Prova-på på ATT för vettiga slantar... 8-9/6

Sportmoppe

Med Lem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
-10 Gsx1250FA -05 gixxer-04 gixxer K1200S(Borta) DRZ 400E
Man måste vara medlem i SMC och det verkar inte som om man kan köra med bara för att känna på banan. Man får aldrig tillfälle o köra där utan resriktioner verkar det som.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Man får aldrig tillfälle o köra där utan resriktioner verkar det som.

Har aldrig sett någon arrangör köra "fri bombning" för nästan gratis pengar oavsett bana, så vet inte riktigt vad du förväntat dig.

Tycker att det låter som ett bra tillfälle att prova banan om man är intresserad av det.

Jag ger iaf banan :tummenupp

skraptumme.jpg

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Blir det någon skillnad på denna kurs och den andra "vanliga" AK BKK som är samma dag? Jag hade ändå tänkt gå den men är helt ny på att köra bana så då blir kanske testa-på varianten ännu bättre val :)

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Känns skumt att en halvdag kostar 500 och en heldag 1800... Vad är skillnaden?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Känns skumt att en halvdag kostar 500 och en heldag 1800... Vad är skillnaden?

...man kan ju ana light-variant för att locka in nytt folk till denna underbara bit asfalt? ;)

Stämmer bra, detta kommer bli en light-variant med inte alls samma instruktörstäthet som vi normalt har och inte lika många körpass (halvdag), men ändå ett väldigt bra smakprov på våra kurser vi kör på storbana.
Enkelt förklarat, detta blir mer som en mix mellan KNIX och BKK.

Oooohhh, det vore något för mig o katten :hej

Absolut, det tycker jag verkligen! :tummenupp

Låter intressant, hur hårda är de på buller?

STENHÅRDA! Jag kan nog inte trycka på det tillräckligt, det är 90db som gäller och chansa helst inte utan montera db-killer om ni har, vi har enormt hårda krav på oss angående buller på ATT och håller vi inte det kommer vi inte kunna fortsätta våra kurser där.

Välkomna till en skoj dag! :tummenupp

Sportmoppe

Med Lem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
Har aldrig sett någon arrangör köra "fri bombning" för nästan gratis pengar oavsett bana, så vet inte riktigt vad du förväntat dig.

Tycker att det låter som ett bra tillfälle att prova banan om man är intresserad av det.

Jag ger iaf banan :tummenupp

View attachment 386166

Inga förväntningar och gratis e det ju inte. Halvdag 495, Finns "riktiga" banåkningar för dom pengarna o tom billigare. Se t ex Mantorp i slutet av juni. Så det var inte den åsikten eller nån annan jag var ute efter. Utan undrade mer om man kunde få prova banan utan "restriktioner". Banan e säkert tumme upp!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Blir det någon skillnad på denna kurs och den andra "vanliga" AK BKK som är samma dag? Jag hade ändå tänkt gå den men är helt ny på att köra bana så då blir kanske testa-på varianten ännu bättre val :)

Du kan gott och väl köra vanlig BKK, alla våra deltagare har gjort det en första gång... sen brukar det dock bli fler. ;)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Inga förväntningar och gratis e det ju inte. Halvdag 495, Finns "riktiga" banåkningar för dom pengarna o tom billigare. Se t ex Mantorp i slutet av juni. Så det var inte den åsikten eller nån annan jag var ute efter. Utan undrade mer om man kunde få prova banan utan "restriktioner". Banan e säkert tumme upp!

Arlanda Test Track är inte byggd för bankörning utan för trafiksäkerhetskurser som bl.a. SMC och Polisen använder för just det.

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Tack för svar, dags att leta db killer då...Förslag på en "böjd" universal killer tack. Det är acra dämpare av äldre slag.

Sportmoppe

Med Lem
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
Arlanda Test Track är inte byggd för bankörning utan för trafiksäkerhetskurser som bl.a. SMC och Polisen använder för just det.

Jo jag vet men man kan nog ha kul där ändå med sin gathoj. Men att åka runt i kö och omkörningsförbud e inge kul.

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
...man kan ju ana light-variant för att locka in nytt folk till denna underbara bit asfalt? ;)

Jo men jag som redan gått steg 1-3 är ändå fruktansvärt sugen på detta. Frågan är om man kan köra som en vanlig smc dag eller om man blir nerslöad pga att det bara finns en grupp eller liknande. Jag kör iof bara medel så är inte så snabb, men snabbare än en som aldrig kört är man väl... Men iof så är det alltid trevligt med en bana i närheten så man får väl chansa.

Så då har man bokat! Längtar redan!

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom