Prova på iskörning med KTM Club Scandinavia, 2013

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Får instämma, sjukt roligt & synd att man inte hade tid att köra igår. Stort tack för alla inblandade & KTM som verkar förstå hur man ska få folk att köpa deras hojar. Favorit blev Husa 350 & KTM450exc, svårt att göra 500 rättvis när isen hade blivit uppkörd men många gillar den skarpt & skulle nog tycka likadant dock i andra förhållanden. Undra hur många det var idag, blev lite väntetid så var det färre idag så kanske lika bra att köra idag. Attans att man inte var med igår när isen nog var kanon, blev förvånad över så få som provade i Göteborg när jag fick höra av en idag. Tack igen för ett mkt uppskattat evenemang :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
riktigt grymt initiativ, sjukt roligt trotts att man fick en liten flygtur

försökte skapa en ursäkt för att köpa hojen ;)

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Eloge till Maverickgoose som, dumdristigt nog, körde sin Husqvarna 256A 1968 (med originaldäck från 1968) till åkningen :tummenupp
Ja, man lär sig av sina misstag. Kommer aldrig göra om det utan dubb!
Fy fan vad halt det var.
Det finns två typer av halka;
1; Man känner att det är halt och därför blir det lite spänning och adrenalinpåslag.
2; Man känner att det är så pass halt att man inte vet om man kommer fram levande:crash

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Hoj
trx 850-98, gs450-81
Nu har jag strukit en sport till från listan som jag inte har naturlig fallenhet för, men kul var det! Bra initiativ, tack för provkörningarna

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Ja, man lär sig av sina misstag. Kommer aldrig göra om det utan dubb!
Fy fan vad halt det var.
Det finns två typer av halka;
1; Man känner att det är halt och därför blir det lite spänning och adrenalinpåslag.
2; Man känner att det är så pass halt att man inte vet om man kommer fram levande:crash

du glömde den tredje.. den man inte alls hinner känna innan man ligger å sprattlar å undra vad som hände.. :näsblod

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Ganska säker på att jag var först i backen idag igen (på KCS hojar), kom dit 11.15 och vurpade på andra varvet:crash
Men jag har blivit helt kär i 500:an:kär
Tack så otroligt mycket för detta arangemang! Blir kul och se om man fastnade på någon bild/film

Var det på 250:an? Annars var det tyvärr inte du, jag stod och lånade ut den mest hela söndagen och typ kl.11.02 var första vurpan på den:)

Till nästa år undrar vi om det är någon som kan låna ut en sån där "ishockeyrink spolar-bil" så vi kan åka ut och spola lite när alla sporthojsåkare gnäller om det har blivit lite spårigt:krama

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Till nästa år undrar vi om det är någon som kan låna ut en sån där "ishockeyrink spolar-bil" så vi kan åka ut och spola lite när alla sporthojsåkare gnäller om det har blivit lite spårigt:krama

Att få låna en tankvagn kan ju inte vara så svårt.

Kanske finns möjlighet att låna en ishyvel för lite demonstration också :tummenupp

%7B8fa10f17-9e89-4ae7-88a4-acd9465296e0%7D_10-940_bakifran_nerfalld_hq.jpg

http://www.moraproducts.se/default.asp?PageID=527

Då det kanske är svårt att få dit en hel ismaskin. :D
Finns ju iofs "ismaskiner" som man sätter i 3punkten på traktorn också.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Var det på 250:an? Annars var det tyvärr inte du, jag stod och lånade ut den mest hela söndagen och typ kl.11.02 var första vurpan på den:)

Hahaha, känner igen tanken... "Fan vad spårigt och gropigt det är... skitläskigt ju" och sen trillade poletten ned och jag tänkte "vad fan gör det om framhjulet hoppar och far, kör på ba!" :yoparty
Men är man sporthojspilot med mycket bankörning så är man van vid slät och fin asfalt. ;)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Grymt initiativ - kul att få ut inbitna gimpsuitracers som Peter1980 på geggmoppe... :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år