powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Tror nog att många handlare försöker bedöma om folk är seriösa spekulanter eller bara vill provköra, och tror dom att man tillhör den andra kategorin så blir det kalla handen.
Jag provkörde en kawa förra veckan hos Hörbergs i lödde, och
det var minsann inga problem. Bara trevliga killar där.
Tror nog att många handlare försöker bedöma om folk är seriösa spekulanter eller bara vill provköra, och tror dom att man tillhör den andra kategorin så blir det kalla handen.
Varför fegar ni för att säga namnet?
Jag förstår inte vad det är man ska testa.
En ny literhoj av rang går som fan, lita på det eller lev i ovisshet.
Även äldre hojar är nonsens att provköra om det inte handlar om att bedöma funktionalitet och skick.
Men man kan tycka att handlarna ska ha en demohoj, vilket oftast har också. Vad den är till för begriper jag inte.
Det är precis som när man går på bilmässa och det sitter något fån och provsitter en fRäSiG bil, vad är syftet?
Det beror väl på om man köper en hoj för att det är den fRäSiGaste på marknaden, eller om man vill ha en hoj som man trivs med. Givetvis kan båda dessa faktorer stämma direkt, men alla hojar passar inte alla förare. Vi är formade på olika sätt, och körställningen kanske inte passar på hojen man vill ha. Detta får man en indikation på under en provtur, inte om man bara tittar på vad tuffa killarna på internet säger är den freCkaste hojen just nu.
Detta gäller även bilar, en provsittning på en mässa kan ge en snabb indikation på om man får plats bakom ratten.
Jag håller som du kanske kan gissa inte med alls.
En ny literhoj köper man för att just ha den fräckaste (dvs roligaste) hojen, man sitter dåligt alla R-hojar och alla går som fan.
Jag är själv 197cm och 100,22kg (stenhård muskelmassa, inte alls sambofet som Triggerhappy sprider ut) så jag sitter alltså sämre än de flesta på R-hoj och vet vad jag pratar om och vidhåller att finns ingen anlednign att provköra ur det hänseendet.
Samma med Yamaha center Haninge. Glöm att provköra R1/R6. Det var kul att glida förbi där senare och säga tjena till säljaren på nya firebladen.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|