Ps3 Tråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Både konsolerna har ju några år på nacken. Börjar de inte kännas lite kackiga?
Nån som testat att köra nya FarCry? Flyter det på bra?

Visst skulle jag kunna köpa en stationär PC istället, men har ingenstans att ha den.
Dessutom skulle den kosta minst 5x mer.

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Både konsolerna har ju några år på nacken. Börjar de inte kännas lite kackiga?
Nån som testat att köra nya FarCry? Flyter det på bra?

Visst skulle jag kunna köpa en stationär PC istället, men har ingenstans att ha den.
Dessutom skulle den kosta minst 5x mer.

Det som är fördelen med spelkonsoler = spelen anpassas naturligtvis till deras prestanda, kan dock krävas femtioelva uppdateringar under tiden men det hänger mer på din uppkoppling då själva installationen inte brukar ta så fasligt lång tid på PS3 i.a.f.

Nu är jag ingen spelguru men jag tycker PS3´an hänger med bra, det enda jag spelar är Black Ops II. Köpte en sån här rörelsemojäng någon gång men den ligger kvar i förpackningen än så länge, kanske uppskattas när man ska vara barnvakt någon gång.

PSN gjorde ju bort sig ganska hårt för något år sedan när skiten blev hackat så det låg nere ett bra tag men efter det har jag inte märkt av något strul förutom någon enstaka gång = då går det inte att spela online. Får väl hoppas att de förde något gott med sig som att de är mer noggranna nu att allt fungerar problemfritt.

Stilren, allt finns i svart - konsol, spelkontroll, fjärr, rörelsemojäng osv, HDMI, trådlös uppkoppling, konsolen kostar inget speciellt (när den kom kostade den 5000-6000:), spel går att beställa förhållandevis billigt på nätet tror jag bestämt och förmodligen handkontroller också som jag smaschat 5-6st eller så...

Hur tänkte du annars? Ska du veva igång en PC som ska stå o varva varje gång du ska glo på Blu-ray?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Hur tänkte du annars? Ska du veva igång en PC som ska stå o varva varje gång du ska glo på Blu-ray?

Vet inte riktigt hur jag tänkte. Tänkte först jag kunde ha den som bluerayspelare (en bra ursäkt för att köpa den ::), men insåg att jag nog inte komma köpa så många BR-skivor. Jag är inte den typen :D

Återstår spelfunktionaliteten. Är själv lite sugen på Far Cry, men jag tror att på lite sikt (om ett år typ) så kommer nog apparaten användas nästan uteslutande av min avkomma. De är små än så länge, så att vänta på en PS4 el motsv är nog ingen ide. De skulle säkert nöja sig med en gammal PSOne.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Vet inte riktigt hur jag tänkte. Tänkte först jag kunde ha den som bluerayspelare (en bra ursäkt för att köpa den ::), men insåg att jag nog inte komma köpa så många BR-skivor. Jag är inte den typen :D

Återstår spelfunktionaliteten. Är själv lite sugen på Far Cry, men jag tror att på lite sikt (om ett år typ) så kommer nog apparaten användas nästan uteslutande av min avkomma. De är små än så länge, så att vänta på en PS4 el motsv är nog ingen ide. De skulle säkert nöja sig med en gammal PSOne.

Har du kostat på dig en fin tv kan det vara trevligt med Blu-ray för det gnistrar faktiskt till lite extra i ögonen med filmer inngehållande ögonupplevelser värda namnet. De kostar för övrigt inte speciellt mycket mer jämfört med dvd, i vissa fall får du med både Blu-ray och dvd så då kan du sälja dvd filmen på Tradera eller någon annan marknad jag inte förstår mig på så har du tjänat in mellanskillnaden ;)

Sitta o invänta kommande elprylar utan att veta releasedatum är idioti, dessutom kommer prisskillnaden vara avsevärd och när knoddarna sedan leker frisbee med spelskivorna och spiller saft på konsolen kommer du inte vara fullt lika missnöjd med en billigare produkt.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Sitta o invänta kommande elprylar utan att veta releasedatum är idioti, dessutom kommer prisskillnaden vara avsevärd och när knoddarna sedan leker frisbee med spelskivorna och spiller saft på konsolen kommer du inte vara fullt lika missnöjd med en billigare produkt.

