BC
Sporthojsnörd
SOMMARSTÄNGT!? Vafan i helvete, Sverige i ett nötskal..
Fan va skönt att det är stängt. Då behöver man inte ta ut ngn Semester just då....
SOMMARSTÄNGT!? Vafan i helvete, Sverige i ett nötskal..
Själv börjar jag tröttna på den där kyrkan vi har här i Växjö. Klockan slår varje timme. Jag tycker att den inte ska slå på helger när jag vill sova på morgonen. Vart skickar jag min protest?
Precis det har jag råkat utför,investerat massor av pengar för att hålla lukt och ljud borta från grannen så tillden mildagrad att jag la av,,nu klagar dom på att sambons hästar låter för mycket när dom springer i hagen men det värsta är jag va skyldig som näringsidkare att anpassa näringen efter privata intressen.Då vill jag uppmana alla som bor granne med en bondgård att skicka in en protest om att det skall vara tyst på morgonen. Att ni flyttade dit eftar att gården fanns där, att det är på landet och att tuppar alltid har galt i alla tider är ingen ursäkt. Det ska vara tyst på morgonen så länge jag vill det. Tuppen ska bort!
Men vi behöver inte göra oss omöjliga, 20 "bullerdagar" per år kan vi gå med på. Inga helger dock.
Själv börjar jag tröttna på den där kyrkan vi har här i Växjö. Klockan slår varje timme. Jag tycker att den inte ska slå på helger när jag vill sova på morgonen. Vart skickar jag min protest?
Precis det har jag råkat utför,investerat massor av pengar för att hålla lukt och ljud borta från grannen så tillden mildagrad att jag la av,,nu klagar dom på att sambons hästar låter för mycket när dom springer i hagen men det värsta är jag va skyldig som näringsidkare att anpassa näringen efter privata intressen.
Samma stund som kåken blir till salu är den min och bara min
Ungefär som runt Bromma flygplats..Folk flyttar intill banan som funnits där länge, sen börjar de klaga... fy faan.
Samma sak gäller flygplatsen här i Borås. Först byggs den, EFTER det flyttar folk in i närheten och får sina klagomål hörsammade. Att dom sedan brötar igång deras gräsklippare som låter betydligt mer och är större miljöbovar är tydligen helt okej. Jag blir så förbannat ursinnig över sånhär jävla byråkrati.
Det var väl EN klagande kärring som satte stopp för Anderstorp på en tiden när det begav sig? Är det demokrati att en enda individs klagan ska sätta stopp för så många andra?
Hade jag bott vid en race-bana hade jag klagat på den låga ljudnivån.
hade jag bott nära en race bana hade ja inte klagat...
Men de va väl själva jävulen
Jag är uppväxt bredvid E4 i Gävle. Innan den byggdes, sisådär 50-60 år efter att det blev villaområde där, var det grönt, lummigt, tyst å lugnt där. Sen drog dom 4-filig motorväg tvärs igenom villaområdet. Närmsta husen står 30-40m från vägen, tomtgränserna är betydligt mycket närmare. Förra året kom det upp bullerplank, trots att dom boende har bråkat om det sen vägen byggdes, för 30-40 år sen. Varför är inte buller viktigt jämt?
Nu bor jag bredvid 73'an, där den går igenom minst sagt tätbebyggda områden, husen står bara 5-10m från vägen, 6-filig motorväg. Men det finns inga som helst bullerskydd, överhuvudtaget. Varför är inte buller viktigt jämt?
När det är match på Globen/Hovet/Söderstadion är det katastrofområde här omkring. Det är trafikkaos, det är fullt i hela äffärsområdet, alla parkeringsmöjligheter tas av snyltare, väldigt mycket slås sönder av dom dyngfulla horderna av fans som drar omkring och matcherna för ett jävla liv. Varför är den samhällsstörningen ok?
Min flygklubb, som har funnits sen 60-talet på samma plats fick byta flygvägar i landningsvarvet pga en tant som köpte en sommarstuga i närheten. Förändringen ledde till att plan riskerade att mötas på samma höjd på låg höjd i landningsvarvet, dvs farligast möjliga tillfälle att krocka. För att hon skulle kunna sitta på verandan nån helg om året och höra oss mindre. Hennes gnäll kan kosta människor livet.
Hur kan enstaka individer ha sån makt att saker som har funnits i årtionden, halva sekel, måste ändras, läggas ner eller gå i konkurs bara för att dom flyttade dit, eller fick för sig att inte gilla det dom har valt att ha som granne? Varför kan enstaka människor ha sådan makt? Och varför bara i vissa frågor? Jag har inga siffror, men jag är helt övertygad om att Värnamo, Linköping, Lärbro, Härnösand mfl orter gör ganska bra vinster på oss som kommer och utnyttjar banorna. Hur skulle dom drabbas om vår verksamhet bara försvann? Vad kostar inte det för staten, dvs dom som klagar, i slutändan?
Ungefär som runt Bromma flygplats..
På 30-talet så betade korna runt flygplatsen som öppnade 1936.
(Letade efter gamla kartor för området men hittade inga..)
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|