Kollo med en nypa salt. Det finns mycket vettigt där, men också väldigt mycket trams, speciellt då från de som är...hrmm, ca 10-12 år yngre än mig och där den vanligaste frågan typ är hur man blir starkare än starkast i bänkpress och biceps :rolleyes:

Men, sätter man sig in i området så att man kan sila bort skitsnacket så kan man få många användbara tips på från dom gamla styrkelyftar/strongman/bodybuildar-rävarna på Kollo och halso.info...

mjukis skrev:
En snubbe på gymet där ja tränade drack 1!! liter olja (kommer inte ihåg vilken sort) men det gjorde han innan träning pga att det är så mkt energi i skiten.

Ett till tips, hämtat från en yngling på nån av ovan nämda träningssidor. Red bull och vodka innan passet :fyllisar
Teorin var att red bull gör så att hjärtat pumpar fortare, och vodkan att blodet blev mer lättflytande --> mer syre ut i musklerna eller nått sånt skulle man uppnå. Hur resultatet blir i verkligheten ska jag vara osagt. Men den enda fördelen jag kan se är väl träningen skulle kunna bli lite roligare, om man nu tycker träning är tråkigt, det gör inte jag så jag hoppar över groggen :tungan

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
IronMike skrev:
Alla har sin egna favorit.... Det är inte rätt, men man kan göra så, typ.

Enl mitt tycke är bästa proteindrinken lättmjölk. Dricker en halvliter innan träning, samt en liter efter varje träning.

Det har gett mig bättre resultat än all jävla smörja på burk man kan köpa.

--
före/efter

Lustig prick du....eller menar du allvar :va

Hazzeman skrev:
Man ska ta det man läser på Kollo med en nypa salt. Det finns mycket vettigt där, men också väldigt mycket trams, speciellt då från de som är...hrmm, ca 10-12 år yngre än mig och där den vanligaste frågan typ är hur man blir starkare än starkast i bänkpress och biceps :rolleyes:

Men, sätter man sig in i området så att man kan sila bort skitsnacket så kan man få många användbara tips på från dom gamla styrkelyftar/strongman/bodybuildar-rävarna på Kollo och halso.info...

Men...vad jag menar är att var och varannan på det där forumet verkar ha brukar AS. Och det är i mina ögon töntar....

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
mjukis skrev:

:3freak

Alltså det är fan 9000 kcal, skulle tro att han ljög ganska friskt.
Fett måste vara den sämsta möjliga energikällan precis innan ett styrkepass.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Martin skrev:
:3freak

Alltså det är fan 9000 kcal, skulle tro att han ljög ganska friskt.
Fett måste vara den sämsta möjliga energikällan precis innan ett styrkepass.

Har ingen anledning att tro att han skulle ljuga.
Huruvida det är bra eller dålig energi kan ja inte svara på, har dåligt minne tydligen för jag har svårt att komma ihåg allt jag läst =)

Samma kille, enligt vad hans polare har sagt, ska även ha gått upp två gången mitt i natten för att stoppa i sig mat och drinkar.

Han levde för träningen och det gav resultat.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
mjukis skrev:
Har ingen anledning att tro att han skulle ljuga.
Huruvida det är bra eller dålig energi kan ja inte svara på, har dåligt minne tydligen för jag har svårt att komma ihåg allt jag läst =)

Samma kille, enligt vad hans polare har sagt, ska även ha gått upp två gången mitt i natten för att stoppa i sig mat och drinkar.

Han levde för träningen och det gav resultat.
Du har all anledning i världen att tro att han ljög.
Allvarligt, 9000 kcal extra. Då lär han gått upp minst 1 kilo i fett per dag. Stackars, stackars hjärta. Folk som går upp mitt i natten har jag hört talas om. Men att klämma 1 LITER olja innan träningspasset är bara rena idiotin det lär inte ge någon som helst energi till det passet.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Martin skrev:
Du har all anledning i världen att tro att han ljög.
Allvarligt, 9000 kcal extra. Då lär han gått upp minst 1 kilo i fett per dag. Stackars, stackars hjärta. Folk som går upp mitt i natten har jag hört talas om. Men att klämma 1 LITER olja innan träningspasset är bara rena idiotin det lär inte ge någon som helst energi till det passet.

Konstigare saker har ju hänt...

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
mjukis skrev:
Konstigare saker har ju hänt...
Idioti skulle jag säga. Även om det nu skulle ev. skulle öka byggandet med nån procent så lär det ta bra mkt längre tid att deffa bort skiten sen.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
mjukis skrev:

Haha, han skrattar fortfarande åt din min när han berättade. Dricker du en liter olja så tränar du inte, du skiter nåt så överjävligt :D

IronMike

Guest
Twosaint skrev:
Lustig prick du....eller menar du allvar :va

Men...vad jag menar är att var och varannan på det där forumet verkar ha brukar AS. Och det är i mina ögon töntar....
Jag menar alltid allvar...

:7peta :hihi :4skrika

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...