True. Min senaste konsol var en PS2:a som jag köpte precis när den släpptes, sendan dess har jag inte hållt mig vidare uppdaterad på konsolmarknaden.

Det är ju massa 3D-grejjer och sånt nu. Är alla spelen i 3D om man vill? Funkar det bra?

Ser att det finns en modell med 12GD flashminne och en annan med 500GB hårddisk. Vad har man hårddisken till?

Vilken modell är att föredra?

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har ganska stor disk i min ps3:a, det är ju skönt att ha när man lägger över filmer och sånt om man inte streamar vilket inte alltid fungerar perfekt med 1080p för mig.
Nu har jag förvisso tappat bort min ps3:a och har inte använt den på ett tag men när jag hittar den igen så får den bli mediacentral i kök/vardagsrum då den inte skäms alls för sig.
Stort plus är blutooth-fjärr= man kan ha den gömd i ett skåp utan problem.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Det är ju massa 3D-grejjer och sånt nu. Är alla spelen i 3D om man vill? Funkar det bra?

Ser att det finns en modell med 12GD flashminne och en annan med 500GB hårddisk. Vad har man hårddisken till?

Vilken modell är att föredra?

Inte 3d i alla spel.
Tycker 3d fungerar riktigt bra. Killzone 3 är grymt i 3d!

Hdd använder du för att ladda hem demo, samt även installera spel på.
Blir något snabbare laddningstider om du installerar på hd.

Jag har alla tre konsolerna hemma (Wii, PS3 och Xbox 360).

Wii är riktigt skoj för ungarna och även för en annan.
Riktigt riktigt rolig förfest (eller under fest) spelmaskin!
Finns massvis utav roliga partyspel.
Dock är inte grafiken någon höjdare. Men och andra sidan så kostar den knappt något längre.
Akta bara så att du inte slår till någon unge som springer bakom när du lirar bowling!
Detta gjorde min fru på våran dotter samma dag som jag skulle köra upp (A-kortet)!
Ungen började blöda näsblod, så frugan fick dra in till akuten (sjukvårdsupplysningen tyckte det), medan jag fick dra iväg till uppkörningen. Var dubbelt nervös alltså (men klarade mig, dottern också)!

Nåja, då tar vi nästa konsoll.

Xbox 360 ja... Konstigt nog så är dom flesta spelen som finns både till PS3 och 360 snyggare grafik samt mer detaljer m.m i xbox spelen än till ps3:an.
Detta beror på att det tydligen ska vara svårare att "programmera" spel till ps3:an då den är mer invecklad (detta har jag hört i alla fall).
Ta t.ex Mafia II och jämför gräset.:huvet

Rent tekniskt sett så är 360.n "klenare" än vad ps3:an är.
Köper du en Xbox 360 köp även med Forza 4 och kinect!
Kinect är riktigt skoj när man har småbarn.
Fungerar även rätt så bra som partyspel det också.
Nackdelen är väl att man blir svettig som en gris bara när man står där och hoppar och skuttar framför kameran (kinect).

PS3:an då...
Jag använder den som mediaserver, för att spela upp blu-rayskivor samt för att spela på.
För detta fungerar den klockrent!
Kan tilläggas att Wii och Xbox står i ungarnas rum medan PS3:an står i vardagsrummet.
För mig är första valet PS3, tack vare GT5 + att den har stöd för G27 (Logitech ratt) som inte xbox har (fast egentligen är Forza 4 snäppet roligare).
En annan stor fördel är att jag har en Sony Led-tv!
Och jag kan sköta allt som jag kan med en ps3-kontroll ifrån tv-dosan.
Perfekt när man ska kolla på film.
Kan även styra tvn av och på med hjälp utav ps3 (iofs kunde jag nog med min gamla LG-tv också.)
En annan fördel är att PSN (Playstation Network) är gratis till skilland mot Xbox-live som kostar pengar.
Det SKA inte kosta pengar att spela online när man har lagt ut en femhundring på ett spel.

