PS3 Grand Turismo 5 Sporthojs-kamp

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Kul med uppslutningen. Tyvärr så hade jag lite svårt att sitta o "leka" en söndagkväll när man har hela hemmet fullt av kjoltyg, fru o döttrar. De prioriterar tydligen inte sådant,,,hmmmf.

Dessutom kunde jag inte byta till racedäck på min bil, vilket man hade tränat med. Så när man körde med standard däck var det ju löjligt halt....

jaja. Inga bortförklaringar. skickligt kört, o grattis till vinnaren.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Lasse, Ibland får man vänta lite innan man kan klicka sig in på förar-options. Vet inte om det var det som gav dig problem.

Om jag fattar rätt så verkar bara 3 personer ha Dirt I, jag, Norman, Maestro och ännu färre har 3an. Jag skulle gärna köra rejs med Dirt I nästa månadsrejs men hellre kör jag 9 pers i GT5 än 3 pers i Dirt. Kan köpa 3an också för all del.

Förslag på nästa rejs, 5 heat på fem olika banor. Följande 4 förslag har tidigare nämnts i tråden. En bana till? Eller fler varv på 4 heat?

1. Laguna Seca
2. Suzuka
3. Trail Mountain
4. Deep Forest Raceway
5. ???

Antal varv bestäms så att varje heat blir ca 9-10 minuter, blir det lagom?

Ny bil? Lite snabbare än M3 tycker jag, men inte allt för snabb så att fajterna försvinner och alla ligger i diket och skramlar. Förslag? Eller ska vi bara köra utan TC på M3an?

jetson

Guest
Bra idé med olika banor! Trail mountain kommer jag inte ihåg vilken det är ;)
Nurburgring var ju riktigt kul ändå så den kör jag gärna igen. Mitt förslag:
(dom banor jag tror dom flesta känner igen hyfsat)

1. Laguna Seca
2. Suzuka
3. Tsukuba
4. Deep Forest Raceway
5. Nurburgring

Angående hjälpmedel tycker jag inte det är så stor skillnad, man kan ju köra snabbast utan traction control osv men om någon vill använda det så är det ok för mig (och nurburgring klarar jag inte av utan en 1a på ABS :D ). Kanske Ferrari 430/599 kan vara något?

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kan nån förklara lite skillnader med ABS på 1 vs 10 o allt sånt.
Blir galen på alla inställningar.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kan nån förklara lite skillnader med ABS på 1 vs 10 o allt sånt.
Blir galen på alla inställningar.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Då läste jag fel. Spelen plus handkontroll var det.

Apropå ABS. Testa köra en runda med 1 och nästa runda med 10 så förstår du vilken bromssträcka du behöver för att tex ta kurvorna.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Då läste jag fel. Spelen plus handkontroll var det.

Apropå ABS. Testa köra en runda med 1 och nästa runda med 10 så förstår du vilken bromssträcka du behöver för att tex ta kurvorna.

Har kört på typ 4-5 när vi kört, vette fasen va som är bäst att köra på ju :S

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Angående hjälpmedel tycker jag inte det är så stor skillnad, man kan ju köra snabbast utan traction control osv men om någon vill använda det så är det ok för mig (och nurburgring klarar jag inte av utan en 1a på ABS :D ). Kanske Ferrari 430/599 kan vara något?

Kör du med TC 10 kan du bränna på mer när det svänger men när du måste bromsa, nyper den lättare i kurvan och du får slöare utgångshastighet efter kurvan. Med TC 1 kan du slira dig runt kurvorna med högre utgångshastighet. Problemet är att du får det svårare att hålla dig kvar när du kommer in för snabbt.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag brukar köra med allt sånt där avstängt, förutom ABS som kan få stå på 1. Jag börjar tycka det är roligare att köra helt utan ABS, men har man väl fått en låsning så känns det som att det tar en evighet innan man får loss hjulen igen...

Traction control och antisladd skall man lära sig köra utan så fort som möjligt, motorn dör ju så fort man tappar greppet lite. När man lärt sig hålla hjulspinnet på lagom nivå får man mycket bättre fart ut ur kurvorna.

Köp en AC Cobra, trimma max och öva :)

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag brukar köra med allt sånt där avstängt, förutom ABS som kan få stå på 1. Jag börjar tycka det är roligare att köra helt utan ABS, men har man väl fått en låsning så känns det som att det tar en evighet innan man får loss hjulen igen...

Traction control och antisladd skall man lära sig köra utan så fort som möjligt, motorn dör ju så fort man tappar greppet lite. När man lärt sig hålla hjulspinnet på lagom nivå får man mycket bättre fart ut ur kurvorna.

Köp en AC Cobra, trimma max och öva :)

Jag brukar köra med TC 0 eller 1, tycker det är roligare att sladda i kurvorna och bränna på som bara fan. Men i söndags körde jag med TC 8-9, då var det ju blodigt allvar :tungan

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Blir det ringen då också eller?
Jag tycker vi ska rösta om bana + antal varv + bil, gärna fredagen innan så man får träna lite över helgen när man har tid innan själva tävlingen på söndagen.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Samma bil o välja inställningar o däck själv, det är bäst.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Uppdatering 2.05 på 79Mb är ute nu. Se till att ladda hem den innan tävlingen så slipper vi störningar på tävlingsdagen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jösses vad tiden går snabbt, det är ju snart sista söndagen igen...

Förslag på bil? Eller ska vi köra M3an igen? Om inga andra förlag kommer så kör vi M3an med samma reglemente som senast men med förbjuden TC. Jag tycke i alla fall alla ska ha samma bil för annars kommer nån hitta en bättre bil än andra och så blir det inte lika jämna rejs utan någon kanske vinner bara för att den personen råkat hitta bästa bilen.

Nu finns det sex förslag på banor i tråden varav det sjätte förslaget är Nurnburgring så det tycker jag går bort. Kvar blir dessa banor. Duger dom eller vill ni byta ut någon bana?

1. Laguna Seca
2. Suzuka
3. Trail Mountain
4. Deep Forest Raceway
5. Tsukuba

Hur många varv ska vi köra på respektive bana? Jag tycker 10-12 min körtid per rejs är ganska lagom? Det kommer ju i så fall ge lite olika antal varv på de olika banorna.

En annan sak, om jag ska gära en startlista enligt tidigare så vill jag att alla anmäler sig här i tråden och anger sitt användarnamn på ps3an så det inte blir som senast att jag kickar ut fel personer samt att jag kan göra startlistan i förväg istället för sista sekunderna innan start.

Jag gör en ny startlista i första inlägget, finns ni inte med i den listan så säg till.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...