Förra tråden försvann pga server kraschen.
Var i Lunda industri omr nu Tisdag kväll. Där fanns en bromsbänk tillgänglig för de som ville pröva hojen!
Bänken kom ifrån http://www.dynostar.com och enligt produktsidan så verkar den vara rätt pålitlig iallafall.
Nåväl vad är gjort på hojen då!
Den har gått strax över 600mil nu.
Avstrypt på vanligt sätt
Main jet 168
Lågfart 48
Nålen i 4:hacket
Luftskruven utskruvad ca 1,7 - 2 varv
Rallykam
Orig krökar från en 2005 SMC
1 Par titandämpare från Wings inga buttpluggar under testet dvs 50mm utblås
Drevning 16/42 varvade ute lite för snabbt.
Har justerat på känn från denna tråd, tack MegaRaid!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51305
Siffror:
På axeln 58,3Hk & 80Nm
På hjulet 53,8Hk & 74Nm
Dock gick den väldigt snålt mellan 3000 - 4300 Rpm så får se vad som behöver göras.
Så detta var bara ett test, så har man mer tid så kan det säkert finjusteras!
Kanske lite svårt att se siffrorna men den som är intresserad kan PM mig!
Var i Lunda industri omr nu Tisdag kväll. Där fanns en bromsbänk tillgänglig för de som ville pröva hojen!
Bänken kom ifrån http://www.dynostar.com och enligt produktsidan så verkar den vara rätt pålitlig iallafall.
Nåväl vad är gjort på hojen då!
Den har gått strax över 600mil nu.
Avstrypt på vanligt sätt
Main jet 168
Lågfart 48
Nålen i 4:hacket
Luftskruven utskruvad ca 1,7 - 2 varv
Rallykam
Orig krökar från en 2005 SMC
1 Par titandämpare från Wings inga buttpluggar under testet dvs 50mm utblås
Drevning 16/42 varvade ute lite för snabbt.
Har justerat på känn från denna tråd, tack MegaRaid!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51305
Siffror:
På axeln 58,3Hk & 80Nm
På hjulet 53,8Hk & 74Nm
Dock gick den väldigt snålt mellan 3000 - 4300 Rpm så får se vad som behöver göras.
Så detta var bara ett test, så har man mer tid så kan det säkert finjusteras!
Kanske lite svårt att se siffrorna men den som är intresserad kan PM mig!
Bifogat
Last edited: