Ps3 Tråden

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Blev sjukt sugen på ett PS3 efter jag varit hos polaren och kikat på film och insåg att det funka fint att spela upp via USB.

Nu kanske folk tror att jag är helt korkad som vill köpa ett PS3 för att komma åt USB funktionen, men jag har en bra DVD som jag är nöjd med (dock ej bluray) osv.
Sen kan det ju vara kuligt att lira nåt spel då och då när man lessnat på att häcka i garaget.

Så, kärnfrågan lyder.

Vilken version ska man köpa? Tänkte köpa 320 GB versionen isf. Eller är det onödigt mycket utrymme som man aldrig kommer använda?

PS3

Är det något mer (förutom nåt spel då) som man måste ha till när man ändå är i farten?

Hit me!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Blev sjukt sugen på ett PS3 efter jag varit hos polaren och kikat på film och insåg att det funka fint att spela upp via USB.

Nu kanske folk tror att jag är helt korkad som vill köpa ett PS3 för att komma åt USB funktionen, men jag har en bra DVD som jag är nöjd med (dock ej bluray) osv.
Sen kan det ju vara kuligt att lira nåt spel då och då när man lessnat på att häcka i garaget.

Så, kärnfrågan lyder.

Vilken version ska man köpa? Tänkte köpa 320 GB versionen isf. Eller är det onödigt mycket utrymme som man aldrig kommer använda?

PS3

Är det något mer (förutom nåt spel då) som man måste ha till när man ändå är i farten?

Hit me!

Köp 320gigaren, likabra, då kan du ju lägga över filmerna på hårddisken o slippa köra från usb dessutom.
Komplett har ju hyffsat pris på den nu, även ICA maxi eventuellt, har för mig jag såg den för 2600 eller nå sånt där häromveckan.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Köp 320gigaren, likabra, då kan du ju lägga över filmerna på hårddisken o slippa köra från usb dessutom.
Komplett har ju hyffsat pris på den nu, även ICA maxi eventuellt, har för mig jag såg den för 2600 eller nå sånt där häromveckan.

Elgiganten har för 2779 :- inkl. frakt just nu.

ICA Maxi har jag i Gävle så där kanske man skulle kika iof.

Kommer man bli vansinnig om man bara har en handkontroll till en början?
Funderar på om man ska tjöpa Black Ops så man har nåt att göra mellan DVD-filmerna.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Du behöver inget mer utom möjligen ett headset för att kunna snacka med polare (oss) över nätet om man kör online spel.

Personligen skulle jag satsa på 120Gb hårddisken, för film och sådant lagrar jag hellre på en extern hårddisk eller på datorn. Harman PC och WAN hemma kan man dessutom slippa flytta grejer, för det finns små fina insticksprogram för PC som gör att du i ps3:an kan browsa delade filmer lagrade på pc´n och spela upp direkt utan att fysiskt koppla pc´n till varken PS3 eller tv. PS3 media server använder jag i min win7 maskin hemma.

Funderar på om man ska tjöpa Black Ops så man har nåt att göra mellan DVD-filmerna.

TJÖP!
Skitskoj spel.. många här på SH som kör.. Skaffa också battlefield bad company 2 om du gillar skjutspel. Grand turismo 5 är ju ett givet spel också.

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Elgiganten har för 2779 :- inkl. frakt just nu.

ICA Maxi har jag i Gävle så där kanske man skulle kika iof.

Kommer man bli vansinnig om man bara har en handkontroll till en början?

Jag har bara två händer och en handkontroll tar upp båda händerna, så mjae vansinnig vet ja inte om man blir :D
Men ja de är ju alltid bra att ha en extra kontroll som ligger på laddning :D
Jag har tre.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Du behöver inget mer utom möjligen ett headset för att kunna snacka med polare (oss) över nätet om man kör online spel.

Personligen skulle jag satsa på 120Gb hårddisken, för film och sådant lagrar jag hellre på en extern hårddisk eller på datorn. Harman PC och WAN hemma kan man dessutom slippa flytta grejer, för det finns små fina insticksprogram för PC som gör att du i ps3:an kan browsa delade filmer lagrade på pc´n och spela upp direkt utan att fysiskt koppla pc´n till varken PS3 eller tv. PS3 media server använder jag i min win7 maskin hemma.

TJÖP!
Skitskoj spel.. många här på SH som kör.. Skaffa också battlefield bad company 2 om du gillar skjutspel. Grand turismo 5 är ju ett givet spel också.

Det får nog lov att bli 320 GB ändå. En sak jag lärt mig genom åren är att man aldrig kan få nog med utrymme.
Sen verkar de flesta köra en drive på just 320 gb versionen nu.
160 GB var dyrare på Elgiganten nu än 320 GB. :hihi

Köper den nog från Komplett. Dom får in på lager nästa torsdag, men det får lov att gå. Smidigt med post-paket om man bor i skogen. :gnissla

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition

Så, kärnfrågan lyder.

PS3

Hit me!

jag köpte gamla varianten då jag tycker den är så mycket snyggare! Sen bytte jag hdd till en 500GB, det räcker ett tag iaf!
GT5 MÅSTE DU KÖPA!!!!!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det får nog lov att bli 320 GB ändå. En sak jag lärt mig genom åren är att man aldrig kan få nog med utrymme.
Sen verkar de flesta köra en drive på just 320 gb versionen nu.
160 GB var dyrare på Elgiganten nu än 320 GB. :hihi

Köper den nog från Komplett. Dom får in på lager nästa torsdag, men det får lov att gå. Smidigt med post-paket om man bor i skogen. :gnissla

Komplett beräknas få in på lager tidigare än elgiganten iaf.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
jag köpte gamla varianten då jag tycker den är så mycket snyggare! Sen bytte jag hdd till en 500GB, det räcker ett tag iaf!
GT5 MÅSTE DU KÖPA!!!!!

Ah, är det vanliga SATA-diskar i en sån här maskin alltså?

Komplett beräknas få in på lager tidigare än elgiganten iaf.

Exakt, sen gillar jag Komplett mer än Elgiganten så jag sponsrar ju hellre dom.

Nu tjöper vi!

Edit: Tjöpt från Komplett tillsammans med COD Black Ops.
Hoppas det här är bra nu. :gnissla

Last edited:

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Ah, är det vanliga SATA-diskar i en sån här maskin alltså?

Varning dock att diskar över 500GB är högre varpå dom inte går in i slotet.

Kan för övrigt rekommendera wheelstandpro.com

Har inte hunnit lira så mycket GT5 ännu (plöjer AC: brootherhood fortfarande)

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Var iväg och tänkte köpa NHL11 i dag.
Men hittade inget till passande pris.
Inte ger jag över 500:- för hockey inte.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA

Så, kärnfrågan lyder.

PS3

Hit me!

Det är ju få DVD spelare som klår PS3 i uppskalning av DVD-media om man tittar på en HD-tv. Så har man en PS3 finns väl egentligen inte någon mening med en separat DVD om det inte är för ljudvolymen då. PS3:an har ju fläktar som låter lite men personligen så tycker jag inte att den stör. Jag hör den inte annat än när den står på och jag inte spelar eller tittar på film.

Annars i spelväg så är det ju GT5 och Black Ops som gäller.
En eller två handkontroller. Du klarar dig ganska bra med en handkontroll. Det är bara laddningsfrågan som du måste lösa då. Jag har två just för att då kan den ena ligga på laddning medan jag använder den andra.
Dock går det ju att komma runt det problemet om du har en vanlig USB-laddare som du kan koppla in i ett uttag nära soffan. Då kan du plugga i den sladden när strömmen börjar ta slut. Annars kan du ju ha förlängsningssladd till USB portarna.

Nackdelen med att ha en kontroll och ladda via PS3 är ju att den bara laddar när PS3:an är igång och då vill man ju spela liksom. Ska man ha den igång bara för att ladda handkontroll så är det nog något av världens mest ineffektiva laddare.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Det är ju få DVD spelare som klår PS3 i uppskalning av DVD-media om man tittar på en HD-tv. Så har man en PS3 finns väl egentligen inte någon mening med en separat DVD om det inte är för ljudvolymen då. PS3:an har ju fläktar som låter lite men personligen så tycker jag inte att den stör. Jag hör den inte annat än när den står på och jag inte spelar eller tittar på film.

Annars i spelväg så är det ju GT5 och Black Ops som gäller.
En eller två handkontroller. Du klarar dig ganska bra med en handkontroll. Det är bara laddningsfrågan som du måste lösa då. Jag har två just för att då kan den ena ligga på laddning medan jag använder den andra.
Dock går det ju att komma runt det problemet om du har en vanlig USB-laddare som du kan koppla in i ett uttag nära soffan. Då kan du plugga i den sladden när strömmen börjar ta slut. Annars kan du ju ha förlängsningssladd till USB portarna.

Nackdelen med att ha en kontroll och ladda via PS3 är ju att den bara laddar när PS3:an är igång och då vill man ju spela liksom. Ska man ha den igång bara för att ladda handkontroll så är det nog något av världens mest ineffektiva laddare.

Volymen har jag inget problem med då jag har förstärkare (fast skulle behöva en ny sådan med egentligen).

Får sälja iväg Denonen till farsgubben som behöver ny tror jag.

Börjar med en kontroll så får jag tjacka en ny när det behovet infinner sig.

Man måste säga att det är fart på Komplett. Dom kanske fick in en ångervara eller något (?) för nu är grejerna skickade redan! Yeah! :banana

Med lite tur så får jag allt innan helgen iaf, kewl!

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Det är bara laddningsfrågan som du måste lösa då.

Jo tjenare! Jag satt och spelade GT5. Helt plötsligt så dog kontrollen på sista varvet och jag låg givetvis etta!
Som tur var så hade jag ca 10-15sek försprång så jag hann att plugga i usb-kablen i ps3 och trycka på "Start".

Jävla piss att inte spelet automatiskt pausar när kontrollen dör.
Dom andra spelen som jag har verkar göra detta i alla fall :mad:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Man kan ju även ladda kontrollen i datorns usb.

Fraden, du skulle köpt NHL när jag sa, då kosta de 399 =)

NHL11 för 399 o GT5 för 379, oh yeah..

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Nu blir jag förbryllad.

Det står att prylarna är skickade på mitt konto på Komplett.se.
Kollar man sen på lagerstatus på PS3 på deras hemsida så står det att dom får in ett gäng den 14 januari 2011. :gnissla

Men det borde ju vara riktigt och att allt är skickat så man få la vänta och se.

:prylar

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...