Ett gott tips vid prutning är att ta reda på vad som medföljer innan man börjar pruta.
Jag skulle pruta på fiskeutrustning för runt 3000 härom veckan och försökte pruta med en spötub (tygklätt rör med handtag för att skydda spöt) men då avslöjade säljaren att det medföljde spöt ändå. Då kom jag av mig skapligt.
I övrigt tycker jag att man ska pruta allt man kan på varor som kostar mer än mat. För några år sedan tyckte jag det var fult och pinsamt, men idag skiter jag i vilket - efter att ha haft en fenomenalt bra lärare i Företagsekonomi. De har oftast en prutmarginal i affärerna samt ett vanligt påslag. M a o så betalar man för mycket redan från början, om man bortser från deras vinst.
Om man handlar från nätet så kommer våra inhemska generalagenter och dyligt sänka sina priser för att matcha nätaffärerna. Det finns bara en bransch, vad jag vet, som inte följt den vägen och det är home-entertainment (cd/dvd-skivor). De som säger att nätaffärer har sämre service har antingen aldrig handlat från en nätbutik, eller så har de handlat från fel butiker. Jag har handlat fiskeprylar, cd/dvd, mc-prylar, båttillbehör, mc-kläder och hemelektronik via nätet i säkert 5-6 år och visst finns det puckon som ger dålig service, men man får ju leta efter andras omdömen av nätbutiker och dela med sig av sin egen erfarenhet också. Precis som i "verkliga världen" så sållas rötäggen bort och de goda stannar kvar.