Inte 3d i alla spel.
Tycker 3d fungerar riktigt bra. Killzone 3 är grymt i 3d!
Hdd använder du för att ladda hem demo, samt även installera spel på.
Blir något snabbare laddningstider om du installerar på hd.
Jag har alla tre konsolerna hemma (Wii, PS3 och Xbox 360).
Wii är riktigt skoj för ungarna och även för en annan.
Riktigt riktigt rolig förfest (eller under fest) spelmaskin!
Finns massvis utav roliga partyspel.
Dock är inte grafiken någon höjdare. Men och andra sidan så kostar den knappt något längre.
Akta bara så att du inte slår till någon unge som springer bakom när du lirar bowling!
Detta gjorde min fru på våran dotter samma dag som jag skulle köra upp (A-kortet)!
Ungen började blöda näsblod, så frugan fick dra in till akuten (sjukvårdsupplysningen tyckte det), medan jag fick dra iväg till uppkörningen. Var dubbelt nervös alltså (men klarade mig, dottern också)!
Nåja, då tar vi nästa konsoll.
Xbox 360 ja... Konstigt nog så är dom flesta spelen som finns både till PS3 och 360 snyggare grafik samt mer detaljer m.m i xbox spelen än till ps3:an.
Detta beror på att det tydligen ska vara svårare att "programmera" spel till ps3:an då den är mer invecklad (detta har jag hört i alla fall).
Ta t.ex Mafia II och jämför gräset.
Rent tekniskt sett så är 360.n "klenare" än vad ps3:an är.
Köper du en Xbox 360 köp även med Forza 4 och kinect!
Kinect är riktigt skoj när man har småbarn.
Fungerar även rätt så bra som partyspel det också.
Nackdelen är väl att man blir svettig som en gris bara när man står där och hoppar och skuttar framför kameran (kinect).
PS3:an då...
Jag använder den som mediaserver, för att spela upp blu-rayskivor samt för att spela på.
För detta fungerar den klockrent!
Kan tilläggas att Wii och Xbox står i ungarnas rum medan PS3:an står i vardagsrummet.
För mig är första valet PS3, tack vare GT5 + att den har stöd för G27 (Logitech ratt) som inte xbox har (fast egentligen är Forza 4 snäppet roligare).
En annan stor fördel är att jag har en Sony Led-tv!
Och jag kan sköta allt som jag kan med en ps3-kontroll ifrån tv-dosan.
Perfekt när man ska kolla på film.
Kan även styra tvn av och på med hjälp utav ps3 (iofs kunde jag nog med min gamla LG-tv också.)
En annan fördel är att PSN (Playstation Network) är gratis till skilland mot Xbox-live som kostar pengar.
Det SKA inte kosta pengar att spela online när man har lagt ut en femhundring på ett spel.
Det som saknas just nu i vårat hem är ju nya Wii U från Nintendo.
Har alltid gillat nintendo sedan 1986 då vi fick ett NES utav morsan.
Sedan dess så har vi haft alla konsoler som dom har släppt (förutom någon variant utav Game boy).
Köp en PS3 till dig, sedan köper du ett varsitt Nintendo DS XL till ungarna (Inte 3ds då detta tydligen ska vara dåligt för ungarnas ögon om dom är under 6år). Då blir det även tyst i bilen.
Finns även minnesmoduler att köpa så att man kan spela "brända"spel på DS.
Iofs går det ju även att chippa 360 samt Wii också (ps3 vet jag ej tror att det finns något till den med).