Pruta hos handlare...det blev ingen hoj:(

Mingves

Guest
Jag postade här om dan om att jag kollat på en hoj hos en triumphhandlare här i gbg....

Försökte pruta på deras Speed 4 -03 89mil 69900kr + kläder 15000kr
summa 85000. Jag erbjöd dem 75000kr men de tackade nej:( Sa att de bara kunde pruta 5000kr...... Så nu får jag hitta en privat istället. :(

Jag som skulle köra hoj i helgen.

///Mats

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Bra att du stod på dig! Så länge det inte rör sig om skambud kan de gott vara tillmötesgående!
Jag har ingen vidare koll på priser så jag vet inte om ditt bud var ett skambud, och jag vet att handlare måste ta ut lite extra pga garantier skatt o moms och sånt trams, men va fan, pengar är ju pengar och kan du få en bättre deal privat kan det vara väl värt att vänta på!

Kuta nu ut och sätt på fjolårets Moto GP inspelningar och vaxa hjälmen eller nåt..

pilsner

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Mingves skrev:
Jag postade här om dan om att jag kollat på en hoj hos en triumphhandlare här i gbg....

Försökte pruta på deras Speed 4 -03 89mil 69900kr + kläder 15000kr
summa 85000. Jag erbjöd dem 75000kr men de tackade nej:( Sa att de bara kunde pruta 5000kr...... Så nu får jag hitta en privat istället. :(

Jag som skulle köra hoj i helgen.

///Mats

Tyckte priset var helt ok

Mingves

Guest
eisbaer skrev:
Tyckte priset var helt ok

De menade att det var extra lullull på hojen. Undertray(stavas det så?) och någe mer. Men jag vill inte betala extra för det...
Skickade ett bud per mail och snackade sedan med säljaren per telefon...kanske hade varit bättre att dyka upp:(
Jag var ju seriös och vill verkligen köpa den.
Sa att vi kunde ju mötas på 77000kr men han var benhård.
Han har ju mitt nummer ifall han ändrar sig.

///M

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Alltid bättre att åka dit.

O glöm inte att DU har all tid i världen att sitta o snacka, medan han är intresserad av att få en påskrift snarast. Det är åtminstone den inställningen man skall ha.

Jag snacka i en timme med säljaren på Generade.. OPPS Generimoto /Ducati Sthlm) innan han sänkte till min nivå. Sen krävde jag att få samma lånevillkor som nyköp, dvs 5.05% aktivränta fast i 5 år med rät avbetalning..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Sluta med ":(" smilisarna!!!

Åk dit o köp! Låna ihop pengar eller nått. Pengar finns alltid o få tag på.. öh. :)

Seså :) :) :) :)

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
gick in på Two Wheels i umeå och ville ha pris på R1 med full utrustning (skyddskläder), han skulle höra av sej snarast sa han... :fyllisar
efter en vecka så handlade jag en R1'a med full utrustning på yamaha i järfälla istället...

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
Tråkigt om det “bara” är 5000:- som det skiljer er åt.
Det är klart att handlarna har sina marginaler, men ring dit och säg att du har funderat och föreslå att ni delar på de 5000:- som skiljer er åt. Tänk på att säljare kanske inte kan komma lägre rent pengamässigt, föreslå då att nästa service ingår i priset.

Uttrycket att det är köparens marknad tycker jag känns lite märkligt, jag har själv vägrat att sälja både hoj och bil till personer som verkat opålitliga eller prutat på fel sätt (Jag menar inte att du verkat opålitlig eller har prutat på fel sätt).

Hoppas att du kör din nya hoj till helgen!

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Exakt, visa pengarna så låter det nog snart annorlunda.

Extrautrustning på hojen är ju inte värt många kronor egentligen, speciellt inte kosmetiska ändringar.

Mingves

Guest
Swedie skrev:
Sluta med ":(" smilisarna!!!

Åk dit o köp! Låna ihop pengar eller nått. Pengar finns alltid o få tag på.. öh. :)

Seså :) :) :) :)

Jo visst kan man göra så men jag hade lagt ett maxtak...77500kr....men det mötte de inte. Jag letar vidare.

///M

Mingves

Guest
SirCastic skrev:
Tråkigt om det “bara” är 5000:- som det skiljer er åt.
Det är klart att handlarna har sina marginaler, men ring dit och säg att du har funderat och föreslå att ni delar på de 5000:- som skiljer er åt. Tänk på att säljare kanske inte kan komma lägre rent pengamässigt, föreslå då att nästa service ingår i priset.

Uttrycket att det är köparens marknad tycker jag känns lite märkligt, jag har själv vägrat att sälja både hoj och bil till personer som verkat opålitliga eller prutat på fel sätt (Jag menar inte att du verkat opålitlig eller har prutat på fel sätt).

Hoppas att du kör din nya hoj till helgen!

Redan dealat med de 5000kr, han ville inte möta 77500kr....

//M

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
Mingves skrev:
Redan dealat med de 5000kr, han ville inte möta 77500kr....

//M

OK, jag förstår.
Helt rätt av dig att sätta en gräns. Tråkigt nog så vet säljaren att han får vad som begärs för hojen, det blir till att leta vidare :gnissla

Hoppas att du hitta din hoj snart!

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
alltså PRUTA är ju en skill som jag beundrar.
har dock inte kunskaper om detta.

men jag har hört att PRUTA skall man göra live, gå in i butik, inte ringa/mejla.
vilken säljare tror att du är seriös via mejl?!?!

gå in å vifta m visakortet å tjata sönder killen--->du köper, du får köra, inge gnäll hära :)

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Ta med dig pengarna och åk dit och förhandla. Tror han ger sig när han ser att du verkligen är intresserad.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Haha, det där med extra lull-lull kan man ju ta upp när man ska sälja en hoj till dem.
Svinigt, egentligen...men men, köpa av handlare är rätt praktiskt.

Mingves

Guest
Raggarn skrev:
alltså PRUTA är ju en skill som jag beundrar.
har dock inte kunskaper om detta.

men jag har hört att PRUTA skall man göra live, gå in i butik, inte ringa/mejla.
vilken säljare tror att du är seriös via mejl?!?!

gå in å vifta m visakortet å tjata sönder killen--->du köper, du får köra, inge gnäll hära :)

Visst skall ma där live, dock så har jag ett stressigt jobb och fick ta mig tid att gå dit o kolla idag. Sedan sa jag att jag ville höra av mig med en offert per mail. Visst det gick bra.....sure med 5000kr i prut :dummer

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...