Det som saknas just nu i vårat hem är ju nya Wii U från Nintendo.
Har alltid gillat nintendo sedan 1986 då vi fick ett NES utav morsan.
Sedan dess så har vi haft alla konsoler som dom har släppt (förutom någon variant utav Game boy).

Köp en PS3 till dig, sedan köper du ett varsitt Nintendo DS XL till ungarna (Inte 3ds då detta tydligen ska vara dåligt för ungarnas ögon om dom är under 6år). Då blir det även tyst i bilen.
Finns även minnesmoduler att köpa så att man kan spela "brända"spel på DS.
Iofs går det ju även att chippa 360 samt Wii också (ps3 vet jag ej tror att det finns något till den med).

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
TACK för denna utläggning Fraden!
Mycket verkar tala för XBOXen (?). Den är biligare, bättre grafik osv ?
Menmen. Jag litar på er som kan :)

Inte 3d i alla spel.
Tycker 3d fungerar riktigt bra. Killzone 3 är grymt i 3d!

Hdd använder du för att ladda hem demo, samt även installera spel på.
Blir något snabbare laddningstider om du installerar på hd.

Jag har alla tre konsolerna hemma (Wii, PS3 och Xbox 360).

Wii är riktigt skoj för ungarna och även för en annan.
Riktigt riktigt rolig förfest (eller under fest) spelmaskin!
Finns massvis utav roliga partyspel.
Dock är inte grafiken någon höjdare. Men och andra sidan så kostar den knappt något längre.
Akta bara så att du inte slår till någon unge som springer bakom när du lirar bowling!
Detta gjorde min fru på våran dotter samma dag som jag skulle köra upp (A-kortet)!
Ungen började blöda näsblod, så frugan fick dra in till akuten (sjukvårdsupplysningen tyckte det), medan jag fick dra iväg till uppkörningen. Var dubbelt nervös alltså (men klarade mig, dottern också)!

Nåja, då tar vi nästa konsoll.

Xbox 360 ja... Konstigt nog så är dom flesta spelen som finns både till PS3 och 360 snyggare grafik samt mer detaljer m.m i xbox spelen än till ps3:an.
Detta beror på att det tydligen ska vara svårare att "programmera" spel till ps3:an då den är mer invecklad (detta har jag hört i alla fall).
Ta t.ex Mafia II och jämför gräset.:huvet

Rent tekniskt sett så är 360.n "klenare" än vad ps3:an är.
Köper du en Xbox 360 köp även med Forza 4 och kinect!
Kinect är riktigt skoj när man har småbarn.
Fungerar även rätt så bra som partyspel det också.
Nackdelen är väl att man blir svettig som en gris bara när man står där och hoppar och skuttar framför kameran (kinect).

PS3:an då...
Jag använder den som mediaserver, för att spela upp blu-rayskivor samt för att spela på.
För detta fungerar den klockrent!
Kan tilläggas att Wii och Xbox står i ungarnas rum medan PS3:an står i vardagsrummet.
För mig är första valet PS3, tack vare GT5 + att den har stöd för G27 (Logitech ratt) som inte xbox har (fast egentligen är Forza 4 snäppet roligare).
En annan stor fördel är att jag har en Sony Led-tv!
Och jag kan sköta allt som jag kan med en ps3-kontroll ifrån tv-dosan.
Perfekt när man ska kolla på film.
Kan även styra tvn av och på med hjälp utav ps3 (iofs kunde jag nog med min gamla LG-tv också.)
En annan fördel är att PSN (Playstation Network) är gratis till skilland mot Xbox-live som kostar pengar.
Det SKA inte kosta pengar att spela online när man har lagt ut en femhundring på ett spel.

Det som saknas just nu i vårat hem är ju nya Wii U från Nintendo.
Har alltid gillat nintendo sedan 1986 då vi fick ett NES utav morsan.
Sedan dess så har vi haft alla konsoler som dom har släppt (förutom någon variant utav Game boy).

Köp en PS3 till dig, sedan köper du ett varsitt Nintendo DS XL till ungarna (Inte 3ds då detta tydligen ska vara dåligt för ungarnas ögon om dom är under 6år). Då blir det även tyst i bilen.
Finns även minnesmoduler att köpa så att man kan spela "brända"spel på DS.
Iofs går det ju även att chippa 360 samt Wii också (ps3 vet jag ej tror att det finns något till den med).

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
TACK för denna utläggning Fraden!
Mycket verkar tala för XBOXen (?). Den är biligare, bättre grafik osv ?
Menmen. Jag litar på er som kan :)

Nja, du missar ju blu-ray om du väljer xbox360.
Ang grafiken så är ps3:an vassare på pappret.
Men när dom gör spel till flera st olika konsoler så verkar det som dom är lite slöa när det gäller att "porta" ett spel till ps3.

Vi får ju inte glömma att Little big planet bara finns till PS3 också!
Kan vara riktigt skoj ibland för ALLA i familjen :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag bytte från xbox360 till PS3 när xboxen fick red ring of death... Har inte ångrat mig.
Uncharted-serien finns bara till PS3 och är riktigt bra, samt Gran Turismo (xbox har iofs Forza).

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tjaxxade mig en PS3 nyss. Far Cry 3 var slut, så köpte Assassins Creed II samt Motorstorm II.
De där gamla spelen kostar ju bara 150.-/st och ALLA PS3 spel är nya för mig :)

Verkar ju lira fint, men maskinen brummar som min torktumlare..... :)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Tjaxxade mig en PS3 nyss. Far Cry 3 var slut, så köpte Assassins Creed II samt Motorstorm II.

Vet inte om det fungerar på alla spel men i vissa så kan du spara texture/grafik på HDD så behöver den inte läsa fullt lika mycket från skivan.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Vi får ju inte glömma att Little big planet bara finns till PS3 också!
Kan vara riktigt skoj ibland för ALLA i familjen :)

Vad ÄR det där egentligen? Har försökt läsa lite om det, men blir inte riktigt klok. Är det ett spel eller vad annars?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Vad ÄR det där egentligen? Har försökt läsa lite om det, men blir inte riktigt klok. Är det ett spel eller vad annars?

Det ska väl i sig inte vara några problem att köpa online men jag är inte uppdaterad om vad som gäller, förut har jag för mig att det gick att ladda ner ett köpt spel till 5 olika konsoler och tanken var väl att de skulle gå att ladda ner hur många ggr som helst = köpt är köpt. Tror dock att de hade något system så att om man har laddat ner det en gång så dras det från ett räkneverk, säg 5ggr om det gäller fortfarande. Då har du 4/5 kvar men om du avinstallerar spelet så går det tillbaka till 5/5.

MEN det var länge sen jag läste på om detta så saker och ting kan ha förändrats, bästa är att läsa på själv:

http://se.playstation.com/

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Som sagt tidigare, ta dig an Uncharted. Börja med 1:an (finns 3).

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Som sagt tidigare, ta dig an Uncharted. Börja med 1:an (finns 3).

Cool. Tack för tipset. Antar att de är bra ?

Edit: Fan också. Uncharted verkar ju kul. Hur hade du tänkt att jag skulle få tid med det här? 15 min/kväll så kan jag hålla på i fem år?

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Little Big Planet är ett spel.
Man springer runt som små dockor och "löser" nivåer. :)
Ganska gulligt och man kan spela upp till fyra st samtidigt.
Passar även(mest?) dom minsta.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Cool. Tack för tipset. Antar att de är bra ?

Edit: Fan också. Uncharted verkar ju kul. Hur hade du tänkt att jag skulle få tid med det här? 15 min/kväll så kan jag hålla på i fem år?

Enkel sammanfattning, det är lite som en variant av Indiana Jones / National Treasure.

Så den spelserien samt Assassins Creed så gör det inget att du gjort dig av med polare. ;)

Ja, sen kommer GTA:V snart också så du kan ju roa dig med GTA:IV till dess. :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati