Prova-på på ATT för vettiga slantar... 8-9/6

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Man måste vara medlem i SMC och det verkar inte som om man kan köra med bara för att känna på banan. Man får aldrig tillfälle o köra där utan resriktioner verkar det som.

Inga förväntningar och gratis e det ju inte. Halvdag 495, Finns "riktiga" banåkningar för dom pengarna o tom billigare. Se t ex Mantorp i slutet av juni. Så det var inte den åsikten eller nån annan jag var ute efter. Utan undrade mer om man kunde få prova banan utan "restriktioner". Banan e säkert tumme upp!

...nu gör ju jag...mer eller mindre en omedveten värdering, baserat på tidigare erfarenheter...men när jag får elever som låter lite så här, brukar det vara pangarpojkar. :) Inget ont med det, jag gillar att panga jag med (i den mån jag klarar av att panga :hihi ).

Men det brukar vara den ligan man får jobba mest med för att nå fram till (säg inget, men knäskrapstjöt brukar vara ett grymt trick att få dem att sitta rätt, gasa rätt, styra rätt och titta rätt :crash ).

...så det är nog det många här plockar upp, precis som jag gjorde.

Jag hoppas verkligen du ger banan en chans, jag älskar den, den är som sagt den bästa krokiga landsväg jag åkt på. :Bugar

Last edited:

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Jag ska köra på lördag förmiddag, vad har jag att förvänta mig utbildningsmässigt sett? Jag har kört lite bana förut men ingen smc kurs på större bana.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
...som sagt, ATT svänger så (gudomligt) jävligt, att det är lätträknat de som grejar att bomba helvIt där...speciellt med tanke på att det är rätt befriat från avåkningszoner.

Se den som den bästa 70-väg ni kommer åka på, enkelriktat, kanonfin asfalt, inget grus, vilt, galna bilister och ingen länsman.

Sade jag att kurvorna är att dö för? :tuttar

C:a 14 minuter in i filmen är det ett par ganska fria varv i "snabbgruppstempo"

http://www.youtube.com/watch?v=vUeGDrDKDxQ

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Går? Nu var det inte jag som sa ELLER menade bomba satan och klubben för inbördes beundran kan ni få ha för er själva:Bugar

Var på god väg att fråga om du var dum i huvet på riktigt eller bara skämtade. men jag struntar i det. Baserat på hur du skrev det hela att du ville prova utan "restriktioner", ja för det gör ju en som är ute efter att enkom få provköra banan? Så utgår jag ifrån(vilket andra också tydligen gjorde) att du var ute efter att panga runt på den. Det kanske bara var sk "ordsnubbel" från din sida? vad gäller inbördes beundran, så finns den överallt. Allt handlar bara om att våga erkänna det.

Reset000

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2012
Hoj
En dekaltrimmad en..
Buller!
På mitt regpapper står det stillastående 92db, körning 80db.. När/hur mäter dom bullret? Kravet är ju 90db så jag vill ju inte bli avvisad..

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Buller!
På mitt regpapper står det stillastående 92db, körning 80db.. När/hur mäter dom bullret? Kravet är ju 90db så jag vill ju inte bli avvisad..

Förbifart mitt på rakan ( nanstans vid chikanen). Låt bli att tokgasa just där och se till att ha så hög växel som möjligt så brukar det inte vara något problem. Skulle du låta för mycket så blir man inte avvisad 1a gången det händer, blir en påpekan bara så du kan tänka på att varva lite mindre ( högre växel).

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
ATT har väl aldrig varit en " bomba och panga satan " bana heller i SMC regi ?

Vill man bomba och steka finns ju andra aktörer på marknaden som anordnar sånt, ATT har ju så mycket krav och är dessutom klassat som en trafikövningsområde och inte en racingbana om jag inte minns fel ?

Även om jag tror att folk skulle uppskatta ett sådant event så är ju banan fortfarande en trafikövningsplats, fast å andra sidan är ju bulten oh bogan landsväg och inte RR bana...

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Vart ligger ATT någonstans, är det lätt att hitta ifrån Benstocken?

Åk av vägen mot Arlanda upp mot långtidsparkeringen, ta höger mot Benstocken, åk förbi infarten och några hundra meter längre fram har du banan in höger (står garanterat SMC "beachflaggor" vid infarten).

jp.pettson

Är man trött så är man...
Gick med
27 Mar 2012
Hoj
CBR 600RR -03. Mina ex, R6 -02, Gsxr 750 -02, Gsxr 600 -04, R1 -00
Måste bara få säga TACK till SMC som anordnar denna körning. Det kommer bli riktigt kul att prova på ATT, och jag skulle bli förvånad om man inte lär sig något nytt spännande samtidigt:hihi

Ser fram mot en grym dag imorgon:yoparty

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Ett sista ord på vägen s.a.s till er som skall köra.

Kör mjukt. Hitta erat flow - och skippa pangandet, det svänger rätt bra mest hela tiden och banan är underbar på det sättet, den har en skön rytm.

Försöker man panga är risken stor att ni missar poängen med banan. :)

...och ni som är lite färska - lyssna på instruktörerna, och jobba tillsammans med dem.

Hoppas ni får kul!

/J - bombar motocross imöra' istället. :crash

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
WEehaa! :D Jag klurade ut vad som varit problemet för mig (inte fått något bra flyt i körningen i år)... :banana

withberg

Medlem
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
SV650S -04
WEehaa! :D Jag klurade ut vad som varit problemet för mig (inte fått något bra flyt i körningen i år)... :banana

Perfekt dag idag måste jag säga, vädret var grymt och banan var riktigt kul, definitivt inte sista gången jag kör där. Hoppas det kommer upp lite bilder ifrån fotograferna

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka